Miskraam

Hallo allemaal,

Fijn dat jullie zo meeleven. ik voel me alleen behoorlijk ..., vul zelf maar in.
Heb ondanks dat ik het rustig aan moest doen, zaterdag veel te veel gedaan, perfecte afleiding maar ik moet het nu bekopen. Ik baal zo van mijn lichaam, waarom twee keer mis??? ik houd het op vette pech, we hebben er immers al twee. Maar ik had mij ondanks mijn MA in april gefocused op een kindje want je gaat er niet vanuit dat het weer mis zal gaan. Hopelijk lukt het snel weer want het verlangen naar een 3e kindje is alleen maar groter geworden. Ik ben erg blij met jullie, lotgenoten die snappen je tenminste, ik heb de balen van het grote taboe dat er op miskramen rust, bij sommige mensen kan je er gewoon niet over praten terwijl het iets heel normaals is. Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte. Janneke hoe voel jij je nu???

Liefs Inge

Hoi Inge
Het is heel herkenbaar allemaal wat je schrijft!
Ik hoop zo voor je dat je het vertrouwen in je lichaam weer snel een beetje terug krijgt.

Met mij gaat het op en af, lief dat je ernaar vraagt.
Ook ik ben het vertouwen even helemaal kwijt. En ik herken het als je zegt dat het verlangen naar een kindje alleen maar groter wordt. Wij hebben nog geen kindjes en ik ben dan ook echt bang dat het  uiteindelijk ook niet blijkt te kunnen. Hopelijk gaat het onderzoek meer uitwijzen.

En wat je zegt over dat taboe op miskramen is echt zo. En wat ik helemaal vervelend vind is dat ik  me bij sommige mensen lijk te moeten verdedigen waarom ik me zo rot voel.
1 vriendin van mij is heel rationeel en die maakt  soms opmerkingen waardoor ik me ga verdedigen dat ik niet rationeel ben.  Heel vervelend is dat maar ja.
Daarom ben ik ook blij met die forum.

Ik ga heel  hard voor je duimen dat  jij straks gezond  zwanger bent van jullie 3e wondertje!

Heel veel sterkte en succes!

Liefs Janneke    

Hai Janneke,

Ja helaas weten wij precies van elkaar hoe we ons nu voelen en hebben we allebei veel dezelfde vragen maar vooral waarom nu een 2e keer. Wat voor onderzoek krijg jij? Chromosomenonderzoek?? De vk bood mij een bloedstolselonderzoek aan, ik had hier nog nooit van gehoord, is dat hetzelfde als het cromosomenonderzoek of iets anders. Ik ga het denk ik niet doen, want in mijn geval is het ws. 2x domme pech, tenminste daar houd ik mij aan vast want er lopen er al 2 rond en dat geeft mij een enorme troost, die jij helaas niet hebt. En o o o wat kunnen mensen stom reageren, vind het echt rot voor je en begrijp je angst dat het misschien nooit lukt, toch wil ik je wel zeggen, kom op meid we gaan samen voor een mooie goede en vooral gezonde zwangerschap. Hoever was jij deze keer?? Laten we maar ff samen doorschrijven nu we toch in bijna hetzelfde schuitje zitten dat kan een grote steun voor ons beide zijn.

Liefs Inge

Ik weet nog niet wat ze precies gaan onderzoeken. De gyn zei dat ik eerst maar eens moest ontzwangeren en dan gaan ze verder kijken. Ben wel heel benieuwd!
Ik kan me voorstellen dat jij dat onderzoek hebt afgewezen, je hebt het bewijs dat het kan! Maar toch blijft de volgende zwangerschap de eerste weken heel onzeker lijkt me.

Ik ben nu even thuis van mn werk, heb echt even tijd voor mezelf nodig. Zowel lichamelijk als geestelijk. Ik hoef mn teen maar te stoten en ik huil al haha! Dan lijkt het me niet verstandig om op mn werk rond te lopen.
woensdag  ben ik jarig en dan komen er een paar vrienden en wat familie, heb ik ook wat afleiding. Zaterdag zou ik eigenlijk een feest geven maar dat heb ik afgezegd, ga liever lekker uit eten met mijn mannetje ofzo!

Goed idee om zo even door te schrijven!

Liefs Janneke

Hai Janneke,

Das wel ff fijn dat je niet hoeft te werken, hebben ze er begrip voor of heb je je gewoon ziek gemeld. Ik begin donderdag weer, ik werk altijd op donderdag en vrijdag. Vorige week dus niet want toen kreeg ik donderdagochtend voor ik wegging bloedverlies en 's middags de miskraam. Ik heb mijn directe collega thuis gebeld, en die was op de hoogte van mijn zwangerschap. De mensen met wie ik direct samenwerk die weten het en de directeur en voor de rest was ik gewoon ziek en ik houd dat ook maar zo. Ik voel me wel redelijk goed, het vloeien is zo goed als gestopt maar ik ben nog wel vermoeid. Hoe voel jij je nu? Heb je toch wel een klein beetje zin in morgen?? Ik snap heel goed dat je geen zin hebt in een groter feest, ff een intiem hapje eten is dan ook wel gezellig. Ik probeer me een beetje in te denken hoe jij je nu voelt en ik snap je angsten voor de toekomst en hoop heel erg voor je dat het de volgende keer gewoon goed gaat. Ik denk dat wij er gelijk weer voor gaan of misschien nog een maandje wachten. Morgen heb ik een afrondend telefoontje met de vk. Ik denk aan je morgen. Hoe oud wordt je?
Wil je toch alvast feliciteren met je verjaarddag.

Lieve groetjes Inge

Pff wat een dag heb ik achter de rug..
Ik zou tussen 9 en 12 gebeld worden door de gyn voor de uitslag van het bloed (hcg waarde). Half 1 hadden ze nog niet gebeld. Ondertussen kreeg ik echt ontzettend veel buikpijn, ik wist niet wat ik ermee aan moest.
Ik het zkh gebeld met de vraag waarom ze me nog niet gebeld hebben. " oh sorry mevrouw u staat niet op de lijst om gebeld te worden", nou mooi is dat. Ze zou ' proberen' of ik nog gebeld kon worden.

Toen bedacht ik dat ik mijn vk wel eens kon bellen ( die was nu nog niet op de hoogte van mijn zwangerschap), zij heeft geregeld dat ik naar het ziekenhuis kon. Dit gezien mijn voorgeschiedenis en met name de bbz.
Daar echo gemaakt en bloed geprikt. Niets te zien op de echo net zoals vrijdag maar wel bloed in mijn buik.
Nou om een lang verhaal kort te maken kunnen ze niet met zekerheid zeggen of het een 'gewone' mk of een bbz is geweest. Maar gezien het bloed in mijn buik lijkt het op een bbz. De tweede dus! En dat bloed veroorzaakt dus de pijn. Volgens de gyn hoef ik me daar geen zorgen over te maken en gaat het vanzelf over. ( raar, want bloed hoort daar niet maar ja).
En ook raar want ik heb een thl onderzoek gehad en daar kwam uit dat mijn eileiders doorgankelijk zijn en dat de kans op een bbz klein is.
Maar ja, ik ben blij dat ik terecht kon en dat ik bevestiging kreeg dat de buikpijn niet normaal was.

Verder gaat het wel. Op het werk zijn ze heel begripvol, en mijn collega's zijn ook gewoon op de hoogte!

Ik heb net al mijn kadootje van mijn mannetje gekregen. Een nachtje naar Brussel! Hebben we iets om naar uit te kijken!
Ik word trouwens 29.

Hoe is het met jou?
Succes met het telefoontje morgen!

Liefs Janneke

Terug
Bovenaan