Misselijk... wat helpt?

Hee meiden, ik ben zooo misselijk. Echt vele malen erger dan mijn eerste zwangerschap. Ik sta ermee op en ga ermee naar bed. Is er echt niets wat helpt? Als ik dit nog zoveel maanden moet volhouden, dan wordt het wel zwaar... pff

Och meis wat vervelend!
Umm... 'smorgens het welbekende eerst beschuitje en kopje thee voor je opstaat hielp bij mij goed! Verder gedurende de dag hielp bij mij een beetje vanillevla eten of een beetje lauwe melk drinken.
Verder regelmatig kleine beetjes eten! Heel veel succes ermee! Want het is echt supervervelend! Hoe ver ben je nou? Ik was 14 weken en heb er toen geen last meer van gehad? Misschien gaat het bij jou ook zo?
Als je nou merkt dat je echt veel over moet geven zou ik wel ff overleggen met je verlosskundige/huisarts. Die kunnen je dan iets voorschrijven tegen de misselijkheid( metoclopramide, domperidon op primperan) (Ja sorry....je bent verpleegkundige of je bent het niet ;-))

Heel veel sterkte ermee en ik hoop voor je dat het gauw minder word!!

Heel vervelend die kwaaltjes. Als je er idd erg veel last van hebt kan je een langs de ha gaan. Bij mij hielpen pepermuntjes eten en geloof het of niet cola drinken.

Wat vervelend dat je zo'n last van die misselijkheid hebt!
Ik heb vaak cola gedronken toen ik misselijk was, bij mij hielp dit heel goed want het zakte gelijk af, maar bij sommige vrouwen hielp dit helemaal niks.
Misschien het proberen waard en anders zou ik inderdaad eens naar de huisarts toe gaan als je heel erg misselijk bent om te kijken of hij/zij wat voor je heeft.
Succes ermee!
Groetjes Maaike

Hoi,

Ik ben in een van mijn zwangerschappen ook zo misselijk geweest dat ik niet meer normaal functioneerde. Ik heb toen emasavene gekregen van de huisarts en dat hielp. En dat wordt vaak gebruikt bij zwangerschapsmisselijkheid.

Sterkte,

Keesje

Ik herken het zo wat je schrijft. Ikzelf was misselijk vanaf week 4 tot en met ongeveer week 14. Het bleef ook niet bij "ochtendmissselijkheid"maar duurde de gehele dag.

Bij de gedachte aan eten koken rende ik al naar de wc. De pillen van de dokter werkte voor geen meter, had zetpillen gekregen.

Tips:

- Probeer elk uur iets kleins te eten zoals bijvoorbeeld een "time out koekje".
- Vergeet niet te drinken, de meeste mensen worden opgenomen juist omdat ze uitgedroogd zijn.
- Eet alleen dingen waar je zin in hebt, ook al heb je niet de garantie dat het erin blijft zitten
- Probeer Nux vomica van A vogel, heeft een paar weken gewerkt.
- Acupunctuur schijnt ook erg goed te werken, zelf niet geprobeerd.
- Vermijd sinasappels en melk (= uberranzig zuur als je over je nek gaat).
- Laat iemand anders voor je koken
- Mijd kook en baklucht+parfum

Je hoeft je geen zorgen te maken om je kindje. Je kind is op dit moment een parasiet ( ja ja lekkere liefkozende benaming...) die alles tot zich neemt wat het nodig heeft uit jou reserves. De enige die er last van heeft ben jezelf.

Als je het niet meer vertrouwd en alleen maar overgeeft: meteen contact opnemen met je verloskundige of huisarts. Beter te vroeg dan te laat.

Sterkte, en het wordt echt beter straks.

Hoi,

Ik ook was tot 13 weken zo misselijk. Ik werd er snachts zelf wakker van en dacht dat ik het niet zou volhouden, maar ineens met 13 weken leek het wel of er een knop werd ingedrukt en het was over, heel bizar.
Wat bij mij wel hielp waren die kleine ronde dropjes(katja geloof ik)
Regelmatig eten is erg belangrijk(lees=vaak), als je te lang wacht wordt het alleen maar erger.
Idd geen melk of sap, zo smerig als je dan toch moet spugen.
Ook at ik geen brood meer, maar beschuit of crackers. Kon geen volkoren meer verdragen met als gevolg dat ik verstopt raakte ;-(
En in 2 dagen tijd was dat ineens over en kon ik alles weer eten.
Ik hoop dat je snel van je misselijkheid af bent en weer lekker kan eten.

Evelien mv Dylan en 36+3 zwanger

Terug
Bovenaan