Lieve dames,
Ik ben totaal niet van mijn verhaal delen op een forum maar merk nu dat ik veel aan jullie verhalen heb. Graag deel ik ook mijn situatie met jullie.
Ik ben momenteel 11 weken en 5 dagen zwanger.
bij de 8weken echo hebben mijn man en ik onze baby mét hartslag mogen bewonderen.
De volgende afspraak zou in week 10/11 plaatsvinden. Ivm onze vakantie Vond de afspraak eergisteren plaats.
Bij binnenkomst vroeg de verloskundige of er vragen zijn en of we nog zaken wilden bespreken. Maar gekgenoeg had ik een raar voorgevoel ik wilde eerst de baby zien!
De echo begon. En het apparaat werd op mijn buikgelegd.. we konden niks zien. Ze bleef maar zoeken maar ze kon mijn baarmoeder niet vinden. Het moest een inwendige echo worden. Daarvoor moest ik mijn blaas legen. Op het toilet had ik een momentje met mezelf. En ik dacht dit is niet goed, ookal was de vk nog heel relaxt en positief. Mijn man is overigens al maanden aan het dromen over zijn vaderschap en dolgelukkig bij de echo aanwezig.
Eenmaal terug op de bank om de inwendige echo te doen was ook hierbij de zoektocht lastig, maar het lukte!
daar was dan eindelijk mijn baarmoeder en ons kindje! Echter ontdekte de verloskundige dat er geen hartje meer klopte
ook was mijn baarmoeder niet meer mooi intact. Ipv rond en vol vruchtwater was deze ingezakt als een soort driehoek met het punt naar beneden. Op dat onderste puntje lag onze baby.
De baby bleek al een week niet meer te zijn gegroeid en dus al een week veen kloppend hartje meer had.
Heel verdrietig hebben wij het gesprek met de vk afgerond, wat ze overigens ontzettend goed heeft gedaan.
Nu moet ik wachten op een natuurlijke miskraam. Maar ik merk nu (2dagen later) dat ik het wachten zwaar vind. Ik voel mij zwanger. Heb last ban de zwangerschapsverschijnselen maar er leeft niks meer.
nu hoop ik steeds op de miskraam, maar het komt maar niet. Ik denk steeds dat ik iets voel, maar nee..
met de vk heb ik afgesproken 5 dagen te wachten op een natuurlijke miskraam maar ik merk dat ik dat na 2 dagen al te zwaar vind.
ik wil een afspraak bij de gyn maken om te curetteren. Ik mag geen gebruik maken van de pillen omdat ik problemen heb met hevig bloedverlies en daardoor tekort aan ijzer heb.
ik merk ook werkstress.. ik ben salesmanager en heb 100 klanten onder me. Deze klanten wachten al een week op mij ivm mijn vakantie en nu nog langer. Ik werk af en toe vanuit huis en ben ziekgemeld. Mijn werk weet niks van mijn zwangerschap, ook werk ik in de ICT waardoor er een gebrek is aan empatisch vermogen binnen mijn team en werkgever.
Ik voel mij daardoor ook extra onrustig. (Ben ook best wel een workaholic)..
Nou voel ik een klein beetje een druk in mijn buik alsof ik ongesteld moet worden. Maar bij elke toiletbezoek geen bloedverlies.
Ik vind het zwaar. Ik boel me zo zwanger. Het idee dat ik een baby draag die niet meer leeft vind ik ontzettend moeilijk. Mijn man is er ook kapot van.
ik weet niet wat ik moet doen. Of ik nog even moet wachten of die afspraak moet inplannen.
liefs, Rita