misselijk

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal, heeft iemand de ultieme tip om mijn misselijkheid te onderdrukken, ik ben de hele dag door misselijk, ik hoef alleen maar te kokhalzen echt overgeven heb ik geen last van. Het enige wat helpt is eten, zodra ik iets eet zakt het maar ik heb geen zin om de hele dag door te eten, als ik dat doe pas ik straks niet meer door de deur. Ben bijna 9 weken zwanger.

Alvast bedankt

hallo,

ik ben net 5 weken zwanger en herken het probleem. Ik word misselijk als ik niet op tijd eet. Bovendien word ik chagerijnig als ik niet tijdig eet. Daarom eet ik wel de hele dag door, maar ik let er wel op wat ik eet. Ik eet overdag veel brood en fruit (niet snoepen en geen koeken/snacks enz) en drink ik veel water (dat vult ook).

Bij mijn vorige zwangerschap had ik dezelfde kwaal (en dus dezelfde "oplossing"). Ik heb bijna mijn hele zwangerschap veel gegeten, tot mijn maag in de knel kwam. In totaal ben ik toen maar 16 kilo aangekomen en dat bij een tweeling. De kilo's zaten ook vooral bij mijn buik, voor de rest  was ik iets forser, maar zeker niet dik. Na de zwangerschap had ik de kilo's er redelijk vlot af.

Het is dus, volgens mij, vooral belangrijk dat je gezond eet. Het vergt af en toe wel veel discipline, want in mijn ogen ziet alles er lekker uit. Besef dat je lichaam niet voor niets om eten vraagt, een zwangerschap vergt veel energie.

Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt.

groetjes,
Martine

Ik nam 's morgens vroeg een slokje cola, dat hielp bij mij heel erg goed.
Normaal lust ik totaal geen cola........dus alleen als ik zwanger ben haha

heel veel sterkte!

Hoi!

He ik ben net zover als jij: 8 weken en 4 dagen! Vandaag heb ik een hele slechte dag. Heb de afgelopen 4 dagen heel intensief moeten werken: veel staan en onregelmatig eten. Vandaag had ik ook moeten werken, maar vond het best. Om vijf uur wakker door de misselijkheid. Tosti gemaakt. Dat is het enige wat ik vandaag wegkreeg en maak nu een hapje met snijboontje en aardappeltjes klaar. Dat vind ik wel lekker.
Inderdaad regelmatig eten, niet te veel en vooral gezond en voedzaam eten. En rust! Hoe moeier ik ben hoe misselijker. Rust en eten heeft je lichaam  nodig!
Bij mijn vorige zwangerschap had ik  medicijnen tegen de misselijkheid  gekregen. Die hebben mij niet geholpen. Dus  doe ik  nu zonder.
Sterkte enne schrale troost bij deze meeste vrouwen neemt de misselijkheid af in de 12e week. Maar ja, er zijn ook vrouwen die de hele zwangerschap misselijk blijven...
Tetsia

Heel herkenbaar hoor! Ik had er bij mijn 1e geen last van, maar nu... Bleh, ook bijna de hele dag misselijk, vooral in eind van middag, begin van avond als ik echt erg moe begin te worden. Ik eet ook regelmatig, soms helpt dat goed, soms nauwelijks. Vooral boterhammen, fruit en droge crackers. Ik sluit me dus helemaal aan bij de tips van de dames hierboven! Ik heb (gelukkig) alleen maar zin in gezonde dingen, de slechte dingen staan me enorm tegen. Dit had ik bij mijn 1e ook en ben toen totaal 15 kg aangekomen en 10 dagen na de bevalling waren die weer weg, dus ik ben niet zo bang...   Dik word je niet van boterhammen, maar van snoepen en snacks...

Heel veel succes en ik hoop (ook voor mij ) dat het idd na 12 weken weg gaat!

Groetjes, Karin
9+2 weken

Hoi

Ik ben helaas ook misselijk vooral smorgens met overgevenuk hoor..  en de hele ratteplan erbij..ik ben nu 18 weken en ben nog steeds ziek lijkt wel erger te worden ipv minder maar ach is vooor een mooi doel toch....en ik heb als ik naar de echo s van ons kindje kijk voel ik me al een stuk beter.. Ook heb ik van de ha zetpillen gehad   die speciaal voor zwangeren zijn!! mischien moet je dat eens overleggen met je ha ze helpen wel een heel stuk

nou succes en ik lees het wel

xx bloem 18w1d

Hallo,
Ik ben net als bij mijn eerste weer erg misselijk en zit alweer 1.5 week in de ziektewet. Ik heb a.s. dinsdag pas een eerste afspraak bij de verloskundige. Ik ben 7 of 8 weken zwanger nu. Mij lukt het echt niet om gewoon te functioneren. Ik zit de meeste tijd van de bank of lig in bed en probeer de misselijkheid te voorkomen. Ik gebruik tabletten (domperidon) en dat helpt redelijk. De vorige keer heb ik emesefane (zetpillen) gebruikt, die eigenlijk niet hielpen. Eten helpt bij mij wel wat. Als mijn maag leeg is dan ben ik pas echt misselijk. Ik eet vla, boterhammen en fruit, net als de anderen. Ik hoop dat het deze keer sneller overgaat. Bij de eerste ben ik bij 20 weken ongeveer weer gedeeltelijk gaan werken tot aan het eind. NA de geboorte was alles meteen voorbij !! Nog maar 7 maanden te gaan..........

Hallo allemaal, heel erg bedankt voor jullie reacties en tips. Ik hoop echt dat het met de 12e week minder wordt. Ik had bij mijn 1e zwangerschap van mijn dochter ook last van misselijkheid alleen maar in de ochtenden en dat was na een week of 12 ook over... nog maar even volhouden dus. Ik weet dat het voor eengoed doel is maar ik vind het erg vervelend dat ik bijna niet kan functioneren, ik heb het gevoel dat ik mijn dochter een beetje verwaarloos, ik kan alleen maar op de bank of in bed liggen, vind het zo zielig voor haar. Ik ben sinds 1juli werkeloos geraakt en dat komt in dit geval wel even goed uit, moet er niet aan denken om nu te moeten werken.

Liefs mammaclaud met schuldgevoel.

Terug
Bovenaan