Misschien een redressiehelm?

hallo,
Nog een keer met Miranda. Ik heb ook nog een dochter van 7 en een dochtertje van 9weken. Met de jongste ben ik ook vanaf de 3 weken naar de osteopaat geweest en dat is me ook beter bevallen. Nog een behandeling, dan heeft ze er vier gehad en het gaat nu veel beter met haar. Ze had ook al een voorkeurshouding en ik wilde niet nog een keer zoiets meemaken als met mijn zoon.

Groetjes, Miranda

Hallo!
Een van onze zoontjes heeft ook een voorkeurshouding(naar links). Dit hoorden we gister toen we voor het eerst naar t CB gingen.
Wij hebben nu een info folder gekregen hoe we rechts en recht vooruit meer kunnen stimuleren. Als dit niet helpt krijgt hij fysio..maar ik vroeg dus of hij ook zo'n helmpje zou moeten... maar de CB-arts zei dat nog niet goed bewezen is dat zo'n helmpje beter werkt dan fysio, dus dat zij altijd fysio adviseerde.
maar goed we zien wel, we letten er nu op dat Bjorn niet alleen maar op de linkerkant van zijn hoofd gaat liggen..en hopenlijk is dat al genoeg.
succes ermee!!! zijn toch altijd lastige dingen...
liefs Ciske

Hoi hoi
mijn oudste dochter nu 3 jaar heeft een redressiehelmpje gehad, ja het was schrikken toen we het hoorden en natuurlijk niet leuk, ook de blikken in de wandelwagen die je krijgt zijn niet leuk.. Maar ik moet zeggen dat het mij en zeker ook Mila heel erg is meegevallen. Mila heeft hem al met al 5 maandjes moeten gebruiken, maar heeft er geen last van gehad. Hij was ook heel handig met tegen alles aanstoten. Ja ik weet het klinkt lacherig maar zo zijn wij er doorheen gekomen, gewooon een beetje humor en je weet waar je het voor doet. Bij Mila was het hoofdje niet eens zo heel erg schreef maar wij hadden de knoop doorgehakt omdat we er later als Mila ouder zou zijn we er geen spijt van zouden krijgen. Dit is de leeftijd er iets tegen te doen, nu kan het nog, later niet meer.
Ik zou zeggen als het moet moet het en probeer er achter te staan... Als je vragen hebt stel ze want er komt even een hoop op je af.
Trouwens al een slangs een osteopaat geweest het kan namelijk ook zo zijn dat er een werveltje in de nek niet goed zit waardoor een kindje een voorkeurshouding ontwikkelt...
Sterkte met je beslissing..
Groetjes Sandra (mama van Mila 3jr en Kyra 10wkn)

Hoi Chantal,

Onze dochter heeft (had) ook een sterke voorkeurskant, in dit geval naar links en keek ook bijna niet naar rechts. Dit werd gelukkig direkt door de kraamhulp (hadden een enorm goede!) opgemerkt en hebben toen wat huis/tuin en keuken hulpstukken toegepast, wat niet hielp. Na een aantal enorme huildagen van onze dochter zijn wij gelukkig naar de ostheopaat gegaan, daar bleek dat haar nekwerveltjes vastzaten en er was tijdens de bevalling een schijfje van haar schedeltje (aan de achterkant) verdraaid, waardoor ze moeilijker naar rechts kon kijken (misschien ook wel pijnlijk?). We zijn daar in totaal 3x geweest en hebben via het CB ook nog thuis fysiotherapie, dat houdt meer in dat ze de thuissituatie goed bekijken en allerlei wijzigingen en tips aangeeft. Moet zeggen dat het hele totaalpakketje ondertussen zo goed heeft geholpen dat we nu zeker weten dat ze geen helmpje hoeft. Ook heeft de fysio haar hoofdje opgemeten met een band die hard werd en a/d hand hiervan een schets uitgewerkt en berekend wat de afplatting was, dit is opgemeten toen ze ong.
12 wkn.was en binnenkort moet ze weer (met zo'n 18wkn). Je ziet er nu eigenlijk al niets meer van en verwacht dat het goed is nu.
Heel veel succes en als het helmpje toch moet, tja dan toch echt maar doen hoor, vrienden van ons hebben het veel te laat gedaan en dat is nooit helemaal meer goed gekomen bij hun zoontje, je ziet het echt nog steeds duidelijk bij hem.

groetjes,
xx Roos xx

Hee meiden,

bedankt voor al jullie reakties.. het is nog niet zover maar als onze dochter een helmpje moet dan doen we het wel.. Zoals ik ook al las bij een aantal mamas, ben ik bang dat we er later spijt van krijgen als we het niet doen of het telaat doen.
Ik ben trouwens door mn huisarts doorverwezen naar een kinderfysiotherapeut en het cb wees me er op dat onze dochter een plat achterhoofdje kreeg. Het is al wel een stuk verbeterd door haar steeds op haar zij in de babysleep te leggen. Hoop dat ze daardoor misschien korter de helm zou moeten dragen..
Ik zou wel graag in contact willen blijven met mamas wiens beebs ook een helmpje moeten of hebben gehad.
Zijn er meiden die dit willen?

Liefs Chantal

mv Lotus : vandaag 18 weken!!

Terug
Bovenaan