Missed Abortion

Op 17 januari hadden wij onze eerste 8 weken echo. Vol spanning, voelde me helemaal zwanger, gingen we vol goede moed naar de verloskundige praktijk.

Met de echo zagen we een zwangerschap van 6 weken. Ik zag meteen dat het te klein was. Ze keek nog een keer goed... helaas geen hartje.

Hoe kan dat nu... je voelt je zo zwanger..
Geen bloedingen of klachten gehad.
Vandaag naar de gynaecoloog geweest in het ziekenhuis. Alweer de bevestiging dat er geen hartje is.

Wachten op curratage duurde langer dan een week. Dus begonnen met de medicatie...

Eigenlijk wil ik positief nieuws brengen op deze forums maar ik mis op internet toch vrouwen om mee te delen, die dit ook meegemaakt hebben.

Heb helaas vorige maand hetzelfde mee moeten maken. 
Je weet zo goed dat het kan gebeuren maar je verwacht niet dat het bij jezelf gebeurt. 
Ik hoop dat je de miskraam zelf een beetje goed doorloopt. 
Heb bij mezelf gemerkt dat ik tijdens de echo en de week erna, vol ongeloof heb geleefd. Pas toen ik de controle echo na de miskraam heb gehad, en hoorde dat alles verdwenen was, kon ik beginnen met het verwerken ervan. 
Het is inmiddels 5 weken geleden dat ik door medicatie de miskraam heb gehad. En ik heb de afgelopen week gemerkt dat ik het nu pas echt zwaar begin te krijgen. Ik denk er continue over na en het gemis is zo groot, terwijl ons wondertje toch zo klein was...
ik wil je een hele dikke knuffel geven en ik hoop echt dat je jezelf er goed doorheen kan slaan. 
Onthoud goed dat alle gevoelens die je hebt, heel normaal zijn. 
Liefs A.

Oei wat een naar nieuws! Schrikken hè, je hoort het weinig en toch gebeurt het heel vaak.
Afgelopen december heb ik hetzelfde gehad, ongeplande zwangerschap maar erg welkom. Eerste echo. Geen hartje meer. 6 weken is het geworden.
Miskraam is uit zichzelf gekomen. Miskraam was lichamelijk pijnlijk maar vooral emotioneel. Juist door dit verlies ben ik nu klaar voor een bewuste geplande zwangerschap en zit nu in ronde 2 na de miskraam. 

Sterkte! X M 

Wat verdrietig zeg! Het is heftig om zoiets mee te maken. Ik begrijp dan ook jouw gevoel om dit te willen delen met andere die dit ook meegemaakt hebben. Ik wens je veel sterkte en hoop dat je het een plekje kunt geven.
Helaas kan ik erover meepraten. Heb in de achterliggende periode drie miskramen gehad, maar nu weer opnieuw 5 weken zwanger. Heel spannend dus.
Ik hoop voor jou, wanneer je er weer aan toe bent, gauw weer een positieve test in handen hebt!
Liefs

Hi M en A,
Wat een rotperiode voor jullie! Ik leef erg met jullie mee. Ik heb afgelopen week een spontane miskraam met 5 weken gehad. Dat was ook best schrikken! Vandaag al een negatieve test, dus ik ben er relatief ‘makkelijk’ van af gekomen. Ik heb geen ervaring met die schrik bij een echo, waar je natuurlijk vol verwachting heen gaat... afgrijselijk... Je plant je hele zwangerschap en toekomst al door, en dan valt alles in duigen. Hopelijk kunnen jullie het snel een plekje geven en over een tijdje een mooi en gezond kleintje verwelkomen!

Dankjullie voor jullie berichtjes en steun. Ook voor jullie is het heftig.
Gisteren avond begonnen met de medicatie waar ik erg tegen op zag.
Vanmorgen is de miskraam op gang gekomen. 
Het is echt zo tegen je gevoel in inderdaad.
En zo dubbel. Van ene kant hopelijk snel weer een positieve test maar eerst even dit een plekje geven. Zou het denk ik niet aan kunnen om binnen 2 a 3 maanden dit nog een keer mee te moeten maken.

Jullie ook heel veel sterkte.

Ik wil ook even reageren;

ik heb dit gehad bij de 9w echo toen bleek het om een leeg vruchtzakje te gaan... ook medicatie gehad om de mk op te wekken.
hierna besloten om direct er weer voor te gaan 1x ongesteld geweest en nu inmiddels 29 week zwanger! en so far so good :D 
dus na een mk kan het ook gewoon weer goed gaan! je weet het gewoon niet...
sterkte de komende tijd met de verwerking

Fijn dat je zo snel weer zwanger bent geraakt!
Ik hoop dat ik snel met je kan meepraten.  Mijn eisprong was ook meteen weer om gang en ook de cyclussen waren bijna hetzelfde als voorheen.
Iets langer maar dat is normaal. 

Het gekke is dat ik juist door deze miskraam "om " ben. Ik heb jaren getwijfeld aan het moederschap maar nu valt alles op zijn plek. Best bijzonder.
Mijn echo was bij 9 weken en toen zag je dat het vruchtje gegroeid was tm 6 weken. Je voelt de grond onder je wegzakken zodra je dat hoort. Wereld staat stil. Ik weet dat het risico erin zit dit opnieuw te moeten mee maken bij zwangerschap nummer 2 maar die neem ik dan maar. 

Heftig dat je miskraam nu begonnen is vandaag. Maar weet... volgende week voel je je lichaam weer een stuk fijner en komt er ook een soort van rust en acceptatie . Tenminste zo ervaarde ik dat. En hoe lief iedereen ook was. Niemabd snapte echt hoe ik me voelde voor mijn gevoel. 

Neem je rust en huilen lucht op !
Tony chocolade helpt trouwens ook ;-) 

X M . 

Terug
Bovenaan