Misschien redressiehelmpje??

A

Anoniem

Guest
Hallo voorjaarsmoeders..

Ik kom van het forum zomermoeders, maar ik wil jullie graag wat vragen. Ik ga met onze dochter van 18 weken naar een fysiotherapeut ivm afgeplat hoofdje door een voorkeurshouding. Vandaag heb ik te horen gekregen dat ze misschien met 6 maanden wel een redressiehelmpje moet omdat haar hoofdje tot aan die tijd (ze is dus ruim 4 maanden) niet rond genoeg kan worden. Ik baal er zo van... Weet dat er vele ergere dingen zijn maar ik zou graag wat adviezen, meningen enz willen hebben van mamas wiens beebs ook een helmpje hebben of hebben gehad... Omdat jullie beebs al ouders zijn dan 6 maanden waarschijnlijk (dan mogen ze pas een helmpje) vraag ik jullie om hulp..

Liefs Chantal

hoi
ik heb helaas geen advies wat betreft het helmpje maar wel een tip probeer zoveel mogelijk op haar buik te leggen zodat ze   minder op haar achterhoofd  ligt deed het ook rond die tijd en ze ging toen snel  zelf op haar buik draaien als ze er minder op liggen vormt het hoofdje ook weer ronder weet niet hoe plat het bij haar is maar het zal misschien wel meer een helmpje voorkomen

groetjes Elena

ow ja misschien ff googlen

Hoi Chantal,

Er is tenminste 1 moeder die ervaring heeft met een redressiehelmpje maar die komt volgens mij bijna nooit meer op dit forum. Ik zal eens kijken of ik haar kan vinden voor je...
Door het meelezen (destijds) over dit onderwerp weet ik dat het helmpje warm kan zijn en dat kindjes daardoor soms wat meer dorst hebben, met name in de zomer.

groetjes,
Janneke

Hoi Chantal

Tja het is altijd vervelden als je kindje zoiets krijgt...
Mijn zoontje is morgen 8 maanden en krijgt woensdag ook zijn helmpje.
Je vraagt je af waarom zo laat? Omdat ze op heb Cb elke keer zeiden dat het wel goed kwam! Nou niet dus. Toen ben ik zelf naar de huisarts gegaan en door verwezen naar een ziekenhuis in tilburg omdat ze het daar vanaf 6 maanden doen en hier in rotterdam tot 6 maanden.
Maar mijn zoon heeft geen voorkeurs houding, maar wel een afgeplat hoofd aan de rechter kant en een te breed achterhoofd.
We mochten zelf beslissen of we een helmpje wilde voor Thijs.
En we hebben het maar gedaan, als het goed is moet hij hem 6 maanden op dus dat is dan het grootste deel in de winter.
Maar wat ik tegen jouw wil zeggen is volg je hart, nu kun je er iets aan laten doen.
Als jij en andere zich er later aan storen en het zien dan is er niets meer aan te doen.
Ik snap heel goed dat het niet leuk is maar het gaat om je kindje.
Ik voel me ook soms schuldig zovan had ik het maar eerder gezien of hem meer gedraait toen hij heel klein was. Maar daar schieten we nu niets meer mee op.

Wij gaan er gewoon voor met een positief inzicht en het wordt er alleen maar mooier op! Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Rianne

Hey hey!

mijn dochter heeft een helmpje en dat gaat heel goed. Ze heeft hem nu 4 maanden en ze heeft er geen last van en ze heeft inmiddels een prachtig rond bolletje. De 23 uur dat ie per dag op moet halen we makkelijk, ze wil hem namelijk niet af. Maar daar moet ze toch over 1,5 maand aan geloven.
Aanmeten moet volgens mij voor de 6,5 maand, omdat je voor de 7 maanden ermee moet starten (duurt 2 weken voor ie gemaakt is).
Ik heb wat foto's op mijn hyves staan, maar die kun je natuurlijk alleen zien als je zelf ook hyves hebt. Het adres: tassssie.hyves.nl (dus met 4x s). Er staat ook het een en ander op de site van mijn vriend: www.horstmeier.nl.
Ik weet niet of je er wat aan hebt, kijk maar.

Er is/was hier nog een kindje met een helmpje, dus misschien kan die ook nog wat info geven.

Groetjes,
Natasja mv Anne

Hee meiden..

bedankt voor jullie reakties! Vind het erg boeiend te lezen hoe het gaat met jullie beebs en jullie ervaringen enz.. Graag zou ik in contact met jullie willen blijven om ervaringen enz uit te wisselen.. via mail bijv. Zijn er meiden onder jullie die dat zouden willen?

Liefs Chantal
(mama van Lotus: vandaag 18 weken)

Hier ook een afgeplat hoofdje maar geen helmpje.

Zelf was ik wel over het helmpje begonnen maar door fysio, huisarts en kinderarts werd het afgeraden.

Zelf maak ik me nog steeds wel zorgen om zijn niet mooie ronde koppie. Maar hij is nu bijna 8 maanden en is er dus niets meer aan te doen..........

Groetjes
Chris

Hallo...

Rianne, was even nieuwsgierig  hoe het met je kindje gaat, heeft hij nu een helmpje? Wordt de helm trouwens ook vergoed door de zorgverzekering?

en Christianne waarom werd een helmpje afgeraden bij jouw kindje?

Groetjes Chantal

Terug
Bovenaan