Misschien dan nog toch pijn in het oortje??

Amy is inmiddels wat rustiger maar het kan nog beter. Ik had het boek 'Oei ik groei' gehuurd bij de bieb maar toen Amy niets liet merken van de eerste twee (ik meen dat het er twee waren) geloofde ik niet meer zo in het boek maar hij staat nu op mijn verlanglijstje voor de Sint en anders koop ik m zelf daarna. Merk wel dat Amy d'r ontwikkeling ineens heel snel gaat. Kan zich ineens omrollen van haar buik naar dr rug (14 weken!!!!) en is veel langer wakker en 'kletst' me de oren van me kop hihi, gezellig hoor.

Marian

He meiden,

Mamasab: ik heb het even voor je nagezocht, maar inderdaad! Rond 26 weken (25-27) maken de ukkies een sprongetje...........die kan 4 weken duren...................zucht.
Wat ik lees is dat kindjes meer aanhankelijk zijn, sneller en meer huilen, ongedurigheid, ongeduldigheid, slapen slechter (willen niet naar bed, komen moeilijker in slaap of zijn eerder wakker, onrustig slapen).
Kinderen zijn eenkenniger, vragen meer aandcht, wil niet dat je lichaamscontact verbreekt, eten slechter, "kletsen" minder, willen niet verschoon worden................kortom.........gezellig.
Het leuke van de sprong is wel dat je kindje na deze tijd weer meer kan, in deze sprong gaat het om "relaties". Het kleed optillen om te kijken wat er onder ligt, naar beestjes in een prentenboek kijken, overal in en onder door kruipen, kan gedag zwaaien, klapt in de handen, kan ja of nee schudden....................afhankelijk van wat jouw kindje interessant vind, dat doet hij het eerste...............

Maar goed, dit is maar een greep uit het arsenaal!
Misschien een tip als sinterklaas kadootje, leuk!

Gr. Rimke

Hey Rimke,
Bedankt dat je het opgezocht heb!!
Het zal waarschijnlijk wel een sprongetje zijn als ik het zo lees. Hij is 25weken.
Vandaag een stukkie rustiger en ja hoor hij draait van rug na buik en weer terug. Nou hopelijk is dat sprongetje  hier bijna achter de rug, en dan  gaat het slapen 's avonds waarschijnlijk  ook beter!!!

Liefs

Hoi Rimke,
ook van mijn kant bedankt voor het opzoeken. pfff, dat verklaard een boel zeg. bijna alles past in het lijstje van mijn meisjes. zo schattig dat nee schudden. alleen dat slapen. pfff. daar is brenda al 2 weken mee bezig en samantha sinds gister ook. hopelijk gaat het snel over. lig al 2 weken tussen 2 en half 4 's ochtends op bed.

Groetjes,
Petra

Geen dank meiden!!

Hoop dat het snel weer beter gaat met jullie ukkies.................en petra, 2!!! Petje af...........
Troost, de sprongen worden beschreven tot 17 maanden, daarna is er niets meer van bekend....................nog even volhouden en dan hebben we schattige/makkelijke peutertjes....................
Nee, sinds ik dat boek heb, kijk ik niet meer naar de huilbuien enzo, maar meer naar wat ze voor nieuws kan............is een iets positievere insteek en dus makkelijker vol te houden voor mij............

Liefs Rimke

Terug
Bovenaan