miskraam

Hey meis,
Heel veel sterkte en neem je tijd om dit te verwerken.

Moet om 2 uur naat gyn. Ben zo bang. Liefst laat ik alles gelijk weghalen.Je kan gewoon niet rationeel denken in deze situatie. Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor de lieve berichtjes en tips.

Hoe verwerk je zoiets????!!!! Ik sta ook nog voor de klas. Ik word straks weer de hele dag geconfronteerd met kinderen.

hoi,

helaas weet ik hoe je je voelt..... wij hadden 2 januari de termijnecho en ipv een kindje van ruim 10/11 weken was het bijna 10 weken zonder hartslag... echt een enorme klap, voelde me zo zwanger en goed etc etc.

2 weken later ben ik toen gecuretteerd, in die tussenliggende periode is er echt helemaal niks gebeurd en bleef ik me erg zwanger voelen. De eerste dagen vond ik het naast heel zwaar ook wel fijn dat ik afscheid kon nemen, maar 2 weken wachten was te lang, ik had geen pijntje, geen druppel bloed en dus nog steeds dat zwangere gevoel en dat verdriet .
Na de curettage heb ik me nog een paar dagen de ogen uit de kop gejankt en had ik nog een tijdje een enorm rusteloos gevoel in mijn lijf. Kon bij wijze van spreken geen 2 seconde op de bank blijven zitten .
Nu is de curettage 2,5 week geleden en ja ik heb nog wel zo mijn moeilijke momenten, maar over het algemeen gaat het eigenlijk wel erg goed nu.....

Neem je tijd om te huilen en te praten! Als dat niet live met iemand kan (dat helpt mij wel het meeste) dan maar online (kijk eventueel ook op het subforum zwanger worden na een miskraam).

Sterkte de komende dagen (ik vond de dagen vlak voor de curettage echt vreselijk.... aan de ene kant het kindje vast willen houden aan de andere kant hopen dat het toch nog zelf af zou komen, zo tegenstrijdig de gevoelens die dan door je heen razen) en de tijd erna.

groetjes,
Marije

Wat erg voor jullie. Ook ik heb het meegemaakt en het is zo cliche, maar waar: 10 tot 15% gaat mis, maar waarom bij nu jou, tenminste dat dacht ik toen. Je wilt gewoon een goede zwangeschap met een gezond kindje in je armen. En die goed bedoelde adviezen: ach meid, het was waarschijnlijk toch niet goed, goed dat je lichaam het zo afstoot.. Het zal allemaal wel waar zijn, maar je wilt het gewoon niet.
Ik heb er zelf heel lang moeilijk mee gehad, totdat ik weer zwanger was en ondertussen heb ik een prachtige dochter op de wereld gezet. Nu weer zwanger van de tweede, maar voor mij gold weer, die eerste spannende weken... Ik ben blij dat ik het op de echo heb gezien en inmiddels 12 weken zwanger ben.

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je partner je begrijpt, dat hielp bij mij echt. Lekker uithuilen enzo.. Sterkte nogmaals!
Mamajo.

heel veel sterkte, ik kan me nauweljks voorstellen hoe je je voelt, maar wel dat het intens pijnlijk en verdrietig moet zijn.
gisteraond dacht ik dat ik een miskraam zou krijgen, maar alles is tot nog toe goed.
hopelijk mag jij zelf straks weer gauw dat fijne gevoel van zwanger zijn voelen net als vele anederen hier op dit forum
sterkte
boekie

Terug
Bovenaan