Misselijkheid goed voor de baby?

Nou dan maar even voor degene die denken dat het onzin is....

Misselijkheid tijdens de zwangerschap beschermt de foetus.

Tijdens de eerste weken van de zwangerschap hebben heel wat vrouwen last van "ochtend"misselijkheid. In het vakblad 'Quarterly Review of Biologie' stellen 2 evolutiebiologen van de Cornell-universiteit in Ithaca (VS) dat dit een heilzame reactie is van het lichaam van de moeder op haar zwangerschap. Deze natuurlijke reactie zou de foetus beschermen tegen schadelijke stoffen en potentieel gevaarlijke micro-organismen in de voeding.
De misselijkheid tijdens de eerste weken is dus eigenlijk tegen aangeboren afwijkingen gericht. Want vrouwen er last van hebben, krijgen overigens minder vaak een miskraam.

Bron: Het laatste nieuws

Het staat er toch echt...

Groetjes Nova

Ik was nog vergeten te vermelden dat wanneer de misselijk over is een miskraam sneller voorkomt. Het hormoon is dan immers uit je lichaam verdwenen. Maar goed, ik geloof er echt niet in, dat je meer of minder kans hebt. Bij veel vrouwen zal de misselijkheid wel over zijn gegaan op het moment dat de miskraam op gang kwam. En dat dat wellicht ook in het onderzoek wordt meegenomen.

Hallo Wietske,

Ik wil toch even reageren op jou reactie dat je het grote onzin vindt.....je ziet dat er wel degelijk onderzoek naar gedaan is....en als gynaecologen en verloskundigen het zelf zeggen......denk je nou echt dat ze dat zeggen om je rustig te krijgen???das pas onzin.....want je weet immers dat artsen keihard zijn...en liever de werkelijkheid zeggen als deze verbloemen???ongeacht of wij daarvan schrikken of niet???

Lees maar eens op de site's waar gesproken wordt over misselijkheid...overal bijna wordt dit genoemd....dus misschien is het dan juist wel waar???

Groetjes Gea

Mww ik geloof het ook niet.
Zowieso vind ik 'evolutiebioloog' al een heel vaag beroep, maar dat terzijde.

Onze vk zegt ook dat misselijkheid totaal niet beschermd  tegen een miskraam.  Ik was ook totaal niet misselijk en daar maakte ik me weer bezorgt om, want bij misselijkheid had je tenminste zekerheid, zo dacht ik.
Ieder lichaam reageert er anders op en dat misselijkheid een goed teken is, kan er bij mij niet in. Alleen het idee dat het hormoon er in ieder geval is, dat zou gerust kunnen stellen. Maar meer niet.
Het is overigens wel vreemd, dat 'ochtendmisselijkheid' niet in alle landen zo standaard is. Er zijn landen waar misselijkheid bijna niet voorkomt. Hoe dat zit??? Zouden die dan meer miskramen hebben? Nee hoor, we willen graag zekerheden zoeken, maar we zullen toch de 12wk moeten afwachten!

Groetjes
Karin

Terug
Bovenaan