Misschien redressiehelmpje??

Ik wil hier wel even op reageren.

Ten eerste had Anne een milde afplatting, dus was niet erg a-symmetrisch. In het ziekenhuis beslissen ze ook niet of je voor een helm gaat of niet. Dat zijn de ouders die daarover beslissen. Het enige wat Anne wel had was dat haar oren ongeveer 1,5 cm van elkaar wijken. Het ene oor staat ongeveer 1,5 cm naar voren ten opzichte van het andere. Dit zqal ook zo blijven, maar wij zijn al blij dat het door het helmpje niet erger is geworden.  Het helmpje weegt 300 gram (op de keukenweegschaal) dus die 600 die die osteopaat beweerd is wel heel erg overdreven.
Wij zijn destijds doorverwezen door de fysio en ik denk dat zij ons anders wel naar een osteopaat had gestuurd als dat zou hebben geholpen.

Ow ja, ik wilde er nog een foto bij doen van haar afplatting, maar hyves doet het nu niet, dus ik kan nu effe niks plaatsen.

Groetjes!

Ik wil hier wel even op reageren.

Ten eerste had Anne een milde afplatting, dus was niet erg a-symmetrisch. In het ziekenhuis beslissen ze ook niet of je voor een helm gaat of niet. Dat zijn de ouders die daarover beslissen. Het enige wat Anne wel had was dat haar oren ongeveer 1,5 cm van elkaar wijken. Het ene oor staat ongeveer 1,5 cm naar voren ten opzichte van het andere. Dit zqal ook zo blijven, maar wij zijn al blij dat het door het helmpje niet erger is geworden.  Het helmpje weegt 300 gram (op de keukenweegschaal) dus die 600 die die osteopaat beweerd is wel heel erg overdreven.
Wij zijn destijds doorverwezen door de fysio en ik denk dat zij ons anders wel naar een osteopaat had gestuurd als dat zou hebben geholpen.

Ow ja, ik wilde er nog een foto bij doen van haar afplatting, maar hyves doet het nu niet, dus ik kan nu effe niks plaatsen.

Groetjes!

Ik wil hier ook wel even op reageren....ik sta versteld van je reactie, ik probeer alleen maar te helpen. Bovendien ga ik er zeker van uit dat mijn osteopaat verstand van zaken heeft, gezien ze ons zoontje ook perfect geholpen heeft.
Misschien heb jij een lichtere helm als die zij bedoeld?!
Vraag anders eens even aan die fysiotherapeut waarom zij niet aan osteopaat heeft ingeschakeld...mijn ervaring is dat diegene vaak connecties heeft bij een andere expert, en dat je daar dan heen verwezen word.
Afijn, ik ben zeeeer blij dat ik de keuze hebt gemaakt om het niet te doen en gelukkig heeft het voor jullie kindje wel geholpen.

Groetjes, vonneg

Ik wil hier ook wel even op reageren....ik sta versteld van je reactie, ik probeer alleen maar te helpen. Bovendien ga ik er zeker van uit dat mijn osteopaat verstand van zaken heeft, gezien ze ons zoontje ook perfect geholpen heeft.
Misschien heb jij een lichtere helm als die zij bedoeld?!
Vraag anders eens even aan die fysiotherapeut waarom zij niet aan osteopaat heeft ingeschakeld...mijn ervaring is dat diegene vaak connecties heeft bij een andere expert, en dat je daar dan heen verwezen word.
Afijn, ik ben zeeeer blij dat ik de keuze hebt gemaakt om het niet te doen en gelukkig heeft het voor jullie kindje wel geholpen.

Groetjes, vonneg

Natuurlijk vind ik dat je alles moet proberen om het in ieder geval te voorkomen. Wij zijn vanaf dat ze 2 weken was al continu bezig geweest met die afplatting. Ik ging 's nachts om de 2 uur mijn bed uit om haar hoofdje weer op de niet afgeplatte kant te leggen. Verder het beddengoed omgedraaid (hoofdje naar de andere kant), handdoek in de rug en later tegen het hoofd aan. Niets hielp. De fysio kon niets vinden en heeft  van alles  geprobeert tot ze 5,5 maand was.  Hierna vormt het schedeltje niet meer vanzelf terug, dit heeft met verharden van de schedelnaden te maken. Wij zijn toen met een helm begonnen, omdat deze aangemeten moet worden voor de 6 maanden (hier althans, misschien bij andere orthopeten later) en er was dus niet veel tijd meer. Tot nu toe ben ik heel blij met deze keuze. Anne's bolletje is weer rond en als wij naar een osteopaat waren gegaan met die 5,5 maand en het had niet geholpen hadden we nu een groter probleem gehad.
Daarom vind ik het goed als je verschillende dingen probeert, maar soms kun je niet anders meer omdat je geen tijd hebt om er nog aan te beginnen. Wij hadden nooit van een osteopaat gehoord en wisten hier dus ook niets van. Anders was het misschien allemaal anders gelopen.

Groetjes,
Natasja

Hoi Natas, ik weet niet hoe oud jullie dochtertje nu is, maar het is nooit te laat voor een osteopaat (en dat rijmt ook nog :) Dylan is met vacuüm ter wereld gekomen en dit leverde behalve voor mij een verergerde bekkeninstabiliteit voor Dylan een gescheurd spiertje en aangetaste zenuw op. Dit uitte zich bij hem in een voorkeurshouding en hij wilde beslist geen zijligging, met als gevolg dat hij een ontwikkelingsachterstand kreeg in zijn linkerarm en een voorkeurshouding naar rechts.
Wat de osteopaat voor hem heeft gedaan is een blokkade op te heffen aan de rechterkant waardoor hij links weer beter kon gaan gebruiken en hij nu ook zelfs op zijn zij kan slapen.
Hij heeft een plat achterhoofd hierdoor en zijn oren staan naar voren. Zolang hij op zijn rugje sliep heeft ze een soort ring gemaakt voor hem om zijn achterhoofd te ontlasten, en ook dit werkt super.
De osteopaat heb ik zelf geregeld gezien ikzelf ook bij haar in behandeling was, en ik met sprongen vooruit ging en van haar hoorde dat ze ook pasgeborenen/babies en kleine kinderen behandelde.
Je hoeft ook geen verwijzing van de arts, en krijgt ook een gedeelte vergoed van het ziekenfonds.
Proberen kan nooit geen kwaad, toch?!

Groetjes vonneg

P.s. hij heeft nu trouwens een veel ronder koppie, en mochten er nog "restverschijnselen" zijn dan accepteren we dit, omdat we al zoveel hebben meegemaakt en we ontzettend blij zijn dat hij nu genezen is veklaard :)

Groetjes vonneg

Daar heb jij helemaal gelijk in. Hoe het precies met een osteopaat zit weet ik niet. Ik heb er nooit uitleg over gehad en wij waren al begonnen aan een helmpje, want daarmee konden wij niet wachten vanwege haar leeftijd.
Wat ik wel vind is dat ik de indruk krijg van die osteopaat dat ze niet echt veel weet over een helmpje. Haar standpunt is duidelijk, maar verder snap ik niet zo goed waarom het vervelend is voor mij en voor mijn dochtertje. Zij heeft er namelijk helemaal geen last van.
Ik kan het verkeerd hebben hoor, maar als ik het verhaaltje van de osteopaat lees heb ik de indruk dat het helemaal niet meer over de realiteit van een helmpje gaat.
Anne's bolletje is nu mooi rond en als de helm af is gaan we nog een keer naar de fysio. Ik zal haar vragen waarom zij geen osteopaat heeft aangeraden. Ik neem aan dat dat wel een rede heeft.
Bij Anne is haar schedel waarschijnlijk a-symmetrisch geworden door een te snelle bevalling en ze was 2 weken te vroeg. Hoe dat precies zit weet ik niet.
Fijn dat de osteopaat bij jullie goed helpt.

Groetjes!

Ps; zal ik nu wel een bericht kunnen plaatsen? Ik word er een beetje gestoord van hier.....

Hee meiden...

ik heb wel wat aangekaart he..  Hele "discussie"... hi..

Nou ik ben dus gisteren met onze dochter naar de fysio geweest. Ze vertelde me dat als ze een helmpje zou moeten hebben dit met 5,5 maand bekeken wordt en onze dochter is nu 4,5 maand. Mocht ze een helmpje krijgen dan moeten we er dus voor naar Zwolle, Roessingh techniek ofzo..Daar maken ze de helmpjes en ze maken ze daar zelfs zonder kinband. Voor degene die dit interessant vinden, ze hebben ook een site.. weet het adres zo even niet, maar gewoon even googlen op Roessingh te Zwolle..
ik houd jullie op de hoogte..

Liefs Chantal

Terug
Bovenaan