Misselijkheid

FdeBruin

New member
Hoi mama's!
Ik ben momenteel zwanger van mn 2e kind. Ik heb bij mijn 1e kind het geluk gehad dat ik niet zo'n last had van misselijkheid. Nou dat is nu mooi anders. Wat zijn dingen die bij jullie goed hielp tegen de misselijkheid?
 
Geen chocolade, geen pepermunt eten. (Helaas, ik was nogal dol op boterhammen met hagelslag. Magnums gingen om onduidelijke reden wel goed.)

Naar de huisarts gaan voor een maagzuur remmer.

Cola drinken ( met mate, de caffeine is niet goed voor de baby).

Sterkte!
 
Als je echt veel last hebt kan je ook wel medicatie krijgen tegen de misselijkheid, zoals Navalit. En vaak kleine beetjes eten. Ik had steevast overal waar ik ging cracottes of crackers bij. Ook voldoende water blijven drinken of, als je dat lust, wat gemberthee.
 
Vanuit de verloskundige kreeg ik als tip om "gembertabletten" te halen. Deze kun je bij de drogist of super wel halen. Net als bepaalde pillen om je maag rustig te houden. Werkte niet helemaal voor mij. Uiteindelijk aan zulke zware medicatie gezeten dat ik niet meer mocht autorijden etc. en zelfs die hielp niet. en van water moest ik ook overgeven haha Dus even je verloskundige bellen of ze nog iets heeft?
 
Ellendig! Weet hoe je je voelt. Bij mijn eerste echt 15 weken zooo misselijk geweest. Deze zwangerschap een stuk minder maar nog steeds soms wel dat ik me blegh voelde tot 18 weken.

Kleine beetjes eten. Dingen met milde smaken zoals crackers bijv met smeerkaas.
Thee met suiker. Gemberthee. En zoveel mogelijk waar je maar trek in hebt.
En als dat pannenkoeken of witte bolletjes zijn: so be it. Beter iets dan niets.

Soms werkt een wandeling met frisse lucht ook een beetje.

Sterkte en het wordt waarschijnlijk minder!
 
Hi. Ik ben ook zwanger van de 2e, nu net 7 weken en vanaf week 5 mega misselijk. Sinds maandag gebruik ik Emesafene. Via de huisarts kunnen ze dat voorschrijven. Ze worden alleen niet vergoed. Het helpt bij mij iets, maar als ik te veel doe lig ik weer gestrekt. Heb nu ook van die polsbandjes hopelijk gaan die helpen. Het is waardeloos om je zo te voelen, sterkte, je bent niet alleen ;-). Groetjes!
 
Terug
Bovenaan