Miskraam

gebruiker564369

New member
Hoi

Ik ga toch hier een berichtje plaatsen. ik zit met zoveel vragen en bij derloskundige wordt het niet heel veel duidelijker op dit moment.

Ik ben 11 weken zwanger. Bij 8 weken een echo gehad. en het hartje klopte. (4e zwangerschap na 3 gezonde zwangerschappen)
Gisteren rond 14.00 uur verloor ik heel veel bloed ja mijn idee. Meteen de verloskundige gebeld. Zij vertelde dat het nog alle kanten op kon. Na deze bloeding heel weinig donker bloedverlies.
rond half zeven weer een redelijk grote bloeding vond ik. Ik heb weer de verloskundige gebeld. Zij vertelde dat het wel erg klonk als een miskraam. Maar dat ze nu niks konden vaststellen. Na niet geslapen te hebben wat buikkrampen denk ik ook dat het een miskraam is geweest. Ik ben vanacht iets verloren. Maar niet duidelijk een foetus o.i.d. Buikpijn is weg en het bloeden is na de laatste bloeding nog steeds weinig en donker. Ik zou vandaag gebeld worden door de verloskundige. nu vraag ik me af of ik kan vragen om een echo. Omdat ik gewoon zekerheid wil dat het mis is.
Ik heb verder geen uitleg gehad wat ik verwachten kan bij een miskraam. Ik moest gewoon afwachten. Heb ik nu gedaan. Maar nu zit ik heel onzeker te wachten op een belletje. kan ik zelf bellen? kan ik vragen om een echo?
wat zijn jullie verhalen bij een miskraam? Hoe gaat dat?
 
Je kan gerust vragen om een echo en waarschijnlijk komt je verloskundige hier ook mee. Maar dan wel morgen. Het heeft medisch gezien geen spoed dat je per se vandaag een echo moet. Dat je moet afwachten klopt ook. Een verloskundige (of wie dan ook) kan niets tegen de miskraam doen. Het overkomt je. Ik zou zelf morgen bellen als je vandaag niets hoort.
 
Ik ben zelf wel direct (‘s avonds) voor een echo geweest, en toen verloor ik pas een klein beetje bloed. Dus het verschilt denk ik erg per verloskundige. In mijn geval zag ze wel tekenen van een zwangerschap aan de baarmoeder maar geen embryo of vruchtzakje oid. De 1,5 dag erna werd het bloeden erger en verloor ik duidelijk iets. Enkele dagen later is er in het ziekenhuis nog een echo gemaakt en toen was een volledig lege baarmoeder te zien.
 
Hoi. Ik ben vandaag gebeld door de verloskundige. Ik heb haar mijn verhaal opnieuw verteld. En ook gezegd dat ik 2 keer hevig maar heel kort heb gebloed (leek wel alsof de kraan werd open gezet en weer werd dicht gedaan) Ze zei tegen mij dat ze denkt dat een echo voor mijn gevoel op dit moment toch wel een goed idee is. Ik mocht vrijwel direct komen.
Samen met mijn die kant op gegaan.
Ik mocht kiezen meteen de echo of eerst even praten. Ik zei doe maar meteen de echo dan zijn we ervan af. Voor mijn idee was het echt een miskraam zoveel bloed. Eenmaal op de bank durfde ik niet te kijken naar het scherm. Ze vertelde dat ze toch wat zag. Ik ben gaan kijken en er zat een kindje. Een kindje dat bewoog, waarbij het hartje klopte en goed qua groei was. Ze is verder gaan kijken. navelstreng zat goed en klopte. etc. Na verder kijken vertelde ze dat ze toch nog wat vond.
Ze heeft goed gekeken en vertelde dat het lijkt alsof er nog een kindje had gezeten. Die zit er op dat moment niet meer. Na verder kijken op die plek vertelde ze dat het echt lijkt alsof het tweeling is geweest waarvan een het niet gered heeft. Dit kan een oorzaak zijn van het bloeden. Voor nu moest ik me geen zorgen maken om het kindje wat heel goed bewoog enzo. Dinsdag heb ik weer een echo en wordt er nog een keer gekeken naar het andere zakje (zo noem ik het maar even) en naar de baby die nog goed zit. We gaan daarom afwachten tot dinsdag.

Mijn gevoel is op dit moment heel erg dubbel. van opluchting omdat één kindje nog goed is. en verdriet omdat de tweede niet goed is.

ik wist trouwens niet dat ik zwanger was van een tweeling.


we haan afwachten.
 
Fijn dat je mocht komen! Wat een rollercoaster lijkt me dat. Hopelijk gaat alles goed met het kindje dat ze nu nog zag zitten!
 
Terug
Bovenaan