Misschien zwanger en vrijdag een feestje

<p>Ohwww herkennen jullie dit? Zit je middenin je pogingen tot zwanger worden, staan er soms van die feestjes op de planning waar je niet omheen kunt. Ik weet nog niet of ik zwanger ben, maar maak mij helemaal druk omdat ik er haast niet omheen kan om rauwe vis te eten. Alcohol kan ik nog wel een smoes voor bedenken, maar als ik sushi af ga slaan dan gaan er alarmbellen af :) </p><p>Waren jullie hier makkelijk in? Ik wil het gelijk goed doen en drink daarom alleen alcohol tijdens mijn periode, ook met bepaald eten pas ik wel op.. feestje komt nu eigenlijk echt niet uit! Op de dag maar een vroege test uitvoeren...</p>

Sorry, ging mis. 
Maar ik weet dat heel veel mensen hier anders over denken, maar ik was daar redelijk makkelijk in. Zolang ik geen positieve test had, at en dronk ik alles met mate. Ik dronk dus niet een hele fles, maar wel twee wijntjes. Er is de eerste weken geen bloedcontact tussen jou en je kindje. Ik wilde er vooral relaxed in blijven en had het idee dat als ik alles ging laten, ik er dan te g
Maar ik ben geen arts

I give up. 
Check evt een verloskundige als je zeker wilt weten hoe het met sushi zit, die helpen je graag! Sorry voor deze reactiechaos ☺️. Veel plezier op je feestje!

Ik deed het eigenlijk hetzelfde als Marloes hierboven. At en dronk gewoon alles, tenzij ik al een positieve test zou hebben. Een keer dacht ik echt dat ik zwanger was, had zo’n gevoel, en had ik een bruiloft. De testen bleven wit, dus heb gewoon gedronken en gegeten wat ik wilde op die bruiloft. Maar goed ook, want die avond werd ik ongesteld. Ik zou jezelf niet teveel ontzeggen in deze periode. Ik had ook een feestje toen ik 4 dagen overtijd was (wilde om de een of andere reden pas het weekend testen) en bij dat feestje heb ik wel alles laten staan omdat ik het bijna zeker wist. Inmiddels bijna 38 weken en geloof me, dit is echt lang genoeg om dingen niet te mogen eten en drinken hoor! 
Veel plezier op je feestje! 

Spannend hoor!! Ik zou er nog niet super veel rekening mee houden... is er niet een mogelijkheid dat je alleen andere sushi eet? Verder gewoon normaal eten en drinken tot je een positieve test in handen hebt.  
Als je echt een antwoord wil hebben kun je de verloskundige wellicht bellen om te overleggen maar denk dat hun advies hetzelfde zal zijn :) 

Ik was er vrij gemakkelijk in. Totdat ik een positieve test had, heb ik alles gewoon gegeten en gedronken. Voor hetzelfde geld duurt 't vrij lang en dan heb je jezelf al vanalles ontzegd. Ik heb ook begrepen dat het de eerste weken niet zoveel kwaad kan, omdat het kindje nog geen voeding krijgt via de placenta. 

Terug
Bovenaan