Misselijk bij op de rug liggen

Hi meiden,

Ik word steeds zo beroerd (misselijk) als ik op mn rug lig... Nu al!! Ik weet de oorzaak (baarmoeder drukt op lichaamsader, hierdoor kun je beroerd worden) maar ik kan me niet herinneren dat ik er bij mn vorige zwangerschap zo veel en zo snel al last van had! Ben nu 24w3d.

Baal er ook van want door mn bekkenklachten was op mn rug liggen erg verlichtend, dat gaat nu dus ook niet meer... :-(

Herkenbaar en misschien iemand een tip?

Groetjes Charlotte

Niet herkenbaar, lig het fijnst op mijn rug. Helpt het je misschien je bed wat omhoog te zetten? Vervelend dat je extra klachten ervan krijgt, terwijl het voor je rug zo goed helpt.

Liefs,x

Lieve Charlotje,

Heeeeel herkenbaar! Maar ik heb er alleen last van als ik op m'n rug lig op een harde ondergond, bijvoorbeeld de bank (echo) bij de gynaecoloog.
Thuis in bed of op de bank gaat het wel. Ik ben juist iemand die altijd op z'n rug slaapt dus, ik hoop dat dat blijft.

Ik heb helaas geen tips voor je! Hoop dat het gevoel niet aan blijft en je straks gewoon weer op je rug kan liggen.

Liefs Lynn.

Jee wat onhandig... Mijn advies is al gegeven, bed iets omhoog zetten. verder geen idee.. Andere houding gaan proberen al het niet lukt, Op je zij gaan liggen met kussen tussen je benen?

Hoop dat je wat kunt slapen, truste

Liefs Sam

Tis het Cava Neva syndroom, heb ook niet t idee dat t nu nog weggaat dus heb gewoon pech... Bed omhoog zetten kan, maar dan heb ik er ook last van. Sterker nog, ik heb het gevoel al als ik zit en wat achteroverleun!! Ahhhhh das totaaaaaaal niet handig! Oh mag ik ff klagen? Vind t niet leuk meer... Ik moet al zoveel rusten op een dag en op mn rug kan ik tenminste nog een tijdschriftje lezen of op mn iphone vanalles doen en nu ben ik gebombardeerd tot op mn zij liggen. Heb nu een kussentje onder mn rechterbil, hopelijk kan dat wel...

Mocht er iemand nog een tip hebben... Welcome!

Charlotte, heel herkenbaar. Op je zij gaan slapen is echt de beste optie, ik was een buikslaper, maar dat lukt met die enorme buik niet meer. Ben tijdens de echo bijna van mijn stokje gegaan door dat gedoe met die ader toen ik weer op wilde staan. Sindsdien omarm ik elke avond met liefde mijn zwangerschapskussen dat ik ook tussen mijn knieën klem en slaap ik heerlijk op mijn linkerzijde. O.a. Hema verkoopt ze. Gun jezelf zo'n ding, goed slapen is zo belangrijk! En wat echtgenoot ervan vindt....lees mijn laatste berichtje!

Terug
Bovenaan