Misselijk. Betekend een meisje?

<p>Hallo mama's </p><p> </p><p>Ik ben nu zwanger en zit in week 5 en 3 dagen. Super blij natuurlijk want dit word ons 2e kindje.</p><p> </p><p>Nu met mn eerste zwangerschap van mn zoontje had ik tijdens de zwangerschap geen last van symptomen.  Maar deze zwangerschap wel. Erg last van misselijkheid. En vlekjes op de buik  beginnende puistjes... En hongergevoel...</p><p> </p><p>Nu hoor ik veel en lees ook op bakerpraatjes op internet dat dit symptomen een meisje gaat worden. Zou dit zo zijn of is het toch zo verschillend per zwangerschap. </p><p>Hoe was dit bij jullie?</p><p>Ik ga nu vergelijken met mn vorige zwangerschap... </p><p> </p><p>Volgens de Chinese kalender zou het een meisje worden... </p><p> </p>

Hoi Marijke,
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Dat vergelijken is heel herkenbaar. Hier ook zwanger van ons 2e kindje.(11,3 weken) Deze keer heb ik ook meer klachten als tijdens de vorige zwangerschap. Meer puistjes, minder eetlust en af en toe zelfs misselijk. 
Toch kan ik je verzekeren dat het een bakerpraatje is. Onze eerste kindje is een dochter :)
Ik vraag me op mijn beurt weer af of ik nu niet zwanger ben van een jongen, vanwege de andere klachten. De Chinese kalender zegt dat het een jongen wordt!
Toch moeten we nog een week of 30 geduld hebben. Wij willen het niet van tevoren weten.

Hallo Marijke,
ook ik ben van mening dat dit een bakerpraatje is. Al snap ik heel goed dat je dingen anders voelt en gaat bedenken en opzoeken of dit misschien iets betekend voor het geslacht. Heb ik zelf ook gedaan namelijk. Heb bij de eerste totaal geen symptomen gehad (op af en toe wat moe na) en dit is een meisje geworden. Nu 22 week zwanger van de tweede en ook nu weer totaal geen symptomen, dacht dus ook van dit zal wel weer een meisje zijn! Maar niets is minder waar want we verwachten een zoon! Er zit dus niks anders op dan gewoon af te wachten?

Helaas werkt dat niet zo. Ik heb een zoon en een dochter en bij beide voelde ik me hetzelfde. Deze zwangerschap voel ik me helaas minder maar heb geen idee wat het nu gaat worden :D

Hey,
Alles wat op internet staan zijn maar praatjes was zwanger was misselijk vanaf week 5 kreeg puistjes en van alles wat zei dat het een meisje werd en het is toch echt een jongentje je weet het pas zeker bij de echo ik geloof niet in al die praatjes maar het zou zomaar kunnen dat het bij jou wel zo is maar ze zeggen ook elke zwangerschap is weer anders.
Groetjes, 

Hi Marijke!
Ik ben in Januari bevallen van 'n meisje en heb 'n zwangerschap gehad om door 'n ringetje te halen. Dus ik geloof daar niet zo in eerlijk gezegd. Groetjes!

Terug
Bovenaan