Miskraam

Hi,

Wij hebben afgelopen maandag te horen gekregen dat het hartje niet meer klopte. Ik was toen 9 weken zwanger. Ik verloor toen al wel langer als een week bloed. Hoelang duurde het bij jullie voordat het afkwam? Nu al anderhalve week bloedverlies!

Nu gaf de verloskundige aan om nog twee weken te wachten tot het spontaan afkomt.
Toch vandaag gebeld of ik niet doorverwezen kon worden naar de gynaecoloog. Voor maandag een afspraak staan maar verloskundige gaf aan dat ik hier wel voor moest praten als brugman om voor te krijgen dat ze iets gaan doen. Iemand hier toevallig ervaring mee?

Ik heb 4.5 week geleden een miskraam gehad (opgewekt) bij 8 weken klopte het hartje niet meer .
Ik heb gekozen voor medicatie. En hoefde daarvoor niet als brugman te praten. Ging heel makkelijk en het is ook geheel je eigen keus.
Dit liep ook vrij vlot en na 5 uurtjes was het ook gedaan.
Ze zei toen wel dat ze curretage  enz niet zomaar meer doen. 
Ik weet niet waar jouw voorkeur naar uit gaat ? Maar je kunt misschien eerst medicatie proberen ?.

Heel veel sterkte !!

Dankjewel voor je reactie!
De verloskundige gaf aan dat net het protocol hierin was veranderd.
Voorkeur is eerst de medicatie proberen. Maar hopelijk is dat niet nodig en komt het voor maandag zelf af!   

Ik heb een tijd terug ook zo'n echo gehad, verloor toen al 12 dagen bloed op het moment dat de echo uitgevoerd werd (kon niet sneller ivm quarantaine want mijn man had corona...) Vervolgens heb ik nog een hele tijd afgewacht, uiteindelijk kwam de miskraam spontaan op gang bij 30 dagen na het eerste bloedverlies. In die periode heb ik trouwens niet de hele tijd veel bloedverlies gehad, soms ook dagen helemaal niets, maar 2 weken na die echo merkte ik wel dat er een toename in zat en toen kwam het dus ook langzaamaan echt op gang. Overigens wilde ik het zelf graag afwachten en geen medicatie of curettage, die laatste heb ik helaas alsnog nodig gehad vanwege complicaties. 

Heel veel sterkte met het afwachten tot het op gang komt (al dan niet met een beetje hulp). Hopelijk komt het gewoon voor maandag of kunnen ze je dan helpen!

Heel veel sterkte allereerst. Ik heb destijds na dag of 2 verw. en medicatie gevraagd en gebruikt en dit werkte binnen paar uur. Wilde niet nog dagen wachten tot het vanzelf zou gebeuren. Wat als ik dan bijv. Net op mijn werk was of in de winkel. En kon het zo ook niet afsluiten. Maar VK wilde me gelijk door verwijzen naar gynaecoloog. Nooit sprake geweest dat ik eerst moest wachten en moest kijken of het vanzelf zou komen. Ze benadrukte dat het mijn keus was. Wilde ik wachten prima, wilde in naar de gynaecoloog ook prima.  Moest uiteindelijk alleen bij het zkh even dag of 2 wachten op de afspraak. 

Ik heb het in februari gehad en mocht gewoon zelf kiezen hoor. Afwachten, medicatie of curretage. Ze zei wel dat ze curretage nu liever als laatste optie doen, omdat toch wel bekend wordt dat het complicaties kan hebben. Maar als ik dat zou willen kon ik het gewoon krijgen. Dus praten als brugman was zeker geen sprake van.
Sterkte ik hoop dat je gewoon makkelijk mag kiezen waar je je prettig bij voelt!

ik begon op 26 mei te bloeden 
had op 27 mei een echo waar te zien was dat het met 8+3 gestopt was, was toen 10+5 weken
28 mei kwam het kindje
en heb daarna nog bijna 2 weken bloedverlies gehad
heel veel sterkte voor jullie?

Terug
Bovenaan