Misschien word ik ingeleid....

Hoi dames,

Ik heb hier al eens verteld dat ik last heb van bekkeninstabiliteit. Het word steeds erger en ik heb het hier gister met de verloskundige over gehad. Zij vertelde me dat het mogelijk is om de bevalling in te leiden met 37 weken.
Opeens komt het dus wel heel dichtbij........slik.....
Ik ben nu 31 weken en 3 dagen. Dat betekend dat het kan zijn dat over minder als 6 weken de baby kan komen...... Opeens word ik heel gestressed. De babykamer is nog niet schoon, de kleertjes nog niet gewassen.......... gelukkig komt mijn moeder vrijdag en dan neemt ze de kleertjes en hydrofielluiers etc. mee om bij haar thuis te wassen en te strijken en mijn man heeft beloofd om dit weekend de babykamer helemaal klaar te maken. Maar ik voel me toch vreemd...... ik begin eigenlijk een beetje bang te worden....... die baby moet er uit...... slik...... Jasmijn is met een spoedkeizersnee geboren dus ik weet qua natuurlijke bevalling totaal niet wat me te wachten staat. Best eng eigenlijk.
Maar goed van de andere kant ben ik natuurlijk ook blij dat ik in ieder geval niet tot 42 weken zo hoef te lopen.

...dat wou ik eigenlijk gewoon even delen.....

Liefs Trudi

Hoi Trudi,

Begrijpelijk dat het je ineens overvalt allemaal.
Ik lees dat je het wel eng vind,
Zelf heb ik voor bevalling van Daniel veilig bevallen van Beatrijs Smulders gelezen, en hierdoor was ik echt gerustgesteld, een lekke makkelijk boek om te lezen.
Misschien dat dit je zou helpen?
Tijdens de bevalling van Daniel gaf het me wel een zeker gevoel.

Het is idd fijn dat je niet nog zo lang hoeft door te lopen, en hihihi zit je man maar achter zn broek hor, zodat alles gauw afkomt,

Liefs Marina

Hoi,

Ja een tweede krijgen is vaak veel spannender doordat je al een ervaring hebt, al dan niet positief, maar hoe dan ook indrukwekkend!!
Probeer een beetje te ontspannen, Ja ook deze baby moet eruit, maar daar kan je toch niks aan veranderen, praat evt met de verloskundige over een natuurlijk bevalling, zodat je je wat zekerder voelt daarover! Maar als het zover is verteld je lichaam je wel wat je moet doen, ga lekker een stukje wandelen met jasmijn, even uitwaaien en je hoofd leeg maken, je man en moeder zorgen dat alles klaar is (al zal de baby niet zeggen;ik wil alleen een fris gewasssen lakentje,,haha)
En over misschien 6weken ben je weer de gelukkigste mama van de wereld, want dan heb je er weer zo´n dotje bij!!

Succes, Liefs MJ

heyhey

ik was juist heel erg bang voor een keizersnede.
deze heb ik (gelukkig) ook nooit gehad.
natuurlijk dacht ik ook wel: ooeeeh dat gaat pijn doen, op de natuurlijke manier bevallen.
maar dit is wat ik dan dacht:

miljarden vrouwen hebben een kindje op de wereld gezet, dus mij moet t ook lukken!!!!
ook had ik me zo ingesteld dat t heel veel pijn zou doen, maar dat ik er daarna een ontzettend mooi kindje voor terug zou krijgen.
achteraf gezien viel het mij dus heel erg mee omdat ik dacht dat t zoooooo veel pijn zou doen.
(heb oo kte veel van die bevallingsverhalen op tv gezien dat mensen t uitschreeuwen van de pijn hahaha. nou, ik heb geen kick gegeven)

en weet niet of je in t ziekenhuis wil bevallen, maar daar hebben ze natuurlijk ook pijnbestrijding :D

meid, maak je er niet te druk over.
alles komt goed, en over een aantal weken mag jij je nieuwe aanwinst in je handen houden :D

wel heel lief van je moeder dat ze alle kleertjes wilt wassen en strijken :D
kan maar alvast klaar zijn he.
en idd je ventje achter zn kont aan lopen dat die kamer af moet hihihi
maar niet gaan stressen hoor. nergens voor nodig!

liefs, do

heyhey

ik was juist heel erg bang voor een keizersnede.
deze heb ik (gelukkig) ook nooit gehad.
natuurlijk dacht ik ook wel: ooeeeh dat gaat pijn doen, op de natuurlijke manier bevallen.
maar dit is wat ik dan dacht:

miljarden vrouwen hebben een kindje op de wereld gezet, dus mij moet t ook lukken!!!!
ook had ik me zo ingesteld dat t heel veel pijn zou doen, maar dat ik er daarna een ontzettend mooi kindje voor terug zou krijgen.
achteraf gezien viel het mij dus heel erg mee omdat ik dacht dat t zoooooo veel pijn zou doen.
(heb oo kte veel van die bevallingsverhalen op tv gezien dat mensen t uitschreeuwen van de pijn hahaha. nou, ik heb geen kick gegeven)

en weet niet of je in t ziekenhuis wil bevallen, maar daar hebben ze natuurlijk ook pijnbestrijding :D

meid, maak je er niet te druk over.
alles komt goed, en over een aantal weken mag jij je nieuwe aanwinst in je handen houden :D

wel heel lief van je moeder dat ze alle kleertjes wilt wassen en strijken :D
kan maar alvast klaar zijn he.
en idd je ventje achter zn kont aan lopen dat die kamer af moet hihihi
maar niet gaan stressen hoor. nergens voor nodig!

liefs, do

Ik snap het wel hoor... Had er zelf ook last van voor de bevalling.

Was wel grappig want toen de verloskundige zei dat ik mocht persen moest ik toch ff een paar tellen bedenken hoe dat ook alweer moest.... Tot de wee kwam en daar wist ik het zo weer....

Je bevalling beleef je toch op het moment zelf, je gaat er vanzelf weer in mee.
Niet teveel piekeren, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Succes ermee.

Gr Wen

Trudi,

Komt allemaal goed, je mams en je mannetje slepen je er doorheen. Maar ik kan me voorstellen dat het wel even slikken is, maar je kunt het!!!

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan