miskraam

Hoi Ram,

Ook mijn verhaal lijkt zo sterk op het jouwe met wat kleine verdraaiingen. Ik heb inmiddels wel bijna 4 gezonde dochters (ben nu 35 wkn zwanger van de vierde) maar mijn eerste en tweede zwangerschappen eindigde ook in miskramen. De eerste met 14 wkn. Veel bloedverlies en geen harttonen. Op de echo bleek dat het kindje dus al 7 weken daarvoor was overleden. 7 weken een dood kindje in je buik was te veel voor mij dus ik heb de volgende dag een curretage geeist. Helaas duurde het daarna anderhalf jaar bijna voordat ik weer zwanger raakte alleen om na 6 wkn gelijk weer mis te gaan. We wisten net dat ik zwanger was en toen was het weer weg. Maar toen ging het snel. Ik ben daarna niet meer ongesteld geweest en na een aantal weken bleek dat ik toch weer zwanger was. Mijn 2 oudste dochters zijn binnen een tijd van een jaar en twee weken na elkaar geboren. Daarna trof het noodlot nog 2 keer toe. Beide op dezelfde laatste manier. Test positief, miskraam en gelijk weer zwanger. Het is heel moeilijk om uit te leggen hoe je dan zo'n zwangerschap door loopt omdat je erg verdrietig begint. Dit is ook allemaal gebeurt in een periode van 5 jaar tijd dus ik heb het nog wel moeilijk met het verwerken van bepaalde dingen. Zo is wel het vermoeden gerezen dat wij samen geen jongens kunnen krijgen maar we hebben wel 4 (bijna)gezonde meiden.
Sterkte bij je verwerking en blijf positief. Dat heeft mij er altijd doorheen geholpen.
Liefs Lin

Hoi Ram,

ik heb vorige week ook een miskraam gehad. Ik had die week ervoor te horen gekregen dat het hartje niet klopte. Ik heb ook veel steun gezocht op het internet (nog steeds)en ben uitgekomen op een ander forum. Zwanger na miskraam. Daar zijn ook allemaal mensen die weer zwanger proberen te raken naar een miskraam of curritage. Misschien heb je daar wat aan. Er wordt ook een lijst bij gehouden van iedereen (als je daar op wil) en iedereen is er betrokken met elkaar. Ik kan er in elk geval alme vragen kwijt en heb er veel aan gehad. Het staat onder het kopje zwanger en dat onderwerp zwanger na miskraam.

verder wens ik je heel erg veel sterkte toe. We zitten een beetje in het zelfde schuitje momenteel.

Groetjes Anne-Marie

hoi ram.ik heb ook een miskraam gehad. ook al was het nog zo kort, 7 weken toen maar ik heb het wel gevoeld. en een maand daarna werd ik zwanger en kreeg een prachtige dochter. alleen vorige jaar zat het ons niet mee , want we hebben onzezoontje verloren, maar ik wens je veel sterkte en succes bij een volgende zwangerschap.
groetjes isabel

hoi ram,
Houd moed, ik ben in 1992 mijn kindje op 21 weken zwangerschap verloren terwijl het op 16 weken al was gestorven in mijn buik, werd vrij snel weer zwanger en kreeg in 1993 een gezonde zoon met de keizersnede.
In 1996 heb ik na een korte zwangerschap een curritage ondergaan.In 2000 nog even echtscheiding dus de ellende was compleet.eind 2001 een hele lieve man leren kennen en het geschiede weer 2003 nogmaals miskraam die ben ik dan wel op de gewone manier verloren. dus dacht ook dat het over was maar ik ben onlangs 7 november 2004 via gewone bevalling bevallen van een gezonde zoon.
Mijn oudste is nu bijna 12 en nu toch nog een klein wonder erbij.
dus geef de moed niet op, het kan maar blijf praten over alles wat je meemaakt en gemaakt heb , alles moet ook een plek krijgen. Maar onthoud het is en blijft een kindje van je dus vergeten doe je ze nooit.
Ik wens iedereen heel veel sterkte en moed toe.
groetjes een boogschutter

Lieve Ram,

ook ik heb mijn eerste kindje verloren. Tijdens de eerste controle, leuk we gaan nu naar je kindje kijken, kwamen wij erachter dat ons kindje al meer dan een maand overleden in mijn buik was. Het is nog een hele ziekenhuistoestand geworden omdat de miskraam niet spontaan kwam....

Daarna duurde het even voordat ik weer zin had om het te doen en hebben wij het een keer gedaan. Twee weken later werd ik (dacht ik) ongesteld en die maanden daarop gingen wij er weer vol tegenaan. Toen ik weer zwanger was mochten wij met 7 weken al komen voor een termijn echo en bleek ik al 4 maanden zwanger te zijn (oeps) Even terugrekenen en bleek het toch die ene avond geweest te zijn.

Lieve Ram, een miskraam is erg en neem er je tijd voor om het te verwerken. Er was iets mis met het vruchtje en je lichaam heeft zelf besloten om er niet mee door te gaan. Er komt een tijd dat je dat gaat accepteren. De gynacoloog in het ziekenhuis vertelde mij dat er bij elke zwangerschap 10% kans is dat het mis gaat en bij een eerste zwangerschap zou het zelfs 25% zijn (de meeste vrouwen merken dat niet eens en denken dat hun menstruatie wat laat is)

Afgelopen september ben ik moeder geworden van een prachtige dochter, ik hoop dat jij dat ook mag meemaken in 2005

Heel veel succes,

een moeder

ik heb afgelopen kerst mijn tweede miskraam gehad en net aks bij jouw bleef het vruchtje netjes zitten.
ik ben op ik ben moe en bang heel erg bang.en wil dit absoluut niet nogmaals meemaken.
ik hoop dat jij in dit nwe jaar wel een prachtig gezond kindje mag krijgen
lieve groet mirjam

Jou verhaal lijkt erg op dat van mij, want ook wij gingen nietsvermoedend naar het ziekenhuis voor een termijn echo.
Ik had de standaard zwangerschapskwaaltjes en verder ging alles gewoon zijn gangetje.
Daar aangekomen erg blij want we kregen voor de eerste keer ons kindje te zien.
Dit werd al snel een nachtmerrie want ook ons kindje leefde niet meer het was ook maar 6 weken oud geworden.
Op dat moment zou ik al 13 weken zwanger zijn en denk je ook nog de eerste kritieke fase voorbij te zijn, maar helaas.
Ik moest ook een week wachten voor eventueel een spontane miskraam en dat gebeurde ook na 3 dagen. Ik schrok trouwens van het vele bloedverlies en de buikpijn dit was niet zo duidlijk tegen mij gezegd.
Ik heb mijn best gedaan om het een plaats te geven en na 5 weken werd ik al weer ongesteld.
Ik raakte weer snel zwanger wat overigens de eerste 15 weken erg spannend was want mijn lichaam had me de vorige keer wel gefopt.
Nu hebben we een mooie gezonde dochter die al weer bijna 8 maanden is.
Ik durf je te zeggen het verdriet wordt echt minder en ook jullie gaat het de volgende keer lukken.
Als je ooit je kindje vast hebt na de bevalling denk je vast "het heeft zo gemoeten".

Heeeeel veeeeel sterkte
groetjes

Terug
Bovenaan