misschien beetje domme vraag, maar...

A

Anoniem

Guest
Is het zo dat je alleen zwanger kunt worden rond de eisprong?
Ik voel deze namelijk niet dus het is altijd een beetje gokken, zo tussen de tiende en veertiende dag volgens mij?
Ik lees wel 's dat als je de eisprong heb gehad en je niet zwanger bent daarna dat het dan volgende maand beter is... klopt dit??

Bedankt voor de reactie's alvast!!

X Denise

zou ik ook willen weten heb namelijk nu al klachten en moet pas eind vd week begin volgende week ongesteld worden. nou ja hoop van niet natuurlijk

hey meiden

Dit klopt, je eisprong betekend dat je eitje dan rijp is om bevrucht te worden en deze de weg naar de baarmoeder gaat maken. Als deze dan bevrucht word dan nesteld deze zich in je baarmoeder "wand" (slijmvlies). Je kan hier meer over lezen op bijvoorbeeld  www.predictor.nl  

Succes met zwanger worden!!!!

groetjes quinta
ps: rare vragen bestaan niet!!!!

Dus als ik het goed begrijp kan ik op dit moment niet zwanger worden omdat ik mijn eisprong nog niet heb??
Of is de kans veeeel kleiner dan wanneer ik wel mij eisprong heb?

Pff lastig hoor, ik wil er niet teveel mee bezig zijn met zwanger worden, maar ik ben het toch wel, vooral nu mijn vruchtbare dagen eraan zitten te komen...

Hoi,

Als je  niet in je vruchtbare periode zit  kun je WEL zwanger worden maar is de kans inderdaad veeeeeel kleiner.
Je kunt ook eens kijken op babybrabbel.nl. Links bovenin kun je o.a.  op 'interactief' klikken. Ik heb daar vaak gekeken.

Succes met zwanger worden!

Groetjes, mama 1977.

Ik heb net op babybrabbel gekeken en een banner aangemaakt wanneer ik in mijn vruchtbare periode zit, die staat nu als achtergrond op de laptop hahaha zo kunnen we het goed in de gaten houden ;-)

liefs denise

Zwanger wordt je alleen als je eitje bevrucht wordt, dus er moet zaad zijn op het moment dat je je eisprong hebt. Zaad kan wel 5 dagen levend blijven in je baarmoeder, dus als je je 5 dagen voor je eisprong vrijt, kan je zwanger worden. Hoe meer tijd tussen het vrijen en de eisprong zit hoe minder kans je hebt!

Succes!

Terug
Bovenaan