Misschien gewaagde discussie?? Meer tijd voor jezelf

A

Anoniem

Guest
Mmm ik heb geen idee of jullie dit gewaagd vinden, maar ik gooi het er gewoon uit:

af en toe wil ik zo graag gewoon lekker de hele dag voor mezelf hebben, dat ik dus geen rekening hoef te houden met m'n ukkie.
Ik vind het altijd fijn als hij gaat slapen, want dan kan ik lekker doen waar ik zelf zin in heb. Geregeld voel ik me hier schuldig over, want ja ik vind eigenlijk dat je alles geweldig moet vinden aan je kindje, dus elke minuut die je samen doorbrengt zou hartstikke leuk moeten zijn! Verstandelijk weet ik dat hier niet zoveel van klopt, maar ik baal er wel van dat ik het zo voel.

Ik weet niet echt of we hier een discussie aan kunnen vastknopen, maar ja.

Liefs Jenneke mv Ivar

Hoi Jenneke,

Je bent echt niet de enige hoor. Ik heb dat ook wel. Ik geniet ontzettend van Tijs, maar vind het ook altijd fijn als het bedtijd is. Wij hebben nu vakantie, maar blijven thuis. Het weer zit nog niet zo heel hard mee helaas. We hebben nu met mijn schoonouders afgesproken, die hebben nu ook vakantie, dat Tijs maandagochtend daar heen gaat, en tot dinsdagavond blijft. Hebben wij even lekker 2 daagjes waarbij we niet aan Tijs zijn ritme hoeven te denken, kunnen we lekker een dagje weggaan. Ik weet zeker dat Tijs veel plezier zal hebben, mijn schoonouders ook en wij ook. Prima dan toch, dat iedereen plezier heeft. Ik weet ook al zeker dat ik hem wel zal missen die 2 dagen en blij zal zijn als we hem weer ophalen dinsdagavond. Maar gewoon even lekker tijd voor onszelf, dat heeft iedereen wel eens nodig!

Oh ja en dat schuldgevoel herken ik ook wel hoor. Daar heb ik ook wel eens last van. Hier dus een en al herkenning!

Groetjes,
mv Tijs

Ik herken het gevoel wel. Als Yoëll naar bed gaat 's avonds denk ik; heerlijk even lekker voor mezelf of even lekker weer op de bank hangen enz. Maar als ik dan naar bed ga, denk ik ook meteen weer, morgen gaan we weer allerlei leuke dingen met elkaar doen en wil ik dat het snel weer dag is.
Zo is bv wel de woensdagavond voor mij. Ik ga naar de manege lekker rijden en keten met de andere meiden. Maar als ik laat thuis stap moet ik toch even om het hoekje spieken bij mn ventje, want ik heb hem tenslotte een hele avond moeten missen hihi.

Denk dat het een heel natuurlijk gevoel is hoor en ik schaam me er ook niet voor. Iedereen wil wel eens een momentje voor zichzelf. Zo ook Yoëll, als hij heerlijk zit te spelen en je zegt iets tegen hem of loopt langs, kan hij je aankijken met de blik; laat me even met rust ik ben lekker bezig.

Pauline

Heej Jenneke (waarom heet je eigenlijk mamaLizz vraag ik me al zo vaak af...?)

Maar goed, een gewaagde discussie: Ik denk nu komt er iets........
Is het dit!!! Hahaha.
Ik denk dat iedereen deze behoefte wel heeft hoor. Ik vind het ook wel lekker nu Tyche slaapt en ik even 'tijd voor mezelf' heb.
En een dagje voor mezelf... ooh het lijkt me heerlijk!
Lekker stadten zonder dat je met de buggy overal tegenaan rijdt.
Lekker kletsen met vriendinnen zonder dat je een huilend baby'tje moet troosten.
Maar als dat dagje dan voorbij is en ik zie mijn moppie weer dan ben ik zooooo blij dat ik haar weer zie.
Zucht.

Niet schuldig voelen hoor!

Groetjes Kirsten mv Tyche

Hihi, ik vroeg me al af of ik wel goed zat met "gewaagd", misschien ben ik te bang voor kritiek!

Anyway: MamaLizz, slaat nergens op he haha, komt doordat ik Lizzie vaak als nickname gebruik op internet en toen ik op dit forum kwam dacht ik ach, nu ben ik mama! Maar het insinueert dat ik een dochter heb, haha, en daar is niets van waar.

Liefs Jenneke

ook ik heb af en toe behoefte aan wat tijd voor mezelf.
gewoon nergens rekening mee te hoeven houden.
maar ben altijd weer blij als ik haar dan weer zie.
is toch heel normaal dat je daar af en toe behoefte aan hebt.
groetjes sylvana
niet schuldig daarover voelen hoor, gewoon ervan genieten als je even tijd voor jezelf hebt.

Ik vind het wel leuk:

MamaLizz

Maar ik zat idd al te denken of je een oudere dochter had haha.

Hoihoi,

Ik ga toch even reageren (al zit ik op mijn werk, FOEIII) op dit topic. En ik wil maar even zeggen dat ik me helemaal herken in je verhaal (maar dan zonder het schuldgevoel). Ik ben echt superdol op mijn twee kindjes, en het moederschap is het mooiste wat me overkomen is MAAR..............

Ik ben er ook nog en ik was er ook al voordat ik kinderen kreeg (en ik ben er hopelijk ook nog als ze de deur weer uitgaan). Ik heb interesses, hobby's, en relatie, een sociaal leven én ik heb kinderen.... Ik ben belangrijk genoeg om genoeg aandacht aan te besteden. Al deze zinnen begin ik bewust met ik, omdat ik vind dat je lief moet zijn voor jezelf en als jij daar een beter en gezelliger mens van wordt, dan doe je je kind daar ook een plezier mee.

Dus Jenneke: geniet vna je momenten alleen, geniet ervan als je mannetje in bed ligt 's avonds zodat je weer tijd hebt voor jezelf, geniet van een dag met een vriendin of wie dan ook zonder kind. Als je je kindje leert dat hij belangrijk voor je is, maar dat jij ook belangrijk bent voor jou dan heeft hij daar wat mij betreft een hele wijze les aan....
Want, maar dit is écht een balletje opgooien en nergens op gebasseerd: als een kind leert dat zijn moeder er niet altijd is om te zorgen , maar dat anderen (papa?) dat ook prima kunnen, leert een kind dan niet ook om straks in de volwassenwereld een steentje bij te dragen aan het huishouden en in de zorg voor wellicht zijn eigen kinderen? Dit naar aanleiding van de topics over relatiecrisis en partner achter de broek aanzitten. Uiteindelijk leren wij onze kinderen door het voor te doen.......

Maar goed, nogmaals: geniet van je eigen tijd, neem die en voel je niet schuldig!!

Groetjes
Susan

Terug
Bovenaan