Misselijk en moe... Heeft iemand tips?

Vervelend die misselijkheid. Het beste is inderdaad om de hele dag door te zorgen dat je iets in je maag hebt. Kleine lichte maaltijden (crackrtje, wat salade, fruit, alles wat je kunt verdragen).
En verder zoveel mogelijk rusten. tijdelijk minder werken of ziek melden van het werk, en thuis de huishoudelijke taken zoveel mogelijk door je man (of iemand anders) laten doen.
En bedenk.... Het is allemaal voor een goed doel.  En na 12 weken is het idd meestal over.
Bij mij was het zelfs al na 10 weken weg. Zomaar ineens stond ik smorgens op en had nergens last van. Heb toen behoorlijk in de piepzak gezeten omdat ik dacht dat er iets mis gegaan was. Bij de echo een week later zagen we gelukkig een springlevend garnaaltje rondhupsen :)

Hallo,

ook ik ben heel erg ziek geweest. Ik ben nu 18 weken zwanger en nog steeds moet ik 's ochtends overgeven. De rest van de dag gaat gelukkig weer wat beter. Rustig aan doen helpt het beste! Ik heb emesafene geslikt wat mij wel wat heeft geholpen. Ik moest nog steeds veel overgeven, maar zonder was het nog erger! Inmiddels hoef ik het niet meer te slikken.

Bij mij hielp cola (steeds een klein slokje). Ik kon moelijk eten / drinken en ben daardoor ik doorgestuurd naar het ziekenhuis. Door toch steeds kleine beetjes te eten en te drinken heb ik kunnen voorkomen dat ik uitgedroogd raakte.

Maar het gaat vanzelf steeds iets beter! Dus helaas is er niet veel aan te doen behalve wachten tot het over is!

Veel sterkte!

Hey ladies,

Ik heb van de dokter "cyclizine" gekregen omdat ik 5,5 kilo was afgevallen en bijna niks meer binnen hield! Deze pilletjes helpen me goed, ik heb soms nog dagen dan ben ik aan't kokhalzen maar ik hou het meeste goed binnen.

Ik merk heel erg als ik vettig eet of als ik een hele maaltijd eet dat het meteen weer terugkomt! Ik eet om het uur een geroosterde boterham met smeerkaas en dat bevalt prima, s'avonds eet ik meestal een gewone boterham gezond met sla, komkommer, ham, kaas en ei. Heerlijk en heel goed te verdragen! Zo krijg ik toch de vitamientjes binnen die ik binnen moet krijgen. Ook een goede tip voor een tussendoortje is de stratiatella yoghurt van friesche vlag, hier zitten lekkere chocoladestukjes in en dit is mijn dagelijkse portie zuivel.

Naast de pilletjes wat ik van de dokter heb gehad tegen het overgeven slik ik ook gravitamon. Dit is een vitamine-preparaat speciaal voor de zwangere vrouw! ERG BELANGRIJK  voor de aanstaande mama's die overgeven!!!!!! Zo krijg je toch de juiste vitamines binnen.

Merk wel dat ik erg moe ben, hier is helaas geen middel voor en ik probeer dan ook zoveel mogelijk hier aan toe te geven.

Het resultaat, daar gaat het om!!!!!!

IEDEREEN, HOU VOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Martine

Terug
Bovenaan