miskraam

Hallo Allemaal,

Na 15 jaar pilgebruik ben ik eind juli 2004 hiermee gestopt en jawel begin december 2004 was ik zwanger. Mijn geluk kon niet op, zat op een roze wolk.

6 januari 2005 gingen mijn man en ik voor een termijn echo heel blij we zouden ons kindje zien, ik was toen 9 weken zwanger. Toen storte mijn wereld is. Ik kreeg te horen kreeg dat de groei van ons kindje met 6 weken al gestopt was en er was geen hartactiviteit. De zwangerschaps was niet goed.

Dit voelde als een klap in mijn gezicht en mijn wereld storte helemaal in. Hier hadden we nooit bij stilgestaan of zelfs aan gedacht.

Moest toen nog een week wachten van verloskundige om te kijken of ik spontaan een miskraam zou krijgen, maar dit was niet het geval.

Inmiddels zat de vrucht al 4 weken in mijn lichaam terwijl het niet meer in leven was en ik kon hier niet meer tegen.

Ook de zwangerschapskwaaltjes verdwenen niet werden alleen maar meer. Toen verwezen naar Gynaecoloog en ook die ging nog een echo maken misschien was de telling niet goed gegaan en was ik minder ver zwanger dan gedacht werd.

Helaas ook deze hoop werd de grond in geboord, er was geen verandering in de groei en ook nog steeds geen hartactiviteit.

Een (spontane) miskraam zat er bij mij dus niet in vertelde de gynaecoloog mij en het moest verwijderd worden. Ik ben niet gecurriteerd er zijn bij mij tabletten ingebracht die de miskraam moesten opwekken. Dit gebeurde ook en ik ben het kindje afgelopen vrijdag verloren.

Moet eind deze week voor laatste controle.

Nu is het wachten op de menstruatie, heb begrepen dat dit 4 a 6 weken kon duren en dan gaan we opnieuw proberen om zwanger te raken.

Nu zou ik graag met vrouwen in contact komen die dit ook hebben meegemaakt en na een miskraam opnieuw zwanger zijn geworden.Deze geven mij vast meer hoop voor de toekomst.

Gr. een verdrietige Ram

Hoi Ram,

Ik bleek in feb 2004 zwanger te zijn, op 4 maart echter kreeg ik last van bruinverlies, mijn kwaaltjes waren ook afgenomen, ik mocht de dag erna gelukkig al bij de dienstdoende gyn komen voor een echo, de kans op een buitenbaarmoederlijke zw. was nl groot bij mij.
De gyn bevestigde de zwangerschap ,er was wel hartritme,maar er was te weing vruchtwater en dat was geen goed teken.
5 dagen later mocht ik naar mijn eigen gyn en die zei met een blik op het scherm, 'je hebt een miskraam'
Ik mocht de week erna weer terugkomen, als het intussen nog niet spontaan gekomen was.
de week erop, was de hartactiviteit weg, het vruchtje was ook niet meer gegroeit, nu moest ik afwachten, als ik het er te moeilijk mee kreeg moest ik dat aangeven.Ik had al die tijd licht soms matig bruinverlies.
op 22 maart ,heel vroeg in de ochtend werd ik met erge kramp wakker, ik besloot dat ik het wilde opvangen nam een maatbekertje mee.
Dat had ik gelezen in een boekje over MK.Het had degene geholpen bij de verwerking.
Ik had maar even erge kramp, en voelde een plop, het was voorbij.
de volgende dag zou ik weer naar de gyn, hij wilde het vruchtje wel laten onderzoeken.
Er bleek later geen sprake te zijn van een aanlegfout.
gewoon domme pech,dus.

Ik was vier maanden later weer zwanger.
Nu ben ik inmiddels alweer 27wkn alles gaat goed(was nog even spannend toen bij de eerste echo geen vruchtje in het zakje te zien was)
Ik hoop als alles zo goed blijft gaan in april een gezonde zoon te krijgen(dat weten we al).

Liefs Jeanette

Hoi Ram,
Ben ook na 14 jaar met de pil gestopt om zwanger te worden. Na een maand was ik zwanger maar ook voor korte duur. Bij de controle van 10 weken bleek het vruchtje al met 7 weken te zijn overleden. In augustus ben ik voor de 2de keer zwanger geworden (tweeling). Met 8 weken, 1ste controle, was alles goed maar bij de 2de controle, na 3 weken, bleek dat de vruchtjes 2 dagen voordat ik bij de verloskundige kwam, overleden waren. Je wereld stort in. Ik kreeg verplicht een curettage.

Na 11 weken had ik nog steeds geen menstruatie dus wees niet bezorgd het kwam bij mij na 12 weken, 14 weken was voor de gyn. het uiterste. Nu kan alles een plekje krijgen en hopen dat we de volgende keer beter nieuws hebben.
Heel veel sterkte de komende tijd en praat er veel over ( hoort bij de verwerking).

Groetjes van Miranda

Hoi Miranda,

Bedankt voor je reactie. Wat erg voor je dat het ook de 2e keer mis ging.

Volgens mij heb je bij een 2e keer toch wat meer spanning en dan overkomt het je opnieuw.

Ik hoop voor je dat het een volgende keer wel goed gaat. Dat hoop ik voor mijzelf ook.

Ik wens jou ook veel sterkte toe en bedankt.

groetjes van een Ram

hoi ram
ik vind t heel rot voor je wat er gebeurd is ik heb een jaar of 5 6 geleden ook een miskraam gehad ik was toen net 20 jaar en nu heb ik een gezonde zoon van 4 jaar ook in de zwangerschap verloor ik steeds wat bloed tot ong 12 weken dus mijn man en ik hadden zoiets van als t maar goed gaat nu zijn we bezig voor een 2de kindje en ook nu heb ik in sept een miskraam gehad maarja we houden de moed erin en we hopen dat t nu ook weer een 2de keer ok gaat ik wens jou heeel veel sterkte en geluk toe in de toekomst gr mariet

Hallo ram,
Het was net of ik mijn eigen verhaal van 6 jaar geleden aan het lezen was. Denk eraan: nu lijkt het, het einde van jouw (en je man/vriends) wereld. Maar het komt vast goed. Een miskraam is nooit voor niets, het kan een ontwikkelingsaanleg zijn of een innestelingsprobleem, er zijn nog vele andere problemen mogelijk. Blijf praten met elkaar, vaak komt de reactie bij mannen veel later (ook hij heeft het moeilijk). Ik heb nu een gezonde zoon van bijna 5, dus je ziet het: het komt allemaal goed. Ik hoop dat jullie deze periode gauw achter jullie kunnen laten. Groetjes.

hai ram.
Ik heb eind vorig jaar, dag na de kerst, te horen gekregen dat het vruchtje niets meer deed. Het bleek met 3 of 4 weken al gestopt te zijn.
Heb samen met mijn man voor een curritage gekozen. Moet deze week op controle komen en hoop dat ik nu eindelijk schoon bent.
Mijn man wilt graag weer snel beginnen.
Ik aan de ene kant ook, want elke maand is een kans, maar aan de andere kant ben ik wel heel bang ervoor.
Denk dat je als je weer zwanger raakt veel angstiger bent de eerst maanden.

Heel veel sterkte met alles en ik hoop dat jullie alles een plaatsje kunnen geven en weer verder kunnen gaan .

Groetjes.

Terug
Bovenaan