Misselijk/braken tijdens de bevalling

O ik snap precies wat je bedoelt, ik ben ook zo bang voor misselijkheid en overgeven, had ik ook in de eerste 3 maanden, heb maar 1 keer overgegeven terwijl ik echt 3 maanden lang onwijs misselijk was.
Ik kan ook echt niet overgeven, wordt dan helemaal gek, ben zelf ook niet bang voor de bevalling maar net als jij voor het misselijk worden en overgeven.
 
Ik vind overgeven ook vreselijk, gelukkig was ik niet misselijk en hoefde niet over te geven in de eerste drie maanden. Maar toen ik 13 weken zwanger was kreeg ik een soort van voedselvergiftiging waardoor het er gewoon uitkwam. Inhouden was gewoon geen optie ik heb gewoon twee dagen constant liggen overgeven, het is natuurlijk heel iets anders dan een bevalling, maar dit overgeven luchtte wel heel erg op. Dat was voor het eerst in mijn 28 jaar dat ik het helemaal niet zo erg vond als ik het altijd gevonden heb.

Ik heb geleerd dat het kan gebeuren tijdens de bevalling, maar ach, beter overgeven en opgelucht zijn dan uren misselijkheid, lijkt me.

groetjes, Jane
 
Bij mijn eerste bevalling had ik niet braakneigingen terwijl dat bij de tweede wel het geval was. Gelukkig bleef het bij neigingen. Maar geloof me, op het moment zelf maak je je er echt niet druk om hoor.

Veel succes...

 
Ik ben tijdens mijn zwangerschap eigenlijk niet misselijk geweest, ook niet overgegeven. Tijdens mijn bevalling leek ik er ook geen last van te hebben, tot ik een ruggeprik kreeg (ik ben belgische en hier wordt een ruggeprik bijna standaard aangeboden). Nou, die hoef ik volgende keer toch mooi niet meer! De naald ging erin en alles kwam eruit! Niet dat dat veel was, maar toch... Bij een ruggeprik schijint dat wel vaker voor te komen, dus als je de kans op overgeven wil verkleinen, niet laten zetten!
 
Terug
Bovenaan