Missed Abortion

Jaa super heftig als je er achter komt dat er geen hartje klopt, heb dat met de 10 weken echo gehad in september. Vond het zo heftig dat ik me de week erna nog enorm misselijk ed voelde terwijl er geen kindje in mij leefde, heb gelukkig heel snel een curettage gehad. Nu inmiddels bijna 11 weken zwanger en twee echo's met een klopppend hartje gezien te hebben ben ik pas een beetje gerust gesteld. Ik hoop dat je snel hersteld. Neem de tijd om het een plekje te geven! En ik hoop dat je snel een echo hebt met een mooi kloppend hartje. 

Wat super heftig meid, ook voor de andere meiden die dit of een mk hebben meegemaakt. ik hoop dat je heel snel weer zwanger bent en dat het allemaal goed gaat!
Ik ben als de dood dat mij dit ook gaat overkomen. Ik heb voordat ik zwanger was van mijn zoontje ook een vroege miskraam gehad bij 5 weken die gelukkig ook zelf op gang kwam. Bizar hoeveel impact dat heeft terwijl het nog maar zo vroeg is. Nu ben ik weer zwanger (4 weken nog maar) en hou me best wel bezig met dat het fout kan gaan. Ik kan niet echt genieten. Weet helaas al alles over een missed abortion. Dat is gewoon zo wreed, wens ik echt niemand toe. Jullie zullen wel denken waar maak je je druk om je hebt al een zoontje en dat is ook zo.. maar ik neem niks voor lief. Een zwangerschap is zo kwetsbaar. En zo gewenst. 
Heel veel sterkte voor iedereen!

Ik heb in juli hetzelfde meegemaakt. Had met 7,5 week de eerste echo en toen werd er een vruchtje van 6 weken gezien, zonder kloppend hartje. Eerst een week afgewacht, maar kwam niet spontaan op gang. Uiteindelijk na 1,5 week een curretage gehad. 
Het is inderdaad zo raar, want je voelt je zwanger. Ik had toen ook geen bloedverlies of buikpijn ofzo, dan is het extra moeilijk te geloven.
Heel veel sterkte meid! Ik hoop dat je snel weer bent opgeknapt en verder kunt :)

Lieve dames,
Ik ben totaal niet van mijn verhaal delen op een forum maar merk nu dat ik veel aan jullie verhalen heb. Graag deel ik ook mijn situatie met jullie.
Ik ben momenteel 11 weken en 5 dagen zwanger.
bij de 8weken echo hebben mijn man en ik onze baby mét hartslag mogen bewonderen. 
De volgende afspraak zou in week 10/11 plaatsvinden. Ivm onze vakantie Vond de afspraak eergisteren plaats.
Bij binnenkomst vroeg de verloskundige of er vragen zijn en of we nog zaken wilden bespreken. Maar gekgenoeg had ik een raar voorgevoel ik wilde eerst de baby zien!
De echo begon. En het apparaat werd op mijn buikgelegd.. we konden niks zien. Ze bleef maar zoeken maar ze kon mijn baarmoeder niet vinden. Het moest een inwendige echo worden. Daarvoor moest ik mijn blaas legen. Op het toilet had ik een momentje met mezelf. En ik dacht dit is niet goed, ookal was de vk nog heel relaxt en positief. Mijn man is overigens al maanden aan het dromen over zijn vaderschap en dolgelukkig bij de echo aanwezig.
Eenmaal terug op de bank om de inwendige echo te doen was ook hierbij de zoektocht lastig, maar het lukte!
daar was dan eindelijk mijn baarmoeder en ons kindje! Echter ontdekte de verloskundige dat er geen hartje meer klopte:( ook was mijn baarmoeder niet meer mooi intact. Ipv rond en vol vruchtwater was deze ingezakt als een soort driehoek met het punt naar beneden. Op dat onderste puntje lag onze baby. 
De baby bleek al een week niet meer te zijn gegroeid en dus al een week veen kloppend hartje meer had.
Heel verdrietig hebben wij het gesprek met de vk afgerond, wat ze overigens ontzettend goed heeft gedaan.
Nu moet ik wachten op een natuurlijke miskraam. Maar ik merk nu (2dagen later) dat ik het wachten zwaar vind. Ik voel mij zwanger. Heb last ban de zwangerschapsverschijnselen maar er leeft niks meer.
nu hoop ik steeds op de miskraam, maar het komt maar niet. Ik denk steeds dat ik iets voel, maar nee..
met de vk heb ik afgesproken 5 dagen te wachten op een natuurlijke miskraam maar ik merk dat ik dat na 2 dagen al te zwaar vind.
ik wil een afspraak bij de gyn maken om te curetteren. Ik mag geen gebruik maken van de pillen omdat ik problemen heb met hevig bloedverlies en daardoor tekort aan ijzer heb.
ik merk ook werkstress.. ik ben salesmanager en heb 100 klanten onder me. Deze klanten wachten al een week op mij ivm mijn vakantie en nu nog langer. Ik werk af en toe vanuit huis en ben ziekgemeld. Mijn werk weet niks van mijn zwangerschap, ook werk ik in de ICT waardoor er een gebrek is aan empatisch vermogen binnen mijn team en werkgever. 
Ik voel mij daardoor ook extra onrustig. (Ben ook best wel een workaholic)..
Nou voel ik een klein beetje een druk in mijn buik alsof ik ongesteld moet worden.  Maar bij elke toiletbezoek geen bloedverlies.
Ik vind het zwaar. Ik boel me zo zwanger. Het idee dat ik een baby draag die niet meer leeft vind ik ontzettend moeilijk. Mijn man is er ook kapot van.
ik weet niet wat ik moet doen. Of ik nog even moet wachten of die afspraak moet inplannen.
:(
liefs, Rita

Hoi Rita, 
Wat ontzettend zwaar moet dit voor je zijn. Helemaal als je al goede echo’s gehad hebt hou je geen rekening meer met dit verschrikkelijke nieuws. 
Zelf had ik afgelopen woensdag mijn eerste echo en moest toen 7,5 week zijn maar ik zag meteen op het beeld dat het niet goed zat. Het kwam overeen met 5,5 week. Nu moet ik volgende week woensdag terug voor controle, maar echt wat kruipen de dagen! 
Ik snap heel goed dat je het liefst zo snel mogelijk een afspraak wil maken, als dat voor jou het beste is gewoon doen! Denk aan jezelf en je gezondheid, nog dagen wachten terwijl je het zo zwaar hebt is niet goed voor je. Ik wil je heel erg veel sterkte wensen en ik hoop dat je het een plekje zal kunnen geven. 
Liefs Danah

Hoi Rita, Danah en andere dames,

@ Rita, Allereerst wil ik zeggen dat ik het zo ontzettend verdrietig voor je vind.
@ Danah, ik neem aan dat je de echo inmiddels hebt gehad, en ik hoop zo dat je toch een positief beeld hebt gezien. 
Wij hadden gisteren een eerste echo (6.4 wk) en daarop was een embryo van hooguit 3 mm te zien, zonder hartje. De arts uitte haar zorg en zei dat het er niet goed uit ziet. Wij moeten nu ook een week wachten, een week duurt nu zo lang, maar aan de andere kant weet ik (gevoelsmatig) dat we volgende week exact hetzelfde beeld te zien krijgen. Het embryo is namelijk de helft van wat het moet zijn. 
We zijn zo verdrietig! Hoe kort de zwangerschap ook heeft geduurd, je bent toch stiekem al plannen aan het maken en heel blij. Ik weet niet zo goed waarom ik dit op het forum schrijf, maar het voelt ‘fijn’ om dit even te kunnen delen.
Iedereen heel veel sterkte met jullie verdriet! 
Liefs, 
Mij

Verschrikkelijk gevoel is het hè om zo hoopvol op de bank te gaan liggen en vervolgens de grond onder je weg te voelen zakken.
Ik heb inderdaad de tweede echo gehad, maar helaas niks veranderd. Alleen de vruchtzak was nog gegroeid. Volgende week heb ik een curretage gepland staan want volgens de VK is de kans niet groot dat het snel vanzelf om gang zal komen (zit er al 9 weken). 
Ik hoop echt voor jou dat je ander nieuws zal krijgen! Het is altijd mogelijk en verkeerd meten is snel gebeurd met deze termijn. Zelf voelde ik dat het niet goed zat, heel gek is dat. 
Heel veel sterkte meid en ik zal voor je duimen!

Wat onwijs &@€@ voor je Danah! :-(
Gek he dat je het dan al een soort van aanvoelt. Ik had er de laatste dagen voor de echo al geen positief gevoel over, omdat mijn symptomen minder werden. Maar dan nog zakt de grond inderdaad onder je voeten weg. 
Alvast heel veel sterkte en succes voor volgende week!!

Terug
Bovenaan