Ik heb ook zoiets dergelijks meegemaakt. Ik was 10 weken zwanger en ging voor een termijnbepaling naar het ziekenhuis waar ik een inwendige echo kreeg (beter beeld). Helaas bleek dat het kindje al was overleden of het was toch een kortere zwangerschap dan we hadden gedacht. Alhoewel je dat laatste natuurlijk hoopt, wisten we ook heus wel dat dat niet kon, want zolang wisten we inderdaad ook al dat ik zwanger was. Ik ben het kindje een dag na de echo verloren. Ik ben ook blij dat we het hebben kunnen opvangen en dat we afscheid hebben kunnen nemen. De eerste tijd ging het best wel goed. Ik heb wel eens een traantje gelaten en vond het natuurlijk heel erg, maar op zich ging het wel weer en ik ging ook alweer aan het werk. Twee weken later bleek dat ik gewoon in een roes zat. Twee weken na de miskraam kreeg ik te maken met intense verdriet. Het is vanavond precies 3 weken geleden en ik ben zo ontzettend verdrietig. Heel erg last van huilbuien. Ik vraag me af of ik ooit weer vrolijk verder kan gaan en het een plekje kan geven. Nu heb ik het idee dat alleen een nieuwe zwangerschap mij kan helpen. Niet om dit kindje te vervangen, dat absoluut niet, maar de kinderwens is nu zoooo groot. De tijd dat ik zwanger was heb ik mij echt geweldig gevoeld, dat wil ik terug. Herkennen jullie dat ook? Ondanks het supergrote verdriet wil ik niets liever dan weer zwanger worden. Al zou ik mijn allereerste kindje nooit, maar dan ook nooit vergeten. Ik weet dat ik door moet, ik weet dat het voor het kindje beter zo is, en ik weet dat het kindje op een veilige plaats is nu waar ze ook gelukkig is, maar toch... De huilbuien gaan maar door!