Miskraam?

Hallo Allemaal,

Ik heb een probleem,

Ben nu 5 weken zwanger en heb sinds gisterenavond licht bloedverlies (bruin) met soms iets lichter ook er tussen. Vanmorgen was het er ook nog en al wat meer (alleen op wc papier) er zitten ook sliertjes tussen. Ik heb alleen helemaal geen krampen in mijn buik links of rechts en ook mijn tepels zijn nog steeds groot en gevoelig. De verloskundige zei gewoon afwachten, maar waarop? Hoe weet je nou of je wel of niet een miskraam hebt? Zijn er meer vrouwen die dit herkennen of wel eens een miskraam hebben gehad a/h begin van de zwangerschap en mij kunnen vertellen hoe ik kan weten of ik een miskraam heb?

alvast bedankt,

een onzekere Anna V.
 
Hoi Anna,
Ik begrijp dat je er heel erg onrustig van wordt. Zelf heb ik geen miskraam gehad maar weet van mijn zusje (heeft er twee gehad) dat het begint met bruine afscheiding en dat houdt dagen aan. Dan gaat het over in echt bloeden.
Een innestelingsbloeding lijkt er ook op(bruinige afscheiding) maar gaat na één twee dagen weer over.
Wie weet heb je wel een innestelingsbloeding! Ik hoop het voor je. Sterkte met de zenuwen!
Els
 
Hoi Anna,

Het spijt me heel erg voor je, maar afwachten is op dit moment toch echt het enige wat je kunt doen. De VK of HA (of zelfs gyneacoloog) kan je helaas niet helpen. Het is echt een
"speling van de natuur" op dit moment. Ikzelf heb twee miskramen gehad en bij mij begon het zo ook, maar dat hoeft dus niet altijd zo te zijn. Het kan inderdaad ook gewoon een restant van een innestelingsbloeding zijn, alhoewel dat dan wel al wat aan de late kant zou zijn. Er zijn ook vrouwen die de hele zwangerschap door bruine afscheiding hebben of zelfs bloedverlies. Ik weet hoe slopend het kan zijn, dat afwachten, maar zoals je kunt lezen, kan niemand je op dit moment wijzer maken.

Veel sterkte en ik hoop me je mee dat het allemaal op een sisser afloopt. Probeer zo goed en zo kwaad als het kan je gedachten te verzetten door bezig te blijven.

Groet Fonske.
 
Ik heb het ook gehad en bij mij is het goed gegaan. Bij mij was het af en toe een dagje en was ik weer blij als het over was. Je maakt je doodongerust en niemand kan er iets aan doen!

Het hoeft dus niet fout af te lopen... je zult geduld moeten hebben!

Succes, Michelle
 
tja geduld hebben is inderdaad het enige. Sex of harde ontlasting kan de bloeding veroorzaken...en is dus geheel onschuldig. En mocht het toch een miskraam worden, dan houd je het niet helaas niet tegen!
 
Met 8 weken had ik dat ook gedurende 1 dag. Ik heb toen (weekeinde) twee verschillende huisartsen gesproken en die zeiden dat ik me pas druk hoefde te maken als het rood bloed in combinatie met krampen zou worden. Ik ben nu 28 weken zwanger. Ik zal voor je duimen! Zelf vind ik het wel vreemd dat er nooit over gesproken is, het schijnt veel vaker voor te komen! Ik had me zelf al helemaal gek gemaakt dat ik een miskraam zou krijgen!
 
ook ik heb nu 2 a3 dagen achter elkaar bruine afscheiding had mijn moeder ook tijdens zwanger schappen. heb nu ook kramp soort vaN ONGI.als het fout gaat kun je er nu nog niets tegen doen dan heeft het zo moeten zijn. klinkt hard maar denk er maar eens over na.
ik word er wat rustiger van.
 
Vraagje voor Fonske,

Ik ben helaas maandag gecurreteerd, mijn 2e miskraam. Ben best depri erover en bang dat ik nooit moeder zal worden. Ik lees dat jij ook twee miskramen gehad hebt, hoe is het nu, heb je inmiddels al een kleine? Groetjes Ingrid
 
Terug
Bovenaan