He Chantal,
Ik merkte bij mijn zoontje vanaf de geboorte eigenlijk al dat hij niet naar links keek. Met 3 weken heb ik al op het bureau gezegd dat hij alleen maar rechts bleef kijken en tot het midden kon komen en voor de rest naar links met zijn ogen keek. Ik moest hem maar naar het licht laten kijken, lag hij al, maar dat lukte ook niet. Ben nu nog een beetje boos op het bureau, maar goed. Ik ben met ongeveer 2 maanden naar de huisarts geweest en gezegd dat ik naar de kinderarts wou. Die zei dat ik voor de reflux, hij gaf voeding terug, wel naar de kinderarts kon gaan, maar met het hoofdje kwam het wel goed, nou geloof het of niet, zijn hoofd was zo plat als een dubbeltje. Toen ik dus bij de kinderarts was heb ik het meteen verteld over zijn hoofd en die stond er ook van te kijken dat de huisarts en cb arts niet eerder in hadden gegrepen. Hij heeft toen fysio gehad in het ziekenhuis, zodat de fysio en de kinderarts samen kontact konden houden. Fysio heeft wel geholpen, maar ik vond het niet genoeg en ben toen zelf over een helmpje begonnen. Hij was ongeveer vijf en halve maand toen hij zijn helmpje kreeg, hij vond het niet zo erg maar die zomer was het onzettend warm en kreeg hij smetplekken waardoor hij de helm niet zo lang op kon, zijn tandjes kwamen door, dus hij zat niet zo lekker in zijn vel. En dan gaan er toch wel een paar weken overheen. Jullie zitten wel gunstig met het weer. Toen de helm weer op kon was hij te klein, dus moest hij een nieuwe. Hij bleek ook een te kort spiertje in zijn nekje te hebben en zijn heupjes zaten ook niet helemaal goed. Ben toen zelf nog naar de chiropractor geweest en naar de manueel therapeut, Dr. Mohr uit Ede, na 2 bahandelingen van hem ging het al veel beter en hoefden we niet meer terug te komen. Het is altijd een gevoelige jongen gebleven en begint zich nu pas echt goed te uiten. Heerlijk!!!
Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt en anders hoor ik nog wel wat van je, vindt dat helemaal niet erg hoor. Heel veel sterkte met je kindje en zelf natuurlijk ook, het is best moeilijk als je je kindje zo met een helmpje ziet.
Vele groetjes, Miranda