misselijk van Moeders voor Moeders-flessen

Hey!

Ik herken je verhaal helemaal. De eerste weken van mijn eerste zwangerschap (in 2007) heb ik netjes alle urine verzameld maar op een gegeven moment werd ik er zo ontzettend misselijk van dat ik de groene flessen niet eens meer kon zien (bij wijze van spreken). Iedere keer als ik de fles opendraaide moest ik overgeven. Ik heb vanaf dat moment nog maar een keer per dag urine verzameld. Ik voelde me daar wel een beetje rot over maar alle kleine beetjes helpen heb ik me maar voorgehouden..
Ik ben nu opnieuw zwanger en heb me niet aangemeld voor MvM. Ik vind het echt een ontzettende goede manier om anderen te helpen maar ik werd zo beroerd van de groene flessen dat ik het nu aan een ander overlaat. Ik vind het wel egoistisch van mezelf want ik gun echt iedereen een zwangerschap maar ik ben er zo beroerd van geweest dat nu iemand anders aan de beurt is. Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap mijn steentje bijgedragen.

Maar het voelt wel rot om nu niet mee te doen omdat ik niet meer zo misselijk wil zijn. Dat valt helemaal in het niets bij moeders die niet zwanger kunnen worden....

Heb maar niet uitgetest hoe ik op de lucht van de flessen reageer. Hou gewoon mijn adem in vanaf het moment dat de dop eraf gaat totdat ik hem weer dicht heb...

Als ik klaar ben met MvM, kan  ik misschien nog eens mee doen aan een recordpoging adem inhouden...

Irritanter vind ik eigenlijk dat plassen boven een litermaatje!

Ik heb deze keer ook vanaf week 6 meegedaan (vorige zwangerschap iets korter). De misselijkheid viel bij mij mee, maar ik heb ook steeds mijn adem ingehouden. Dat ging bij mij prima.

In de brochure staat dat je de flessen ook even buiten mag luchten als je ze krijgt, dus dop er af en even buiten zetten (wel even droog zetten als het regent natuurlijk ).

Ik had het op het laatst ook wel helemaal gehad hoor, dat plassen boven dat litermaatje inderdaad. Maar ik heb het volgehouden en ben blij dat ik het weer gehad heb hoor! Voor zover we nu kunnen zien zal dit mijn laatste zwangerschap zijn en dus komt het ook niet meer terug. Achteraf ben ik wel blij dat ik toch even heb doorgezet, want al met al vond ik het dan toch weer een kleine moeite.

Groetjes, Marisa

Meiden, hartstikke bedankt voor jullie reacties!
Nu ik dit allemaal zat te lezen begon er iets te knagen aan mijn gedachten... Ik weet dat ik vanmorgen de krat gepakt heb uit de kast, maar ik weet echt niet meer wat ik er toen mee heb gedaan! Dat ik hem niet buiten de deur heb gezet, dat is één ding dat ik wel zeker weet, maar verder...
Leuk hoor zwanger zijn, als mijn hoofd niet vast zou zitten, zou ik het geheid vergeten!
Gelukkig was het niet echt veel deze week, want tja, je gaat het een beetje opgeven als je iedere keer weer over moet geven als je je plasje gedaan hebt...
Nog een week, dan mag alles de deur uit, pfiew, scheelt weer een zorg!

groetjes
Sas

Hoi Sas,

Ik heb het ook met de flessen van moders voor moeders. Ben verder totaal niet misselijk, maar als ik de dop eraf draai moet ik snel zijn.. bleh. Hou de laatste tijd ook echt mijn neus dicht en schuif die fles een heel eind van me af.... en dan snel wegwezen..
gr Nienke

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap in 2006 ook meegedaan aan moeders voor moeders... maar werd er echt super misselijk van! Zo erg zelfs dat als ik de flessen alleen al zag de geur in mijn gedachten kwam, vervolgens kon ik de toilet niet meer zien om uiteindelijk zelfs alles eruit te gooien bij het zien van de deur naar het toilet!   (hoe bedoel je associatief???)
dus voor mij deze keer niet! (schaam schaam, ik vind het zo een goed doel maar kon het niet aan deze keer weer mee te   doen. Ik vind het heel erg dat ik niet meedoe, vooral omdat ik in eerste instantie bij de eerste ook via het ziekenhuis zwanger ben geworden.)
groetjes Marlinda

hallo aanstande mama s ik ben niet zwanger maar ik heb bij mijn 2 kindje ook mee gedaan met mvm en ik deed altijd een wasknijper op mijn neus want ik ging er wel van over mijn nek  hopen dat het jullie ook helpt grtjes ramona
sp sucses voor de gene  met de laatste lootjes

Hoi
Ik ben sinds maandag begonnen met MvM en aangezien ik veel last heb van misselijkheid raadde ze me aan om de flessen een nacht open in de garage te zetten, dan is de ergste lucht eruit. Dit mag dus gewoon.
Verder wil ik even laten weten dat ik door het medicijn (pregnyl) van MvM zwanger ben geworden en ik het dus erg fijn vind dat veel aanstaande moeders meedoen, bedankt!

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan