Misschien dan nog toch pijn in het oortje??

A

Anoniem

Guest
Onze jongen is al bijna 2 weken aan het tobbe met veel huilen enz en steeds als je denk dat het beter gaat zijn we weer terug bij af. Hij was altijd een hele makkelijk slaper en kon lief spelen. Vorige week dachten we dat het mss zn tandjes waren, maar nu denken we dat het mss zn oortjes zijn.

Slecht slapen, voornamelijk 's avonds na zn laatste fles, de hele tijd wakker en echt krijsen alsof die pijn heeft met dikke tranen, soms kunnen we hem moeilijk rustig krijgen, slaat met zn armen om zich heen, helemaal onrustig. Als die eenmaal diep in slaap is slaap die wel de nacht door.
Ook in de box spelen, houd die minder lang vol, jengelig, en rusteloos, zo zielig. Ik weet het echt niet meer.

Nu zitten we op babyzwemmen en las dat de kindjes daar ook oorontsteking van kunnen krijgen door het warme water.
Hij heeft veel last van diarree gehad, maar ook dat kan bij oorontsteking horen.

Pfff ik weet het niet meer, vind het zo zielig, morgen ga ik toch maar even langs de dokter, maar voel me dan gelijk weer zo'n overbezorgde moeder grrr, terwijl de arts zeg dat we altijd langs mogen komen!!

Nou zo even mn hart gelucht, we weten het echt niet meer!!!
Groetjes

hoi mamasab,
wat vervelend dat jullie kleintje zo veel last heeft. mij is geleerd dat het om pijn in de oren gaat, als je er niet aan mag komen (als ze iets groter zijn) of als je bij baby's op het stukje drukt bij de opening van het oor (dus op het laatste stukje van de onderkaak). mocht het zeer doen, dan zal de kleine een flinke schreeuw geven.

ik hoop dat het wat duidelijkheid geeft, maar waarschijnlijk toch een goed idee om langs de HA te gaan.

succes ermee!

Groetjes,
Petra

Onze jongen is al bijna 2 weken aan het tobbe met veel huilen enz en steeds als je denk dat het beter gaat zijn we weer terug bij af. Hij was altijd een hele makkelijk slaper en kon lief spelen. Vorige week dachten we dat het mss zn tandjes waren, maar nu denken we dat het mss zn oortjes zijn.

Slecht slapen, voornamelijk 's avonds na zn laatste fles, de hele tijd wakker en echt krijsen alsof die pijn heeft met dikke tranen, soms kunnen we hem moeilijk rustig krijgen, slaat met zn armen om zich heen, helemaal onrustig. Als die eenmaal diep in slaap is slaap die wel de nacht door.
Ook in de box spelen, houd die minder lang vol, jengelig, en rusteloos, zo zielig. Ik weet het echt niet meer.

Nu zitten we op babyzwemmen en las dat de kindjes daar ook oorontsteking van kunnen krijgen door het warme water.
Hij heeft veel last van diarree gehad, maar ook dat kan bij oorontsteking horen.

Pfff ik weet het niet meer, vind het zo zielig, morgen ga ik toch maar even langs de dokter, maar voel me dan gelijk weer zo'n overbezorgde moeder grrr, terwijl de arts zeg dat we altijd langs mogen komen!!

Nou zo even mn hart gelucht, we weten het echt niet meer!!!
Groetjes

Hoi mamasab

Hier  bijna hetzelfde verhaal. Ben ook sinds afgelopenzaterdag aan het tobben met Amy. Ze slaapt steeds heel kort,drinkt dan heel driftig en blijft maar huilerig. Soms schreeuwt ze het echt uit. Dacht dat ze gewoon ff bij mij wilde zijn en net toen ik me er aan over wilde geven en me nestelde om een middag met haar te zitten wilde ze ook dat niet meer. Ze bleef spartelen en gillen. Alleen op de arm gedragen worden en rondlopen wilde ze. De tranen stonden op een gegeven moment in mn ogen van de rugpijn (ze weegt nu 6790 gram) maar wat doe je anders? Ik heb het consultatiebureau gebeld en kon de volgende dag gelukkig bij de kinderarts komen.Ze dachten nl.ookl iets aan de oortjes. De kleintjes willen dan niet liggen omdat er dan druk op de oren komt. Dat was het gelukkig niet. Ws. heeft ze iets van een virusje (oogt echter niet ziek) of ze heeft een flinke sprong in haar ontwikkeling gemaakt waardoor haar wereldje, waar ze net mee vertrouwd raakte, ineens weer heel anders is geworden waardoor ze compleet van slag is. Gelukkig wordt het wel steeds minder maar echt gezellig is ze nog niet...
Goed dat je even naar de arts gaat, beter dat hij/zij denkt dat je een overbezorgde moeder bent dan dat je stoer doet maar straks iets ernstigs over het hoofd gezien hebt toch? Jij kent jouw kindje het beste.

Sterkte in ieder geval met de kleine. Ik hoop voor je dat het meevalt en dat het ook 'maar' een sprongetje in de ontwikkeling is.

Liefs,
Marian

Hoe oud zijn jullie ukkies precies?
Want het klinkt een beetje als een sprongetje............vooral als er alleen in de avond flink gekrijst en geprotesteerd wordt lijkt het me niet iets van de oortjes te zijn, want daar zouden ze de hele dag last van hebben........maar wie ben ik? Geen dokter in ieder geval!
Als jullie het boek, oei ik groei hebben kun je dat daar in terug lezen maar ze hebben ook een site waar je het een en ander kan opzoeken........
Waardeloos hoor, vooral als ze zo slecht te troosten zijn en niets goed is........

Heel veel sterkte ermee,

Dikke kus Rimke

Zeker dat driftige drinken van Amy en dat gespartel bij stil zitten, en vooral rondgedragen willen worden, wordt specifiek genoemd in Oei ik groei! Moeite waar om eens te lezen......vooral de moed niet opgeven want de zon (zoals ze het daar beschrijven) gaat inenen weer schijnen en dan zijn die ukkies weer dezelfde lieverd als ze altijd geweest zijn..................lees het eens! Echt een aanrader........verklaart denk ik een hoop......

He dames,
bij de dokter geweest en alles was oke. oortjes,buikje,keeltje,longetje, geen liesbreukje ofzo. Dus hier een hele opluchting!!
Tja mss dan toch een sprongetje?? maar duurt dat ruimk 2weken??
Volgens de dokter kon het ook bij zijn ontwikkeling horen. (over ruim 1 week 6mnd oud) dat ze heel veel moeten verwerken, omdat ze meer gaan zien en beseffen.
Naja we wachten maar af!!, gelukkig dat alles oke was dus dat het waarschijnlijk geen pijn is waardoor die huilt.

Liefs

Ik zal zo eens even voor je in het boek kijken, maar het kan heel goed zijn dat dat een sprongetje is, die duren ook steeds wat langer...........en sommige kinderen zijn er inderdaad helemaal van ondersteboven...........zielig, troosten is het enige wat je kan doen zeggen ze..........Dan pas voelen ze zich veilig, in de armen van papa of mama. Is het enige vertrouwde voor ze..........

Succes ermee............

Gr. Rimke

hoi mamasab,
wat fijn dat het waarschijnlijk gewoon een sprongetje is. dat zou ook verklaren waarom brenda al 2 weken aan het spoken is. hopelijk zal het bij samantha niet ook nog eens zo lang duren. die slaapt de laatste maand juist zo braaf.

succes met het troosten etc. hopelijk is het sprongetje weer snel over.

goetjes,
petra

Terug
Bovenaan