misselijkheid, pijnlijke borsten na miskraam

Hallo allemaal,

Ik wil graag weten of het normaal is dat je na een miskraam nog steeds heel erg misselijk (eigenlijk erger) bent en pijnlijke borsten hebt. Hoe lang duurt dit?
Ik vind het erg moeilijk om me nog zwanger te voelen als ik het niet meer ben.

Soms twijfel ik zelfs of ik wel een miskraam heb gehad, en dat ik niet in paniek bloedverlies (wel in combi met een lichte buikpijn) voor een miskraam heb aangezien.

Ik zou nu precies 7 weken zwanger zijn.

Ik heb geen echo gehad, mijn huisarts heeft me inwendig onderzocht en zei dat mijn baarmoedermond er onrustig uitzag.

Alvast dankjewel voor jullie antwoorden !

laat het toch even nakijken door een deskundige. Mij was ook verteld dat ik een miskraam had. Ik bleef echter overgeven en me zwanger voelen. Op de dag dat er een voorcontrole voor de curretage was bleek alles in orde. Deze miskraam is inmiddels 5 jaar!!! Sterkte bij alles!

Meid, ik kan me je twijfels goed voorstellen. Ik heb zelf eind oktober een miskraam gehad en ben ook alleen inwendig nagekeken door mijn huisarts. ben daarna weer aan de pil gegaan voorlopig en menstrueer dus keurig elke maand. Toch heb ik nog steeds mijn twijfels of alles wel klopt want mijn buik groeit. ben er heel erg mee bezig en denk ook af en toe wat te voelen bewegen. verklaar mezelf eigenlijk voor gek, maar het idee laat me niet los dat ik misschien nog wel zwanger zou kunnen zijn.
Laat het nakijken meid want al die twijfels is niks.
laat je nog even weten wat er uit gekomen is?

hoi bloem.
Ik was 6 wk zwanger toen ik op vrijdagmiddag half 6 een pijnlijke steek in mijn buik voelde. Ik moest nog tot 6 uur werken. thuisgekomen naar de wc geweest en zag heel heel licht roze gekleurde afscheiding. ik zei tegen mijn man dit gaat niet goed hoor. dus gedoucht. (ik dacht als ik naar het zh moest dan wel schoon en fris) nog geen uur later werd de kramp veel erger en heb ik de ha-post gebeld en mijn verhaal gedaan met als antw niet teveel trap lopen en vroeg naar bed vloeien kan in het begin van de zwschap voorkomen. weer een uur verder was de kramp eigenlijk niet meer te houden dus weer gebeld. antw dan heb je een miskraam en als het mis is doe je er niks meer aan, en het voelt net als menstruatie kramp. ik zei toen dat ik dan eigenlijk nooit ergens last van had. toen zei de hapost nou succes dan maar. en dat ik een week tot anderhalfe week later voor controle naar de ha moest. maar het hele weekend voelde ik me nog zwanger. ben nooit misselijk gewest maar ben md morgen naar ha geweest vant ik vertrouwde het niet en die zei dat het nog alle kanten op kon dus moest ik de volgende dag naar het zh voor echo. Maar op die echo was niks te zien en had ik dus 90%kans op alsnog een miskraam. en moest dus een week later weer komen. en wat bleek met die 2 echo bij dus 7 wk zagen ze 2 vruchtzakjes 1 lege en in die andere zat een vruchtje, ik was dus zwanger van een 2ling en had dus van 1 een miskraam gehad en de andere had het overleeft. blij dus dat ze nog geen curretage hadden gedaan die week ervoor. En inmiddels is deze miskraam dus 7 mnd en is ze super sterk kon in de eerste nacht al op haar buik. echt ons wondertje. heb nog steeds verdriet om de andere helft van wat dat zou zijn geweest.

mijn vraag aan jou is heb je bij het bloedverlies ook grote bloedproppen verloren? zoniet en was het gewoon enkel bloed ookal is het heel erg veel is de kans heel erg root dat de zwangerschap er nog is. heb nl zelf hetzelfde meegemaakt. was heel erg veel bloed verloren maar er bleek een bloeduitstorting in mijn baarmoeder te zitten. dit kon geen kwaad voor het kind maar is alleen heel erg hinderlijk voor jezelf. dus als er geen stolsels zijn is de kans dus nog heel erg root dat je gewoon nog zwanger bent.

Ik zelf had al na enkele dagen geen gespannen borsten meer. Voelde me letterlijk "leeg", in buik en borsten. Maar ik weet niet wat normaal is en wat niet. Ik zou als ik jou was toch nog aandringen op een inwendige echo, want dan pas kunnen ze echt zien of er wat zit of of heeft gezeten. Mijn ervaring is dat je alles zelf moet doen en dat je weinig steun krijgt van ha of vk. Erg jammer en teleurstellend. Als je onzeker bent moet je gewoon laten nakijken hoor! Laat je weten hoe het met je gaat?

Lieve Bloem

5 weken geleden heb ik hetzelfde meegemaakt. ook ik heb sterk getwijfeld of het wel allemaal voorbij was. na het verlies van de prop werd mijn bloedverlies minder, maar nog wel misselijk en pijnlijke borsten, en zelfs lekkende borsten. meteen heb ik een test gedaan die negatief uitviel, dus weg hoop...
Vorige week heb ik een echo gehad waar niets op te zien was.
De afgelopen week toch weer veel pijn in mijn borsten, buik en misselijk, en wat denk je...weer een positieve test...over spannend gesproken. Morgen ga ik naar mijn huisarts

Inderdaad fijn om je verhaal ook kwijt te kunnen over een miskraam. En het valt mij op....hehe, eindelijk een forum zonder al dat gezeur ! Ik heb anderhalve week geleden een miskraam gehad. Alle zwangerschapskwaaltjes waren al twee dagen weg en toen begon het bloedverlies. Eerst wat bruin dus ik probeerde nog positief te blijven,maar al heel snel volgde het bloed. Ik heb er enigzins wel vrede mee. In de zin van : Het gebeurt niet voor niets dat je lichaam het afstoot. Toch wordt ik soms verdrietig om niets en om de opmerkingen van de mensen om mij heen.

Terug
Bovenaan