misselijk voelen wanneer minder????

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben morgen 8 weken zwanger en al direct vanaf het begin heel erg beroerd geweest. Het stomme is dat ik niet kan overgeven maar dat er steeds lucht omhoog komt. Niet zo prettig voor mijn partner maar tja wat doe je er aan. Wie heeft dit ook gehad en voor mij het belangrijkste wanneer wordt zoiets minder???? Volgens de boeken is dat rond drie maanden maar dat voelt nog zo ver weg als je beroerd bent van s' ochtends tot s' avonds. Wat ik ook raar vind is dat ik bij mijn vorige zwangerschappen daar helemaal geen last van heb gehad. Nou is het wel zo dat mijn vorige zwangerschappen allemaal in miskramen zijn geeindigd dus hoop ik maar dat het nu goed zit met die hormonen. Wie tips heeft, graag reactie.
groetjes arjanne

Hi Arretje! Vreselijk he die misselijkheid. Ik ben vanaf week 4 t/m week 13 zwaar misselijk geweest. Ik gaf heel veel over; ben in die periode ook 5 kilo kwijt geraakt. Omdat het zo erg was (ik werkte toen ook niet), heb ik medicijnen gekregen van de huisarts, Emesafene. Dat hielp een beetje. Ik hoefde toen 'nog maar' 1 of 2x per dag over te geven.
Als je het niet zo heel erg hebt, probeer er dan voor te zorgen dat je gedurende de dag kleine hapje eet. Zorg dat je crackertjes bij je hebt; eet af en toe iets fris, vanille-vla schijnt ook te helpen.
In die 1e periode is de hoeveelheid zwangerschaphormoon (Hcg) erg hoog. Na een maand of 3 neemt dat wat af en daarom gaan vrouwen zich vaan na de 1e 3 maanden wat beter voelen. Ik was blij dat het bij mij wat de misselijkheid betreft volgens het boekje ging, want ik trouwde toen ik 20 weken was. Omdat ik in het begin zo was afgevallen en mijn figuur ook aan het veranderen was, moest mijn jurk zelfs in genomen worden, haha.
Nou, ik wens je een fijne zwangerschap toe en sterkte met alle kwaaltjes!
Patricia

Hoi Arretje,

Ik ben misselijk geweest tot en met week 14. Ik heb op doktersvoorschrift Cyclizine gehad. Wat ook goed helpt zijn de reistabletjes van VSm, Travelin.
Zorg ervoor dat je maag niet leeg is, eet kleine porties per keer en maak 's avonds voordat je naar bed gaat een cracker klaar en leg die op je nachtkastje zodat je die 's morgens kan opeten voordat je opstaat.
Succes.

Groetjes

Hoi Arretje,

IK ben nu 39 weken zwanger en heb in het begin geen last gehad van misselijkheid. Wel kreeg ik vanaf de 24 ste week erg last van brandend maagzuur en loop daar nu nog mee.
Erg vervelend dus. Ik heb wel eens gehoord dat je ook 9 maanden lang missleijk kunt zijn. Niet zo'n leuk vooruitzicht he. Maar het hoeft niet. Ik hoop dat je er snel vanaf bent.
Als het bij jou ook brandend maagzuur is kun je antagel gebruiken dit kreeg ik de eerste keer via recept en kon het daarna ook zonder recept krijgen. Dit drankje neutraliseert de zuurtegraad in je maag. Bij mij helpt het erg goed.

liefs tweeling

Hoi

Bij mijn dochter was ik tot 13 week misselijk. Nu bij de tweede ben ik
nog steeds misselijk, ik ben 19 week zwanger. Aan het begin was het
echt erg, toen heb ik medicijnen tegen de misselijkheid gekregen en dan
nog was ik misselijk maar was het te doen. Nu ben ik nog wel misselijk
maar het is goed te doen. Ben ook niet misselijk de hele dag. Eten vind
ik niet echt lekker en water al helemaal niet. Dat is wel vervelend.

Heel erg bedankt tot nu toe voor de reacties. Ik denk dat ik maar naar de huisarts ga als het binnenkort niet wat minder wordt want zoals het er uit ziet heb ik nog minstens 4 tot 6 weken misselijkheid voor de boeg en dat staat me niet echt aan. Vraag ik gelijk ook naar dat antagel voor brandend maagzuur.

groetjes arretje

Hoi,
Hier nog een reactie: ik ben erg misselijk geweest van week 9 tot en met week 20 en heb al die tijd zelfs in de ziektewet gezeten en alleen maar in bed gelegen en overgegeven. Zelfs met alle zetpillen van de dokter moest ik nog heel de tijd overgeven. Zorg in ieder geval dat je genoeg vocht binnen krijgt, want anders moet je naar het ziekenhuis. Ik ben nu 33weken en 3 dagen en heb nog wel last van mijn zwangerschap, maar stukken minder en gebruik geen medicatie. Voor brandend maagzuur raad ik de tabletjes aan van Regla PH, doen echt wonderen.
Succes !
Birgit

Hoi Arretje, van mij ook nog een berichtje.
Ik was bij mijn eerste zo'n beetje de hele zwangerschap misselijk, ook in het ziekenhuis gelegen.
Dat ging na 7 maanden pas over, niet echt bemoedigend voor je, maaaaar: iedereen zei steeds, misselijk zijn is een goed teken, dan doen je hormonen goed hun werk.
Overigens had ik bij mijn tweede zwangerschap nergens last van (en was ik dus bang dat het niet goed zou gaan. Want, deden die hormonen nu ook hun werk goed?)
Ben je trouwens vooral misselijk van brandend maagzuur? Een beetje melk of vla hielp dan bij mij goed.
Groetjes Anne

Terug
Bovenaan