misselijk!!! grrrr...

Hier ook.
Bij mij is het eigenlijk minder als ik de hele dag wat eet EN als ik niet moe ben. Als ik gewoon elke dag om 9 uur in bed lig (vandaag dus niet), dan gaat het stukken beter.
 
Iedereen bedankt voor de reactie's...

Ik heb er nog steeds last van. Het is wat met vlagen. Kijk ook erg moe uit mijn ogen. Ben erg hangerig en heb helemaal geen trek. Ik probeer wel wat te eten, voel me daarna wel iets beter. maar al snel begint dat misselijke gevoel weer te komen. Gelukkig hoef ik niet te braken ofzo. Ik heb mijn baas gebeld dat ik vandaag niet kom. ben ook zo ontzettens sloom en lui, dat ik niet op eigen benen kan staan. Bah wat vervelend! We hebben do. de eerste echo... Vind het zo spannend!!! Heb namelijk 3 jaar geleden een mk gehad. met 11 weken. Ben morgen 7 weken zwanger. En voel dat het nu wel goed is... heb ook echt de kwalen die er nu bij horen.

xx
 
Hoi,
Ik ben nu 7 weken zwanger en al anderhalve week erg misselijk , moe etc. Ik had tijdens mijn eerste zwangerschap ook nergens last van. Ik eet nu voor dat ik opsta een plak ontbijtkoek en eet zo'n beetje de hele dag kleine dingen tegen de misselijkheid, maar ook dit mocht niet baten. Ik heb nu van de huisarts medicatie gekregen tegen de misselijkheid, dat is er dus gewoon, en ik moet zeggen dat het werkt, ben een stuk fitter. Mijn huisarts zei zelfs: "Meid, daar had je al eerder mee kunnen komen hoor, daar zijn gewoon middeltjes voor die geen kwaad kunnen". Ik ben niet zo voor medicatie, maar ik ben nu zo bij dat ik het wel heb gedaan. Wij willen de zwangerschap graag tot 12 weken geheim houden, maar dat valt niet mee als je de hele dag zo beroerd bent!
Nou succes ermee en hopelijk gaat het snel over.
 
Heel herkenbaar allemaal - ben nu 17 weken onderweg en kom net een beetje bij van alle klachten.
Tegen misselijkheid:
Seaband - soort polsbandjes met plastic bolletje - werkt met accupressuur. Haalde de scherpe kantjes van de misselijkheid weg. Google maar eens op seaband. Ze werken niet voor iedereen maar ik had er veel baat bij.

gember - vers of in capsules. Capsules geprobeerd maar als je die net ingenomen hebt en weer over moet geven - ik was ervan genezen.

Huisarts heeft inderdaad medicatie - zetpillen heb ik gehoord - als misselijkheid langer aangehouden had - was ik zeker naar arts toegegaan.

Eten voordat je opstaat. Bij mij werkte pakje chocomel heel goed - zuivel werkt nog steeds wel kalmeren op de maag. Crackers/ sultana's ed werkten bij mij weer niet- kwamen retour

Zeker in het begin goed drinken. Dat is niet altijd makkelijk. Ik kon ook heel slecht eten en drinken.
Komkommer, snoeptomaatjes bevatten ook veel vocht - waterijsje al geprobeerd, melk (krijg je meteen ook calcium binnen ) cup a soup, fruit.
Eet en drink vooral dat wat je op dat moment lekker vind. In begin is drinken belangrijker dan eten volgens mijn verloskundige. Zeker ook als je moet overgeven.

houd vol - gaat een keer over !


 
Terug
Bovenaan