Misselijk/braken tijdens de bevalling

Ik plaats dit bericht maar anoniem want ik schaam me er best voor..

Ik ben bijna 35 weken zwanger van m'n eerste kindje en zie best wel (zoals bijna iedereen denk ik) tegen de bevalling op..
Maar nu komt het: ik ben absoluut NIET bang voor de pijn..
Wel ben ik bang om misselijk te worden en over te moeten geven tijdens de bevalling. Ik denk dat dit op velen van jullie heel vreemd overkomt maar ik heb altijd al een soort van fobie voor overgeven gehad..
Is de kans echt zo groot dat je misselijk word/gaat braken?

En wie herkent dit?

Hoi,
Ik kan best begrijpen dat je daar bang voor bent maar ik hoor niet vaak dat er gebraakt werd, soms misselijk.
Ik had er geen last van gelukkig, maar als je aan het bevallen ben interesseert je echt niks meer, tenminste, dat had ik, want je bent alleen maar bezig met weeen opvangen en al zou de hele straat bij wijze van spreke je in je nakie zien dan boeit jou dat niks op dat moment, misschien als je misselijk zou worden of braken dat je er dan op een andere manier mee bezig zou zijn dan normaal want je hebt echt wel wat anders aan je hoofd!
Maak je niet druk, ik hoor het niet vaak, succes!

Hoi,
bij mijn beide bevallingen was ik misselijk tijdens de laatste centimeters, en alleen bij de eerste moest ik overgeven. Maar dat is echt niet erg hoor, ze zijn wel wat gewend op de verloskamers en het is een teken dat je al ver bent. Zorg er anders voor dat je een bakje bij de hand hebt zodat je partner niet hoeft te zoeken mocht het gebeuren. Succes...

Hallo,

Ook ik heb moeten spugen. Niet tijdens de bevalling zelf maar wel tijdens de ontsluitingsweeen. Mijn kindje lag in stuit en met elke wee zette ze zich flink af en mijn maag en daar ging ik dan weer. Vreselijk, alsof de wee zelf al niet vervelend genoeg is ,moet je intussen ook nog roepen om een bak, met man en macht omhoog worden geduwd en spugen. Ach.....achteraf was het het allemaal waard!

Even een berichtje van iemand die NIET heeft overgegeven bij de bevalling of tijdens de ontsluitingsweeën. Nu ben ik zwanger van de tweede en gebeurt het misschien wel, maar zoals je ziet heeft niet iedereen er last van. Maar als het zou gebeuren denk ik dat je met je hoofd toch ergens anders zit, en je er niet zo druk om zal maken.

Hoi Anoniem,

Ik heb wel overgegeven tijdens de weeën. Steeds als er een wee voorbij was gegaan had ik het gevoel dat ik moest spugen. Mijn vriend heeft toen een emmer naast mijn bed gezet. Uiteindelijk moest ik vlak voordat ik persweeën kreeg spugen. Ik was te laat om de emmer te pakken en heb behoorlijk over mijn vriend heen gespuugd. Hij vondt het echt niet erg en heeft snel andere kleren aangedaan. Een vriendin van mij heeft het opgeruimd. Het luchtte wel op want daarna was ik niet meer steeds misselijk.

Ik had er helemaal geen rekening mee gehouden dat ik misschien zou moeten spugen want ik was veel banger voor het feit dat ik misschien zou gaan poepen. Dat is trouwens niet gebeurt, hi hi.

Als je weeën hebt leef je zo in je eigen wereld dat je je er echt niet meer voor schaamt hoor. Ik wilde dat van te voren ook niet geloven maar het is echt waar.

Veel succes tijdens je bevalling!!

Groetjes Saskia

Ik heb gehoord dat je het evt wat kunt tegengaan door alleen nog licht te eten vanaf het moment dat het gaat 'rommelen'. Dus geen grote maaltijden meer, maar wat dingen als zuivel, fruit en druivensuiker. Succes!

ik ben helemaal niet misselijk geweest, ook niet gespuuugd inderdaad is de bovenstaande tip wel een goeie, kleine beetjes eten (meer gaat toch al moeilijk met zo'n grote buik) en als de bevalling begint, alleen nog kleine dingetjes meerdere keren per dag)

gr sandra

Terug
Bovenaan