Hallo,
Ik weet niet of het je inmiddels is gelukt om afleiding te zoeken anders hier wat ideeën.
- doe kleine klusjes, klinkt heel stom misschien maar als je allerlei kleine dingetjes doet vergt het niet zoveel energie maar geeft wel energie. Denk aan lampen/ batterijen van rookmelder vervangen. Die ene foto die je hebt liggen in een lijstje doen, laatje/kastje uitzoeken etc.
- maak een lijst met dingen die je graag wil doen, kijk of er misschien al wat haalbaar is en ga dat dan plannen (samen of alleen)..
- stap op de fiets of in de auto en doe je boodschappen een keer in een andere wijk, in een ander dorp of ga gewoon rond rijden of fietsen, misschien ontdek je nog wat nieuws/leuks (bijv. nieuw winkeltje, een parkje o.i.d).
- is er iemand die je een lange tijd niet gesproken hebt of die je wil opvrolijken? Stuur een kaartje.. schrijf de kaart en breng hem meteen naar de brievenbus.
- zoek een nieuw recept op en ga dat maken of ga koekjes bakken.
- luister naar muziek, oriënteer je op nieuwe dingen voor je hobby (bij lezen is er misschien een nieuw boek wat je leuk lijkt).. of zoek een nieuwe hobby, kijk evt. Naar workshops.
- is er een zwembad in de buurt, ga zwemmen (als ze open zijn).
- is misschien niet echt afleiding maar denk na over wie je het eerst wil vertellen en hoe je dat wil doen (wij hebben zwager en schoonzus bij 6 weken ingelicht omdat het bij ons moeilijk ging om zwanger te worden en we er dus graag over wilden praten, de ouders broers/zussen bij 8/9 weken en de rest bij 12 weken, 12 weken is normaal maar geen verplichting, vertel het iemand als je er klaar voor bent of het nodig hebt om het te delen)..
- Als je een tuin hebt of bloempot hebt vind je het misschien leuk om naar het tuincentrum te gaan en daar wat rond te kijken en evt. Wat kopen voor in je tuin of potten o.i.d. het is nu bijna voorjaar dus krijg je weer de sneeuwklokjes, narcissen, viooltjes etc.
-ken je iemand met een hond, misschien mag je die lenen om een stukje te wandelen..
Voor de misselijkheid heb ik de volgende tip: eet elke 1 a 2 uur kleine dingen, een toastje ofzo.. hoeft niet steeds een portie te zijn maar als je elke keer een beetje eet blijft je maag bezig met verteren waardoor de misselijkheid uiteindelijk zakt, kook ook geen warm eten op een lege maag, dan valt je eten zwaarder omdat je dan ineens veel moet verteren terwijl je lichaam ook bezig is met een zwangerschap (je hormonen veranderen en je lichaam doet zijn werk).. ik was een tijdje zo misselijk dat ik moest spugen bij het woord eten. We gebruikten dan termen als een maaltijd (nuttigen) een tussendoortje nemen etc. Klinkt gek maar doordat ik er niet aan dacht was de misselijkheid op de achtergrond.
Veel succes en hou vol!