Miskraam

Update: Voor iedereen die een miskraam heeft meegemaakt of er mee te maken krijgt, het ligt waarschijnlijk niet aan jou en je bent niet alleen. Deel je verhaal als je daar aan toe bent of stel je vragen.<br />Zo zijn we er met elkaar voor elkaar<br /><br />Misschien een beetje gek om een topic te openen over een miskraam onder het kopje zwanger zijn. Nog gekker dat als een miskraam statistisch gezien het eindresultaat is bij 1 op de 9 zwangerschappen hier helemaal geen categorie voor bestaat. Maargoed terug naar het onderwerp. <br />Een miskraam. Voor mij nu helaas de 2e keer dat ik er aan moet geloven. Ik weet nu sinds twee dagen dat we geen kloppend hartje meer hebben en de groei is gestopt bij 9 weken en 3 dagen. Eerdere echo gehad met exact 7 weken waar alles goed zat met een hartslag van 162. Geen reden voor zorgen dus.<br /><br />Ik heb mijn eerste miskraam als redelijk traumatische ervaren. Dit is iets waar ik eigenlijk nu pas achter kom omdat ik merk hoe bang ik nu ben voor wat komen gaat. Vorige keer heeft het 4 a 5 weken dood in mijn buik gezeten voor het natuurlijk op gang kwam. Ik heb 3 dagen heftig gebloed en enorme krampen gehad die elkaar 48 uur lang heel kort op volgde. Mezelf altijd voorgehouden dat dit waarschijnlijk normaal was. <br />Deze keer dacht ik daarom ik ga voor curretage want dat nooit meer (nooit meer voor iets wat niet leeft). Maar toen hoorde ik gister in het ziekenhuis dat de wachttijd momenteel ruim 10 dagen was. 10 dagen hier mee rond lopen en wachten is voor mij te lang. <br />Toch maar gekozen voor de pilletjes en nu dus bang voor wat er komen gaat. Ik heb de vier pilletjes nu al 8 uur geleden ingebracht en er gebeurd nog bijna niks. Ik zit zo te hopen dat het snel start maar kan niks anders dan afwachten. <br />Hoe zit het met jullie ervaring met deze pilletjes? <br />En hoe zijn jullie tot je beslissing gekomen en hebben jullie dit ervaren? Een natuurlijke miskraam, een miskraam opgang gebracht met pilletjes of een curretage? <br />Liefs<br /><br />

Ons zoontje is met 34 weken geboren en 3 dagen naar zijn geboorte overleden daarna was ik na 3 maanden zwanger helaas met 12 weken een miskraam ook geen kloppend hartje meer terwijl bij 8 weken alles nog goed was.
Ik moest van de gynaecoloog meteen de volgende dag een curettage omdat hij de spanning anders teveel vond oplopen nadat wij half jaar daarvoor ons zoontje waten verloren.
Dus ik weet niet hoe het is om tabletten te krijgen om het op te wekken.
Ik had bij de geboorte van ons zoontje een spoedkeizersnede onder narcose gehad en moest nu een half jaar later weer onder narcose maar toch vond de gynaecoloog dit het beste voor mij.
Ik wil je hee veel sterkte wensen.

Wat verdrietig.. Ik heb de pilletjes gebruikt en werkte bij mij vrij snel maar ik verloor er ook twee vrij snel weer die ik daarna opnieuw heb ingebracht en toen ging het vrij snel. Ik weet ook niet meer binnen hoeveel tijd dit zou moeten werken. Hoeveel heb je er gehad om in te brengen?

Wat een verdriet. Ik lees dit, met tranen in mijn ogen. Ik wenste dat ik je kon knuffelen, het lost helemaal niets op but i just feel so sad reading this.

Angel baby. Sterkte ☹️?

Dag,
Ik had je nieuws al in het "andere" forum gezien.
Wil je allereerst veel sterkte wensen voor de hele situatie, niet alleen voor nu maar voor alle momenten dat je dat nodig hebt!

Ik heb verder zelf geen ervaringen met miskramen dus helemaal geen ervaring met curettage of pilletjes.
Wel zijn wij door ziekte ons zoontje verloren toen hij 7 weken oud was.
Na zijn overlijden kregen mijn man en ik beide diagnose Ptss. We hebben beide therapie gehad hiervoor (emdr) dat is echt een aanrader. Het is aan jezelf wanneer je er aan toe bent maar ik denk zelf dat het goed is om hier mee naar psycholoog te gaan (en dan niet poh ggz via huisarts maar echt ergens anders want die gaan een stukje verder dan poh ggz). Vooral ook omdat je schrijft dat de vorige miskraam en nu weer zo traumatisch voor je is (al ben je hier natuurlijk helemaal vrij in).

Misschien weet je dit al/heb je dit al geprobeerd maar je huisarts en/of zorgverzekering kunnen helpen met wachtlijst bemiddeling wat inhoud dat ze kunnen proberen ervoor te zorgen dat je eerder aan de beurt bent.

Ik weet niet waar je woont maar is er geen ander ziekenhuis in de buurt die misschien eerder plek hebben?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ondanks dat ik geen ervaringen kan delen.

Veel sterkte toegewenst

Ik vond die pillen een ware hel. Een ware bevalling kwam op gang. Ook bleef ik dagen erna nog steeds bloeden. Toch een check laten doen in het ziekenhuis, bleek het vruchtje gewoon nog op zn plek te zitten. Maar door het enorme bloedverlies ( ik bleef namelijk bloeden als een rund) is het uiteindelijk een spoedcurretage geworden.
Maar ik hoor weer verhalen van anderen die het juist heel fijn vonden de pillen. Hoop dat jij bij de laatste groep zit :)

Lieve misspoes, super heftig!
Helaas heb ik zelf 6 variërende mislukte zwangerschappen gehad. Daar zat zo ongeveer alles tussen, van spontane miskraam, tot opgewekt met pilletjes, van buitenbaarmoederlijke tot cornuaal en afgebroken met mtx. De pilletjes werkten bij mij snel. Wel vond ik t heftig, ik zat op de toilet en t kwam er van boven en onderen uit. Ik las dat iemand iets schreef over EMDR. Ik heb daar ook zeer positieve ervaring mee (dat klinkt gek in de context, maar je snapt hoe ik t bedoel). Ik heb het als bijzonder helend ervaren om tussen de miskramen stil te staan bij het verlies en mijn beelden van de toekomst (waarvan ik onzeker was of dat zou lukken). Het is ons gelukkig gegeven dat wij een gezonde dochter via IVF hebben gekregen die nu bijna 14 mnd is. IVF is ons recept gebleken, want ik ben ook pril zwanger van een tweede kindje. En mislukte zwangerschappen en verloren kindjes vergeet je never nooit niet, maar het er tussen tijds bij stil staan heeft mij veel goed gedaan.

Heel veel sterkte!!

Terug
Bovenaan