Misselijk

Goedemorgen dames,

Sinds een paar dagen word ik misselijk van de normaalste geuren(zoals bakgeur dat ik normaal wel lekker vind). Als ik soms denk aan alcohol(neem ik toch al niet graag) word ik ook misselijk.
Bij bedorven geuren ga ik letterlijk over mijn nek, en toen mijn hond weer bezig was(nogal winderig dus ehm) was ik aan het kokhalzen als ik weet niet wat.
Ik ben ook elke morgen met vlagen misselijk.
Gelukkig weet ik waar het door komt, door dat kleine door onze genen gevormde mensje in mijn buik.

Ik heb weleens gelezen, dat het alleen maar goed is als je misselijk bent, en dat dat uit de oertijd stamt zodat je geen bedorven voedsel zou eten, maar alleen maar het verste van het verste. Heel interessant allemaal.

Maar ik heb ook ergens gelezen dat je als je geregeld misselijk bent tijdens je zwangerschap je minder kans zou hebben op een miskraam! Nu kan ik het nergens vinden, maar weet iemand daar meer over?

Alvast bedankt, liefs Barb
 
Het spijt me voor je maar da's echt een fabeltje. Ik ben 2 zwangerschappen verschrikkelijk misselijk geweest en die zijn allebei ge-eindigd in een miskraam. Het is een bakerpraatje in de categorie: als de wind uit het Noorden komt wordt het een jongetje.
Sterkte!
Inge
 
Hoi Barbarella,

Ik heb het inderdaad ook wel eens ergens gelezen. Ik kan me er wel wat bij voorstellen, in tegenstelling tot Inge. Het betekent inderdaad niet dat als je misselijk bent, je dan geen miskraam kan krijgen, maar misselijkheid krijg je doordat je hormonen in aantal toenemen en je hormonen nemen toe doordat je zwanger bent. De helft van de vrouwen (waaronder ikzelf) wordt misselijk van deze toename en kan het zien als een teken dat alles goed lijkt te gaan. Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik een miskraam met 6 weken en ben ik dus nooit op het punt beland waar je misselijk wordt, terwijl ik nu al sinds week 6 misselijk ben. Ik ben nu 15 weken en heb er nog geregeld last van, als ik niet op tijd eet bijvoorbeeld.
Zou je het aantal miskramen bij vrouwen die niet misselijk zijn, vergelijken met het aantal miskramen van vrouwen die wel misselijk zijn, denk ik dat er inderdaad een verschil is, met als reden dat veel vrouwen al een miskraam krijgen voordat de periode van misselijkheid aanbreekt.

Veel succes met je zwangerschap en met wachten tot je door de eerste periode heen bent. Hou maar in gedachten dat het meestal goed gaat.
 
Hoi Barbarella

Ik vond wel deze voor je op parentsplace.com. Het is altijd leuk om te raden en laten we wel zijn, The Lancet publiceert niet de eerste beste bakerpraatjes.

"According to a study published in "The Lancet," women who suffer severe morning sickness early in pregnancy are more likely to have a girl."

Hierbij ook de URL
http://www.parentsplace.com/features/morning/articles/0,,258686_114515,00.html

Ik ben er zelf niet gevoelig voor, maar mijn moeder is inderdaad van mij aanzienlijk meer misselijk geweest dan van mijn broer.

groetjes,
michelle.
 
Snoopy, heel erg bedankt voor je opbeurende berichtje. Appreciate that!

;)

Michelle: Da's een goede, haha! Ik lees ook in een zwangerschapsboek van mij dat als je vaak seks hebt gehad voor bevruchting je ook meer kans hebt op een meisje.
Het maakt mij in principe geen moer uit wat ik krijg, veel seks had/heb ik toch wel haha. Maar weet je, of het nou bakerpraatjes zijn of niet, zulke informatie heeft altijd 50% kans dat het waar is.
Hoe ver ben jij dan?

xxx voor beide dames
 
Ik heb inderdaad gelezen en gehoord dat er als je misselijk bent en overgeeft meer hormonen aanmaakt die ervoor zorgen dat het vruchtje niet afgestoten wordt. Bakerspraatje of niet, het is toch een teken dat je lichaam zijn werk doet.
Groetjes Eva
 
Terug
Bovenaan