Misselijkheid goed voor de baby?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Deze vraag is misschien vaker gesteld op het forum, maar ik kon het niet terug vinden vandaar even een nieuwe post.

Ik ben op het moment 12 weken zwanger van  ons eerste kindje.
Natuurlijk ben ik net als alle zwangere vrouwen door het dolle heen en heb ik me nog nooit eerder zo happy gevoeld.
Maar ik  moet wel zeggen dat ik dus ongeveer 4,5 week dood en doodziek geweest ben.  
Ontzettend vermoeid, misselijk, niks kunnen binnen houden, pijnlijke borsten en heel veel geslapen.
De afgelopen paar dagen gaat het gelukkig wat beter (met ups  & downs).
Maar nu zegt mijn vriendin tegen mij dat ze heeft gelezen dat men zegt hoe misselijker je bent hoe beter het is voor het kind en hoe minder kans je hebt op een miskraam.
Weet iemand hier meer over? En waarom zou dat dan zo zijn?

Ik heb 2 weken geleden het hartje luid en duidelijk gehoord bij de VK :), maar nog geen echo gehad. Gelukkig heeft het bezoek aan de VK en het horen van het hartje veel twijfels bij mij weggenomen en ben ik sindsdien een stuk rustiger.
Maar toch zou ik hier wat meer over willen weten :)

Hey MyMiracle,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap en jij zit iig al op de 12 weken! Daarop moet ik nog even wachten. Ik zit deze week op 7. Op 27 juli heb ik een afspraak bij de VK en krijg ik mijn eerste echo. Allemaal heel erg spannend! Ik weet nu sinds ruim een week dat ik zwanger ben van ons eerste kindje en heb ook alle klachten die je maar kunt bedenken. Misselijk, pijn in mijn borsten, erg moe, etc. etc. Toevallig zij een nichtje van mij laatst dat t goed is als je deze klachten hebt omdat je dan idd minder kans hebt op een miskraam.

Ik wil jou veel succes wensen tijdens je zwangerschap en geniet ervan! Want volgens mij zijn dit toch echt wel één van de mooiste tijden in je leven.

Groetjes, van Liane

Als eerste wil ik je feliciteren met je zwangerschap. super meid!!!!!!!!!
probeer ondanks alles er wel van te genieten.
mocht je het zelf gewoon niet vertrouwen dan moet je gewoon tel contact opnemen met je vk. ze zijn er wel voor hoor meid.
en euh het hoort ook wel wat bij de hormonen. want anders had je je niet zo gevoelig opgesteld.
maar gewoon bellen hoor als je het niet vertrouwd en probeer verder echt te genieten meid.

Gefeliciteerd dames met jullie zwangerschap,ik wilde even reageren op de vraag of het waar is over erge misselijkheid/ziek voelen en dan verkleinde kans op miskraam.

Het klinkt zo gek maar mijn vk en gyn hebben dat beide ook tegen mij gezegd toen ik zo ziek was....het is een teken dat je heeeel veel goede zwangerschapshormonen in je lichaam hebt waardoor de kans op miskraam idd verkleind wordt......dus dat is het positieve eraan.

Heel veel sterkte met het ziek zijn...maar geloof me.....het gaat over.
Ik ben een paar maanden doodziek geweest en nu is het weg....voel me buiten mijn andere zwangerschapsverschijnselen prima.....hou dus hoop.

Groetjes Gea

Hoi allemaal,

Bij geldt het omgekeerde:
Als ik vreselijk misselijk ben, krijg ik juist mk-en. Ik ben 4 keer zeer misselijk geweest en bij elke keer ging het mis.
Als ik niet misselijk ben, gaat het bij mij goed.

Wees voorzichtig met zo'n uitspraak. Ook mijn vriendin was doodziek en die droogde bijna uit. Dus weer slecht voor de baby.

Ik kan alleen maar zeggen, dat misselijkheid voor mij een heel slecht teken is!
Waarschijnlijk geldt dit voor iedereen anders.

Groetjes, Monique

Oh wat ben ik blij met  jullie reacties  heel bemoedigend allemaal

Ik ben gelukkig niet zo angstig meer dat er iets mis zal gaan (buiten de normale angst die iedere aanstaande moeder wel zal hebben).
Want tot nu toe heb ik helemaal geen bloedverlies gehad of andere  verschijnselen die mij zorgen baarde.
De vk zei ook dat de baby goed groeit (dat voelde ze aan mijn baarmoeder) en het hartje klopt regelmatig.

Maar het is prettig te weten dat de misselijkheid toch een goed teken is .. het hoort erbij en je moet er doorheen, maar je krijgt er iets geweldigs voor terug en dat maakt alles voor mij weer goed en dat hou ik ook steeds in gedachten.

En wat betreft Monique haar berichtje .. inderdaad alle vrouwen  hun lichaam reageren weer anders op een zwangerschap. En vooral in het begin bied niks je zekerheid .. totdat je door de 12 weken heen bent.

Nu is voor mij het wachten op de echo .. 11 Juli mag ik pas en ik ben erg benieuwd wat ik daarvan kan verwachten.

Hallo,

Dat van die misselijkheid klopt inderdaad. Ik heb het ook gelezen. Maar natuurlijk is ieder lichaam verschillend en zullen er ook mensen zijn die een miskraam krijgen terwijl ze tijdens de zwangerschap toch misselijk zijn geweest.

Groetjes Nova

Dag meiden,

Ik wil jullie niet teleurstellen, maar het is toch echt een beetje onzin. Op zo'n hormoon reageren ALLE vrouwen anders. Vergelijk het maar met alcohol. De een staat na 1 glaasje op z'n kop de ander kan met een gerust hart een krat bier aan.
De ene vrouw is al misselijk als ze nog maar nauwlijks het hormoon in haar lijf heeft de ander heeft grote hoeveelheden en voelt zich absoluut niet zwanger.
 De reden waarom tegen vrouwen die erg misselijk zijn tijdens de zwangerschap wordt gezegd dat ze minder kans hebben op en miskraam is omdat het op die manier wat beter uit te houden is. Klinkt een beetje hard... Maar goed... Ik ben zelf geen seconde misselijk geweest. En mijn moeder bij beide kinderen ook niet en toen ze in miskraam kreeg net wel. Een vriendin van mij was bij haar miskraam ook gewoon misselijk en daarna wederom misselijk en geen miskraam, maar een prachtig gezonde zoon. Die twaalf weken zijn gewoon onzeker. En zolang je misselijk bent zit het hormoon iig nog in je lichaam das de enige zekerheid die je hebt.
Het is natuurlijk ook echt enorm lullig voor alle vrouwen die niet misselijk zijn te vertellen dat ze nu opeens meer kans hebben op een miskraam! En dat is toch echt niet zo.

groetjes,
Wietske

Terug
Bovenaan