Misselijk en moe... Heeft iemand tips?

A

Anoniem

Guest
Hey aanstaande mama's,

Ik ben in verwachting van ons eerste kindje en ben 26 jaar!
We hebben 11 maanden erop gewacht en konden eigenlijk helemaal niet "natuurlijk" zwanger worden omdat het zaad van mijn vriend erg slecht is! Toch is ons dit gelukt... Wij zijn dan ook in de wolken!!!!!!

Ik ben nu in de 9de week en ben sinds 3 weken erg misselijk en moe!
Moet constant overgeven en ben 5,5 kilo afgevallen, hiervoor heb ik pilletjes gekregen omdat dit toch erg veel is wat ik ben afgevallen volgens de dokter!
De pilletjes helpen wel maar ik blijf toch nog kokhalzen en heel erg moe...

Heeft iemand tips of is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt?

Groetjes Martine

Hoi Martine

Op de eerste plaats van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Wat een wonder he!!!
Wel vervelend dat je zo misselijk en moe bent, maar ja... lekker cliché... het hoort erbij!
Ik ben eigenlijk pas sinds afgelopen wonesdag misselijk aan het worden, van te voren had ik nergens last van, maar gelukkig hoef ik (nog) niet over te geven.
Wat bij mij tegen de misselijkheid helpt is om de hele dag door kleine beetjes te eten (ipv 3x een gewone maaltijd).
Ons mam gaf als tip om 's morgens, vóór je opstaat, even iets lichts te eten en wat te drinken en dan nog even een kwartiertje te blijven liggen voor je opstaat.
Voor de vermoeidheid kan ik niet meer zeggen dan goed naar je lichaam te luisteren en gewoon rustig aan te doen, er gebeurt immers nu zó veel in je buik!!
Dus niet te veel doen en wat gaat dat gaat, en wat niet gaat dat gaat gewoon niet!
Ik hoop dat over een paar weken de ergste kwaaltjes weg zijn en dat je echt lekker kan genieten!

Groetjes, Mickje
(6w1d)

Vervelend he? Pfff, heb er ook aardig wat last van.
Mijn belangrijkste tip is rusten, rusten, rusten (in middag slapen als je kunt)... Bij mij werd misselijkheid erger als ik vermoeider werd. En idd, ieder uur een klein beetje eten, klein slokje drinken, vooral niet teveel tegelijk. Als je iets eet dan bij voorkeur iets waar relatief veel calorieen in zitten, zodat je met minimale moeite toch maximale energie binnenkrijgt. En multivitaminen voor zwangeren.

Verder schijnt gember (vers gerapst in heet water, als thee bijvoorbeeld) te helpen.

Bij mij was het tussen week 8-12 het ergste, voelde me echt doodziek. Dit keer ben ik niet afgevallen, maar bij mijn eerste zijn er 6 kg afgegaan in het begin. Voor kindje maakt het niet uit, die pakt echt wat het nodig heeft. Het is alleen voor je eigen energiereserves niet echt goed, dat is wel vervelend.

Nu ben ik 13 weken en sinds 5 dagen voorzichtig optimistisch, misselijkheid en vermoeidheid zijn echt stukken minder! Ik hoop dat ik het nu verder gehad heb en kan beginnen met nieuwe energie aan het 2e trimester. Bij de meeste vrouwen is misselijkheid tegen 16 weken verdwenen en wordt vermoeidheid beter. Ik hoop dat jij ook een van die vrouwen bent! Heel veel succes en beterschap.

Groetjes, Karin

Hey Karin,

Bedankt voor je reactie!
Het doet me goed om te horen dat ik niet alleen ben! Het is natuurlijk voor niemand leuk maar het doet al goed om te horen dat er meer lotgenoten zijn en dat het niks extreems is.
Dat van gember heb ik inderdaad ook al gehoord, dat ga ik zeer zeker proberen!!!

Het geeft ook al goede hoop dat er steeds meer mensen zeggen dat ze ongeveer na de 12de week minder last hiervan krijgen.

We wachten nog maar even rustig af... Woensdag heb ik een afspraak bij mijn huisarts, misschien dat hij nog wat tips heeft.

Thanx voor de reacties!

Groetjes Martine

Ik ben ook de hele dag hondsberoerd en doodmoe. Ben nu ruim 8 weken zwanger en sinds drie weken dagelijks aan het spugen, soms 2 of 3 keer per dag. Die moeheid vindt ik vervelend, maar dat kan ik relativeren van het hoort erbij. Maar die misselijkheid baal ik echt van.
Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik 22 weken lang misselijk geweest. En dan ook gewoon lekker de hele dag door. Daar zie ik nu echt weer tegenop.
Volgende maand gaan we naar turkijke, hadden we al geboekt, en daarvoor ga ik langs de huisarts om te vragen om emasefene of iets in die richting. Ik heb het normaal niet zo op medicatie, maar zoals ik me nu voel ga ik net zo lief niet op vakantie en dat kan niet de bedoeling zijn.
Ik hoop dat de gegeven tips voor jou helpen. Vaak en kleine beetjes eten verminderd het bij mij wel, maar het houdt evengoed niet over. Ik heb ook gembercapsules, vsmgranules en armbandjes met drukpunten geprobeerd, maar helaas.
Uitzitten dan maar.
(wil echt niet te negatief overkomen hoor, maar ik baal er erg van omdat het mijn genieten enorm in de weg staat)
sterkte

Oh maar ik weet precies hoe je je voelt!!!!!
Genieten is het laatste wat ik nu kan doen van mijn zwangerschap.
De muren komen soms op me af hier in huis...

Ik hoop echt dat het snel weg is want dit is niks!

Soms moet ik mezelf ook echt bijelkaar rapen om niet negatief te zijn maar soms is het ook wel lekker om eens goed te balen en natuurlijk horen de waterlanders hier ook bij!
Mijn vriend is gelukkig heel positief dus hij hoort zich dat allemaal eens aan en sleurt me mee naar het positieve in, daar ben ik wel blij om!!!
Begrip doet goed.

Ach, uiteindelijk gaat het goed komen en krijgen we er wat wonderschoons voor terug!!!!

Ik hoop dat je je ook snel beter gaat voelen!

Groetjes Martine

niks aan he die kwaaltjes!
bij mijn eerste zw schap had ik er ook veel last van, het was het ergste bij 6 weken toen was ik echt beroerd
Van de dokter heb ik toen emasefene tabletjes gehad die enorm hebben geholpen!
Nu ben ik nog maar net op weg van mijn tweede en voel me al goed zwanger, ik hoop alleen dat die misselijkheid me bespaard gaat blijven! de emasefene ligt iig al in de kast

Wat ik verder nog zou zeggen, goed eten, zorg dat je maag gevuld is bij mij was hoe leger mijn maag hoe misselijker ik was
succes!

Hallo,

Ik ben nu 9 weekjes zwanger en heb ook heel wat kwaaltjes.
Omdat ik ook last heb van misselijkheid, heeft mijn huisarts emesafene zetpilletjes voorgeschreven. Maar ik ben er nu achter, dat het helpt als ik wakker word, om meteen iets lichts te eten. Zo verslind ik de dozen corn flakes. Ik eet dan een paar handjes droge corn flakes, zodat mijn maag gevuld is. Hetzelfde doe ik 's avonds voor het slapen gaan.

Moeheid, daar kan ik ook over mee praten. Ik probeer daarom zo vaak mogelijk kleine  dutjes te doen en zoveel mogelijk rust momenten te nemen. Als ik dit niet doe, dan kan ik er blindelings van uit gaan dat ik een migraine aanval krijg of ik ben zo chagerijnig als 10 anderen haha.

Dus gewoon even uitzoeken wat het beste voor jou werkt, en natuurlijk lekker aan jezelf en aan je kindje denken.

Grt. Denise

Terug
Bovenaan