misschien zwanger van een tweeling????

Hoi Hoi,

Ik ben ook zeer misselijk en spuug meerdere keren per dag, vanaf week 6 tot vandaag, 30 weken. Ook medicijnen gehad van de huisarts (die mijn niet hielpen trouwens). De huisarts riep toen ook dat de mogelijkheid bestond op een meerling en daarom mochten we eerder een echo laten maken (wk 9). Toen bleek dat het maar 1 kindje is. Later heeft de vk ook nog wel eens gevraagd of ze het zeker wisten tijdens de echo, want mijn baarmoeder was zo groot t.o.v. de zwangerschapsduur. Maar ook de 20 wk echo liet maar 1 kindje zien. Kan me voorstellen dat je erg nieuwsgierig bent, misschien kun je ook vragen om een vervroegde echo? Succes!
 
hallo allemaal,ik heb inmiddels mijn eerste bezoek bij de verloskundige gehad maar ik weet nou nog niks .zei zei dat we er wel kans op hebbn maar dat we aankomende maandag een echo krijgen (ik ben dan 10 weken)dus dan zal ik jullie het even laten weten ben erg benieuwd!groetjes
 
Hee,

Ik reageerde vorige week maar toen wist ik nog niet dat ik zelf een tweeling verwacht. Inmiddels hebben we maandag op de echo gezien dat er 2 op komst zijn. Ik ben even heel misselijk en beroerd geweest tussen de 6e en 8e week maar nu valt het weer heel erg mee. Mijn buikje bolt nog niet. Volgens mij is het inderdaad zo dat het bij de 2e sneller bolt. Je snapt nu wel dat ik nog nieuwsschieriger wordt naar jouw echo!
lfs ing
 
De baby is nog zo ieniemienie met 8 weken. Twee babies samen zijn nog steeds iniemienie. Dat je je buikje eerder ziet staat daar denk ik los van, hangt meer af van hoe snel je baarmoeder 'anders gaat liggen' (en kan met een tweede zwangerschap best wat eerder zijn).
Heftiger misselijk zijn etc, kan wel degelijk komen door verhoogde hCG niveaus (meer zwangerschapshormoon) en dat kan komen omdat er twee placentas-in-de-maak het hormoon door je lichaam aan het verspreiden zijn in plaats van maar eentje ;)
 
Hey!Van harte gefeliciteerd! Ik ben inmiddels 12 weken zwanger (eerste keer). Ik ben niet misselijk maar zo erg moe en par bloedingen dus met zes weken al afspraak kunnen krijgen bij vk en wat bleek? Een tweeling! Ik had ook al met acht weken een flink buikje en de VK vertelde me dat alles bij een eenling verdubbeld wordt bij een tweeling dus je buik maar ook zeker je kwaaltjes...  mijn collega had ook met acht weken een buik en dat was een eenling dus ik denk dat het allebei goed mogelijk is.... ben heel benieuwd!!! Spannend!!!! 
 
Terug
Bovenaan