Misschien word ik ingeleid....

Volgens mij zijn die gevoelens heel normaal. Maar als het zo ver is dat je kindje eruit wi, dan zit je toch in zo'n raar soort trance (dat is het niet, want ik heb het wel bewust meegemaakt, maar weet even geen ander woord) waardoor je zo'n natuurlijke bevalling echt aankan!
Groetjes, Bianca.

Hoi Trudi,

Fijn dat je niet onnodig lang meer door hoeft te lopen.

Ik kan me voorstellen dat het best benauwend kan zijn dat de datum waarop je gaat bevallen nu opeens wel heel dichtbij begint te komen.
Probeer idd zoveel mogelijk uit handen te geven en maak het je zelf niet te moeilijk door de lat te hoog te leggen (makkerlijker gezegd als gedaan).

Gisteren was ik in het ziekenhuis voor een controle en zouden we gaan kijken wanneer de keizersnede plaats zou kunnen vinden. Wat blijkt, tegen alle verwachtingen in is de baby toch nog gedraaid en ingedaald (wss gisteren gebeurd!), was ik net gewend aan het idee van een keizersnede, nu moet ik me weer gaan voorbereiden op een natuurlijke bevalling en gaan afwachten.....Het zou zomaar kunnen dat we ongeveer tegelijk bevallen .....
(maar hoop eerlijk gezegd dat ik niet zo lang hoe te wachten!)

Ik zie ook behoorlijk tegen de bevalling en lees nu ook het boek "Veilig Bevallen" (had ik al in huis).
Ik vind het inderdaad een aanrader, er staat duidelijk in beschreven wat je te wachten staat, dat neemt wel onzekerheid weg. Is wel behoorlijk pro thuisbevalling.

Pobeer je niet te druk te maken,

Liefs Marieke

Hoi lieverd,

Wat jij beschrijft zijn pure nesteldrang, wat je niet kwijt kunt door je bekken!
Hahahaha ik herken het nog wel hoor. Ik had ook erg last van mn bekken en omdat manlief toen hernia had, ben ik al kruipend het bedje in elkaar gaan zetten enzo. GEEN aanrader hahahaha.

Is het een idee dat als je moeder gestreken heeft, jij alles op je gemak op de bank (of ik bed) opvouwt? Dan kan je toch een beetje je nesteldrang kwijt.
Doe niet te boos tegen Remco, snauw hem niet af, je hebt nog 6 weken! En de kleine kan ook altijd nog in wandelwagenbak naast je bed staan.

Echt meid het komt allemaal goed.

En wat betreft de bevalling? Ken je je ademhalingsoefeningen nog van je eerste zwangerschapsyoga? (dat had je toch gedaan toen je zwanger was van Jasmijn?)
Bij mij hielp het door te denken aan, kind zit erin en moet er ook uit. Op wat voor manier ook.

Ik neem aan dat als je ingeleidt wordt, dat het in ziekenhuis is?
Je bent zo in je eigen wereld dat je alles aankan. En doet het te pijn, dan heb je ook nog altijd pijnbestrijders.

Meid ik denk aan je!

Kus van ons

Hoi Trudi,

Ik kan me goed voorstellen dat je nu wel even de zenuwen hebt als je bedenkt dat je dan misschien over zo'n 5 weken je kleine al in je armen kunt hebben!

Maar het lijkt mij ook wel een heerlijk gevoel om te weten dat ze het kindje veilig op de wereld kunnen zetten en dat jij dan niet onnodig langer moet lijden dan nodig, want die bekkeninstabiliteit bij jou is behoorlijk heavy!

Laat Remco maar lekker klussen en gelukkig heeft je moeder de babywas gedaan, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Het aanbod blijft staan: als er iets is wat ik kan doen, al is het een wandelingetje maken met Jasmijn of bij wijze van de ramen lappen, zeg het en ik kom.

Sterkte en dikke kus Monica

Terug
Bovenaan