miskramen

Hoi is ben Christa, 31 jaar, getrouwd en we hebben een zoontje van 4 jaar. Al ruim een jaar proberen we zwanger te worden van een tweede. In oktober kreeg ik echter mijn eerste miskraam, daarna was ik nog wel redelijk hoopvol voor een volgende poging, maar inmiddels heb ik mijn tweede miskraam achter de rug en heb ik er niet veel vertrouwen meer in.

Zijn er meer met deze ervaring? Ikzelf merk ook dat mensen toch iets hebben van je hebt al een kind en ach de volgende keer beter. Maar ondertussen heb ik het nog erg moeilijk met de zwangere vrouwen om me heen.

Christa

Hoi Christa,

Jaaaa, ik ken dat.... huil,huil...
Heb vorige zomer ook 2 miskramen gehad.
Nu nog steeds niet zwanger...
Krijg ook de opmerkingen hier en daar... en niet mee bezig zijn, van je af zetten...
Je hebt toch al een kind (dochter van 8), maar nu wel andere man.
Het doet zo vreselijk pijn als je idd die buiken en babies ziet.
Momenteel zit ik er ook flink 'doorheen'...
Hoe lang ben jij nu 'bezig' dan?
Wij inmiddels alweer 2 jaar.... zucht....

Hou je taai!

Hoi Christa en Zonnebloem,

Ook ik heb een zoontje van 4 jaar en ben daar ontzettend gelukkig mee. De wens voor een tweede is echter wel aanwezig. We "werken" er al bijna 3 jaar aan en hebben vorig jaar zomer te horen gekregen dat wij op de "gewone" manier geen kinderen meer kunnen krijgen ivm de kwaliteit van het sperma. We hebben vooralsnog besloten niet het hele circuit in te gaan (icsi is voor ons de enige oplossing volgens de gynaecoloog) maar zijn naar een homeopaat gegaan.
Eind vorig jaar was ik toch zwanger geraakt (wist het alleen niet), maar helaas was het vruchtje niet op de juiste plaats gaan nestelen en ben ik 12 januari geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Vorige maand hebben we daarom toch nogmaals het sperma van mijn man laten testen en de uitslag was zeer verrassend. Er werd ons namelijk verteld dat er helemaal geen zaadcellen aanwezig waren. We kunnen dit eigenlijk niet geloven.
Gister hebben we daarom nogmaals een potje ingeleverd en volgende week krijgen we de uitslag. Ben zeer benieuwd.

Ook ik (en mijn man ook) heb het moeilijk met alle zwangeren om mij heen. Ik voel mij wel bevoorrecht dat ik al een kind heb, maar dit maakt de wens voor een tweede (en voor anderen misschien wel een derde of een vierde) niet minder.
Soms word ik wel een beetje moe van alle goedbedoelde opmerkingen van "je hebt er gelukkig al een" en sommige durven zelfs te zeggen dat ik er al drie heb, omdat mijn man al twee kinderen heeft uit zijn vorige huwelijk die om de twee weken een weekend bij ons komen. Ik heb daar erg veel moeite mee, maar probeer me ook in te denken dat het voor anderen moeilijk is om een reactie te geven.

Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop voor jullie dat jullie wens snel uitkomt.

groetjes Mary.

Ik heb keer een miskraam gehad en weet hoe dat voelt, wij wilden na de geboorte van de eerste heel graag vlot weer een kleine. Vanwege de borstvoeding bleef de menstruatie uit en duurde het dus toch nog langer dan gehoopt. Dan dus die miskraam en drie maanden later toch zwanger. Als ik jullie berichtjes zo lees hebben we zeker geen reden om hierover in te zitten, doen we nu natuurlijk ook niet, maar toen waren we toch onzeker. En nu eigenlijk ook wel weer over het feit dat de jongste bijna een jaar is en ik nog steed niet ongesteld ben geweest. Ik geef nog borstvoeding een paar keer per dag, maar toch kan ik het niet laten om me af te vragen of er soms wat mis is daarbinnen.
Misschien is dit niet de juiste plek om daarover in te zitten, maar jullie snappen de angst misschien beter dan anderen.
Groetjes, Annet

hoi allemaal,

Ik heb ook net mijn tweede miskraam achter de rug. In 2002 in onze dochter geboren en in aug 2003 zijn we voor nr twee gaan oefenen. Dat was snel raak sept al zwanger, maar helaas in november verloor ik onze uk 2. ( weken   maar toch.
Toen tot mrt 2005 weer bezig geweest heel wat onderzoeken gehad en alles was oke dus we raakten weer zwanger maar nu voor zeer korte tijd. Slecht twee weken hebben we van uk 3 mogen fantaseren. Afgelopen woensdag een echo om te kijken hoever ik was en do eerste beetje afscheiding, vrijdag ochtend meer en vrijdag 10.45 was het duidelijk dat het niet goed zat. Om 11.30 kwam het vruchtzakje er al uit. Ik vind het echt niet om te begrijpen, waarom twee keer achter elkaar!!
Ja een ook ik krijg de opmerkingen je bent nog jong het komt heus wel, je hebt al een mooi kind ja ja dat is zo maar dat neemt niet weg dat dit gewoon dubbel klote is!! (sorry) Ik wil gewoon echt nog een tweede!!
Het kan dus het moet lukken.
Hebben jullie verder ook ervaring met endometriose???

tot mails sop

Hallo allemaal
Vorig jaar november heb ik een miskraam gehad. We waren er beiden erg van onderste boven, nu wil ik het wel weer proberen maar mijn partner denkt er nu over om verder geen kinderen te willen, we hbben een dochter van 2, hij is bang dat er iets mis is en dat we geen kingje meer kunnen krijgen en durft het niet aan om het te proberen.
Hier heb ik het erg moeilijk mee en misschien wel meer verdriet van dan van de miskraam, ik heb het gevoel dat ik niet allen een kindje heb verloren maar ook onze droom

groetjes roos

Hoi Christa,
Ken je gevoel heel goed.
Ook ik heb miskramen (inmiddels 4 ) achter de rug. En dat doet ontiegelijk veel pijn. Maar houd vol hoor, want het kan toch nog! Mijn moeder had er 6, en baarde toch nog 2 gezonde kinderen.

Liefs Anne

Terug
Bovenaan