Mislukte miskraam

Hallo iedereen,

Ik heb net afscheid genomen van het forum "april moeders". Heb afgelopen dinsdag een echo gehad en daaruit bleek dat de foetus met 10 1/2 week gestorven was. Ik ben nu 13 1/2 week "zwanger". Ik moet nog tot volgende week donderdag wachten totdat ik weer naar de gyn moet. Als de miskraam niet spontaan is gekomen wordt dan gekeken wanneer ik gecurreteerd zal worden. Ik vind dit wel lang duren, want tegen die tijd heb ik al ruim 4 weken een dode foetus in mijn lichaam. Heeft iemand enig idee hoelang zo'n foetus mag blijven zitten en of je hier niet ziek van kan worden, het is toch dood weefsel wat er in je lichaam zit?

Ellen

Hoi Ellen,
Sneu voor je dat het is misgegaan. Ik weet hoe het voelt,ik heb zelf op dit moment ook een dood vruchtje in mijn lichaam. Het is voor mij echter de 5e keer dus het begint te wennen. Ik sta overigens even verderop met mijn verhaal. Maar om even op jou terug te komen. Over het algemeen is het vaak wel weg na of binnen 4 weken. Maar als het erg stevig verankerd zit in je baarmoeder kan het langer duren. Ik ken iemand die 7 weken met het levenlose vruchtje heeft gelopen. Het kan verder geen kwaad je wordt er echt niet ziek van. Het enige is dat het inkapselt en als je dan via de natuurlijke weg de miskraam afwacht heb je een soort "hard ei" wat je verliest. Je moet zelf de keuze maken of je curriteert of niet. Soms moet het. Ik ben 1 keer gecurriteerd alle andere keren heb ik het afgewacht. Het duurt bij mij dit keer ook erg lang. De natuur lost dit zelf wel op zeg ik altijd. Het is alleen vervelend om mee te maken. IK WENS JE VEEL STERKTE! en hoop dat je alles snel kunt verwerken.
Wil je meer weten dan mag je me altijd emailen
Mijn adres is:Gastronoom@wxs.nl

Hoi Ellen,

Wat een teleurstelling voor jullie. Ook ik heb een miskraam gehad een paar weken geleden, maar alleen met 9 weken. Ik heb er voor gekozen om meteen gecurriteerd te worden omdat ik net wat jij zegt er iets zit wat niet goed is en dat vindt ik dat het dan ook maar weg moet ook. Ik ben in het beverwijk ziekenhuis geweest en over de curritage, als je tenminste hiervoor moet kiezen, hoef je je echt geen zorgen te maken. Het gebeurt onder gehele narcose en je merkt er niets van. Het is erg verdrietig maar of het nou spontaan afstoot of je laat het het weghalen.. dat maakt voor je verdriet niet uit. Ik was daarna erg opgelucht omdat ik het een naar idee vondt dat er iets zat dat niet meer leefde. En omdat je je nog zwanger voelt met alle hormonen die daarbij horen vondt ik het prettiger als het meteen weggehaald werd zodat mijn lichaam zich weer kon herstellen. Nou moet ik zeggen dat ik daarna nog wel een klap heb gekregen omdat je de neiging hebt verder te willen terwijl je emoties iets anders zeggen. Hoe het ook afloopt en wat je ook beslist ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe, want om dit mee te maken is verschrikkelijk!

Mandy

Wat naar voor jullie. Verdrietig, hoor, om zoiets mee te maken. Ik weet hoe je je voelt, ik heb inmiddels 6 miskramen achter de rug. Twee keer ben ik gecurreteerd. De laatste keer heb ik meer dan 6 weken met een dode foetus rondgelopen. Dat kan geen kwaad, maar wat ik vervelend vond, is dat je je nog steeds zwanger voelt en je lichaam niet ontzwangert. Mijn borsten waren nog groot en pijnlijk en ik was nog steeds moe. Ik zou niet al te lang wachten met curreteren. Mijn ervaring is dat als je het vruchtje niet na twee weken verliest het er niet vanzelf uitkomt. Of dat voor jou geldt, weet ik natuurlijk niet. Sterkte! Mardi

Ellen,

Wat vreselijk om te lezen, maar tegelijkertijd ook fijn te weten dat ik niet de enige bent met dit probleem.
Het is alweer 8 maanden geleden dat ik na een zwangerschap van 14 weken afscheid moest nemen van ons tweede kindje. Ik heb namelijk al een dochtertje van 2. Op een donderdag had ik een echo en smaandags ben ik teruggegaan om een afspraak te maken. Dinsdags ben ik gecurretteerd. Ik heb het een plaatsje kunnen geven. Ik zit alweer in de volgende fase, zwanger raken en helaas wilt dit niet lukken.
Mardi en de rest hoelang duurde het bij jullie voordat je weer zwanger raakte.
Ellen op jou nog terug te komen, ik heb er spijt van dat ik me zo snel heb laten curreteren. Ik had te weinig tijd om afscheid te nemen en echt goed na te denk wat er nou gebeurt was.

Ik wil je heel veel sterkte wensen.

Hai iedereen,
We zitten ook allemaal in hetzelfde schuitje. Zeg Mardi 6 miskramen is niet mis zeg. Ik dacht dat ik een van de weinigen was met 5 stuks. De laatste zit ik nog middenin. Ben net heel lichtjes gaan vloeien dus ik hoop dat het vruchtje volgende week weg is.
En Natasja het zwanger raken duurde bij mij ook releatief lang tussen de miskramen door. Allen de laatste 2 zwangerschappen vielen binnen een half jaar. Ik denk dat het pas lukt als het lichaam er aan toe is.
Veel sterkte allemaal
Lieve groet, Inez

Hoi Inez,

Ik ben vanmorgen voor het eerst naar de gyn geweest en heb bloed moeten prikken om te kijken of er hormonen zijn die de eisprong opwekken, volgende week moet ik weer bloedprikken om te kijken of er een eisprong is geweest over twee weken krijg ik de uitslag.
En ja als dat allemaal goed is dan is het waarschijnlijk een kwestie van geduld. En ja ik las het eerder 5 en 6 miskramen, meiden dat is niet niks zeg.
En jullie zijn nog niet doorverwezen naar het ziekenhuis/gyn?
Heel veel sterkte....

Hai allemaal,
Even op jouw vraag terugkomend, natasja
Ik zit al een tijd bij een gyn. Zelfs bij een privekliniek op het moment. Maar ja dat is geen garantie. Mijn verhaal staat wel uitgebreider op dit forum. Ik schrijf veel met Diane. Ik heb zelf ook al een dochter van 4 alleen het geluk van een 2e zwangerschap is nog niet geweest.

Groetjes Inez

Terug
Bovenaan