Misselijkheid en buikklachten

Hoi alle zwangeren.
Van de week een zwangerschapstest gedaan en deze was positief.
Ik heb alleen meteen al last van misselijkheid en dat de hele dag door. Zit nu al een uur er tegen op om te gaan eten, want weet dat dan de ellende weer begint.
smorgens krijg ik mijn eten niet naar binnen en als het lukt ben ik misselijk en in de middag worden die klachten alleen maar erger.
Ik eet al kleine beetje en geen gekke dingen. Maar he is wel heel vervelend. Ben in 4 dagen tijd al 1.5 KG afgevallen.

Ook heb ik veel last van mijn buik. Herkennen mensen dat (zeurende pijn en bandenpijn)

Heb mijn gisteren ingeschreven en hoop over 2 weken voor de 1e echo te mogen (i.v.m miskraam, mag ik eerder)

x Yvonne
 
Persoonlijk ken ik die misselijkheid niet, maar ik weet van meerderen dat het inderdaad heel heftig kan zijn...Probeer wel vooral voldoende te drinken, er blijft altijd iets zitten ook al spuug je veel. Maar als t niet beter wordt, moet je echt hulp zoeken hoor, want je hebt je energie wel nodig de komende tijd.'k Hoop voor je dat het van korte duur is, succes meid enne, gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Ohja, een druivesuiker nemen is n idee mss...
 
gefeliciteerd met je zwangerschap!
geniet ervan. Maar het kan idd ook zwaar zijn. vaak gaan de meeste klachten na een paar weken over maar soms heb je de pech dat ze aanhouden.
buikpijn/bandenpijn en misselijkheid zijn hele bekende en "normale" klachten. Ik hoop voor je dat ze snel overgaan.
groetjes, liefs hanneke
 
Heb er maar 4 dagen last van gehad toen ik zwanger was, maar op bed gelijk wat eten helpt wel. Mijn vriendin nam altijd een beschuitje of banaan mee naar boven en at ze liggend op als ze wakker werd. Misschien het proberen waard. En nog van harte gefeliciteerd!! Fijn dat je snel ook voor een echo terecht kan.
 
Hey,
Als die ernstige misselijkheid blijft, kun je je huisarts vragen om medicatie. Er zijn verschillende pilletjes tegen de misselijkheid.
Ik heb er zelf op dit moment ook last van, maar dat komt meer omdat ik gelijk weer enorme obstipatie heb en daardoor zo vol zit dat er geen eten meer bij past. Bah!
Op zulke momenten kun je helemaal niet genieten van je zwangerschap vind ik. Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel van die nare misselijkheid af bent!
Liefs,
Mar
 
Heey meis,

Wat balen zeg dat je nu al zo misselijk bent!! Ik zou er mee oppassen hoor. Ik weet niet of je ook moet overgeven, maar als dat wel zo is moet je het goed in de gaten houden! Ik heb bij mijn dochter ook heel erg moeten overgeven (elk half uur de hele dag door) en dit stopte niet. Zelfs water bleef niet binnen. Naar de huisartsenpost en meteen door naar het ziekenhuis...uitgedroogd! Heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen en daarna nog 4 weken thuis op de bank. Pas dus goed op jezelf en trek op tijd aan de bel!!!

Sterkte meis, het is niet fijn!!
Liefs ciomama
 
Van harte gefeliciteerd!

Bij mij hielp eigenlijk helemaal niks (op bed al wat eten, kleine beetjes eten, eten waar je trek in hebt, etc.) totdat ik van de week polsbandjes heb gehaald bij de apotheek: deze zijn speciaal voor zwangere vrouwen die last hebben van misselijkheid (en tevens tegen wagenziekte). Ze zitten wel strak want er zit zegt maar een balletje in die op een bepaald punt in je pols drukt (reflexologie zeg maar) waardoor misselijkheid afneemt... Sja, ik geloofde er eerst niet in maar als je 24/7 misselijk bent, probeer je alles... Bij mij is het een stuk minder nu... Zijn 13,50 euro ofzo dus ook geen kapitaal..

Hoop dat het bij jou ook helpt!
 
Ik denk wel dat het verstandig is om contact te zoeken met de huisarts of vlos hierover aangezien je in een paar dagen best veel gewicht kwijt bent en meestal is dat vocht (tenminste als ik aan normale afvalperiodes denk). Gewoon om te bespreken en het in de gaten te kunnen houden, beter iets te vroeg dan te laat.
 
Terug
Bovenaan