mk,innesteling,toen weer mk en nu zwangerschap intact??? wie kent dit??

hallo allemaal,

3 weken geleden op vrijdag kwam ik er via de huisarts achter dat ik zwanger was. wij natuurlijk hartstikke blij. het was niet gepland,maar dat maakte voor ons geen verschil. op zaterdagnacht heb ik bijna niet geslapen van de kramp. zondag was een rotdag. een bloedpartij. wij naar de huisartenpost en daar werden we weggestuurd. we moesten de andere dag maar naar me eigen huisarts heen. de huisarts zei dus ook dat het een miskraam was. een week later moest ik bij hem terugkomen. omdat ik nog last van van pijn in de buik en gevoelige borsten, en erg kort gevloeid had wilde hij dat ik op woensdag een test bij hem deed. zo gezegd zo gedaan. en de test was negatief. dit zegt opzich niks want de andere testen waren ook negatief. maar de huisarts dacht dus toch aan een miskraam. nu moet ik morgen een echo laten maken. krijg ik de verwijzing staat er met koeienletters op ZWANGERSCHAP NOG INTACT??? wat willen ze nou? en weten ze zelf wel waar ze het over hebben??? wie kent dit en hoe ga je ermee om??? die verwijzing heeft het voor mij alleen maar moeilijker gemaakt. misschien ben ik een zeur,maar door die verwijzing hoop ik ergens toch dat ik nog zwanger ben.

veel liefs

Hoi,

Ik kan het me helemaal voorstellen ,wat een rotsituatie. Ik zou ook altijd hoop houden, hoewel het niet altijd realistisch is. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid.
Ik heb afgelopen maandag te horen gekregen dat mijn zwangerschap voorbij is. Ik was 9 weken en bij 6 wkn is het gestopt met groeien. Het moet er nu nog uit, maar vooralsnog zijn er nog geen teken die erop wijzen dat dit snel gaat gebeuren.

Ik wens je heel veel sterkte toe de komende dagen.

Groetjes, Marijne

hoi,

dank je wel voor je lieve reactie. inderdaad een rotsituatie. ik durf bijna niet te hopen,maar toch doe je het ergens wel. vanmiddag om 2 uur zal ik duidelijkheid hebben.

ik vind het erg vervelend voor je dat je zwangerschap is gestopt. kwam het onverwachts of wilden jullie graag zwanger worden?? hoe lang heb je de tijd gehad om het er vanzelf uit te laten komen???

veel liefs

hoi
Als het goed is heb je nu inmiddels duidelijkheid.
Ik snap je verwarring, heb dit zelf 2x meegemaakt. Met mijn eerste zwangerschap begon ik na 11 weken te vloeien. De huisarts vond de baarmoedermond er nog "zwanger" uitzien en besloot af te wachten. Na  een paar  dagen had ik mijn 1e  afspraak bij de verloskundige, en zij twijfelde en stuurde me door voor een echo. Dit om te bepalen of er nog sprake was van een zwangerschap. Helaas, op de echo was niets meer te zien. Ik heb zelf niets gemerkt van het verliezen van het vruchtje, waarschijnlijk was het óf al een tijdje niet meer in leven, óf was er sprake van een leeg vruchtzakje.
Daarna heeft het 2 jaar geduurd voor ik weer zwanger was, maar deze zwangerschap verliep vlekkeloos.  
Met de 3e zwangerschap had ik met 7 weken wat bloedverlies, en dit betekende gelukkig niets.

Heel veel sterkte nog, ik zit voor je te duimen !

liefs Melanie

hoi melanie,

dank je wel voor je reactie. ik ben blij voor je dat de andere 2 keren wel goed gingen. ik denk dat je toch wel geschrokken bent bij de 3e zwnagerschap,maar gelukkig kwam het goed.

ik heb inmiddels iets meer duidelijkheid. ik ben (helaas) niet zwanger meer,maar dat had ik zelf ook neit verwacht. ze zei dat het er van binnen schoon uitziet en dat er niks is achtergebleven. maar het verklaard de pijn in me buik die ik nog steeds heb en de gevoelige borsten niet. omdat ze geen gynacologe was moest ik zelf woensdag ook nog contact opnemen met de arts om te kijken wat hij erover te zeggen had. en wat we met die buikpijn gaan doen. ik heb nu een stuk duidelijkheid,maar er ook een stuk onzekerheid voor terug gekregen. de afgelopen (bijna) 3 weken dacht ik dat het wel redelijk met me ging en dat ik zelf ook wist dat er niks meer zou zitten. ondanks dat kwam de klap toch hard aan en ben ik toch ook wel verdrietig. ik ben nog jong en nog alle tijd van de wereld. maar ondanks dat dit kindje niet gepland was was het wel heel erg gewenst geweest.ondanks dat het een vroege miskraam was zie ik het op de een of andere manier nu toch als me eerste kindje. ik weetniet goed hoe ik het uit moet leggen. ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

veel liefs

hoi Dolfijn,
Vervelend voor je dat het toch niet goed bleek te zijn. En ik begrijp goed hoe je je voelt. Ik heb ook geen verklaring voor je klachten, misschien een kwestie van hormonen ?
Dat je nog jong bent is wel een voordeel, maar daarom mag je wel verdrietig zijn om het verlies van dit kindje, ookal was het nog heel pril. Ik heb ook heel lang verdriet erom gehad, en soms nog, voel me toch moeder van 3 kindjes. Maar besef inmiddels ook dat als de 1e zwangerschap goed was gegaan, de 2 fantastische meiden die ik  nu heb er waarschijnlijk niet waren geweest. Snap ook dat jij dat nu nog absoluut niet zo kan voelen.

Heel veel sterkte met het verwerken en als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Lieve groetjes van Melanie

hoi melanie,

ik snap heel goed wat je bedoeld. tuurlijk zijn we verdrietig,maar ik ben ook heel realistisch en ik weet dat ik nog jong ben en dus ook nog zat kansen zal krijgen. me vriend is een stuk ouder als wat ik ben en die had dus onwijs graag papa willen worden. vandaar dat we er nu dus ook bewust voor gaan. maar miskramen komen bij mijin de familie voor en dat maakt me nu dus wel iets onzekerder. ik denk dat dat bij een volgende zwangerschap wel een punt zal zijn,waardoor ik erg voorzichtig zou worden. maar zover zijn we nog niet. eerst dit eens en dan zien we wel verder. in ieder geval bedankt voor je antwoorden.

veel liefs

hoi allemaal,

wilde weer even een bericht plaatsen.ik heb donderdag mijn arts gesproken.
het blijkt dat ik een cyste in me eileider heb zitten. volgens mijn arts heeft iedere vrouw
daar last van en moet dat vanzelf weg gaan. ook zegt hij dat mijn buikpijn niet daar vandaan kan komen. het rare vind ik dat ik wel precies aan die kant continu die pijn heb. hij wil dat ik morgen mijn urine inlever om toch even voor de zekerheid te testen op een blaasontsteking. morgenmiddag de uitslag en dan maak ik meteen weer even een afspraak bij hem,want ik ben het niet helemaal met hem eens. zeker niet als ik van andere ook andere verhalen hoor over cystes in een eileider. ook wil ik vragen of ze voor de zekerheid even een zwangerschapstest willen doen. dit omdat ik nu alweer 2 dagen overtijd ben. waarschijnlijk is mijn hormoonhuishouding op de hobbel na de miskraam,maar toch even om het uit te sluiten. nou ik hou jullie weer op de hoogte.

veel liefs

Terug
Bovenaan