Moe door borstvoeding en daarom stoppen??

Nou zeg. Sorry hoor, maar ik moet echt even reageren.
En dan bedoel ik niet op de schrijfster (sorry, was je naam kwijt), maar op de meeste die gereageerd hebben.
BV maakt je echt niet zo moe hoor. Als je je kindje aan het voeden hebt, zit je er rustig bij en pak je ook echt je rust. Dat ten eerste. Ten tweede is het idd zo (iemand zei dit ook al eerder) dat als je goed voor jezelf zorgt, je kindje echt niet de energie "uit je zuigt".
Ik heb 8 maanden bv gegeven en moest noodgedwongen stoppen. Ik heb het hier nog steeds moeilijk mee. Het was zo'n fijne tijd. Ik ben ook met een keizersnede bevallen. Nu is mijn zoontje 11 maanden en ik heb nog steeds last van vermoeidheid. Dus het komt niet door de BV.
En een keizersnede is een zware buikoperatie. Denk daar niet te licht over na. Het herstel duurt gewoon langer dan een vaginale bevalling.

En iemand maakte de opmerking: "wat is dat toch met die bv moeders die koste wat koste bv willen blijven geven?". Wat een domme opmerking. Wat dat is: bv is het beste wat je je kindje kan geven.

Ik wil echt geen discussie op gang brengen over bv en fv, maar moest wel even reageren op de vraag bv en moeheid.

Als je er zelf dus nog van geniet (en je zei het zelf al, je kindje komt 's nachts soms maar 1x, dus dat valt wel mee), dan zou ik er mee doorgaan.
Het is relatief maar zo'n korte tijd dat je bv geeft. Geniet ervan.

xx Nicole

Hoi Nicole,

Ik wil hier toch ook nog even op reageren. Het borstvoeden op zich is niet het probleem. Maar het aanmaken van de bv op zich kan teveel energie van je lichaam vergen. Ik at heel gezond (veel groenten, fruit, en volkoren produkten) en bijna 3x meer dan normaal. En toch bleef ik afvallen en honger houden. Toen ik stopte met BV viel ik niet meer af en had ik niet meer continue honger.

Ik ben van mening dat iedereen hier zich er absoluut van bewust is dat BV de beste voeding voor je kind is. Maar als het niet gaat, dan gaat het niet, hoe graag je ook wil. En moet je jezelf dan blijven pesten? Met als gevolg een chagerijnige, futloze en oververmoeide moeder, die niet kan genieten van haar kind? Dat kan volgens mij toch ook niet de bedoeling zijn.

Groetjes,
Leeuwtje

Ik vraag me een ook een beetje af of zulke ernstige vermoeidheid wel van de bv komt. Ik ken idd ook veel moeders die zo moe zijn terwijl die kv geven en genoeg moeders die bv geven en geen last hebben. En ongetwijfeld zijn er moeders die wel last hebben van de bv zoals Leeuwtje.

Ik denk dat het moeilijk te bepalen is of het door de bv komt. De enige manier is om het uit te proberen. Ik denk alleen wel dat het heel vervelend is als je er achter komt dat dit het niet was en je dan geen bv meer kunt geven.  

Sterkte met je beslissing!

Groetjes, Marisa

Hi,

Wat je ook kunt doen, is gewoon wat minder gaan werken, en lekker 's middags als je kindje naar bed gaat ook lekker even pitten.

Ik denk ook niet dat het door de borstvoeding komt, maar goed, ook ik kan het mis hebben.

Slik je trouwens al vitamine??? Gravitamon bijvoorbeeld, is voor zwangeren en borstvoedende.
X

Ik blijf het dan toch raar vinden dat veel borstvoedende vrouwen zich zoveel beter voelen als ze gestopt zijn. Zou dat alleen maar komen omdat ze nu "makkelijk" een flesje kunnen geven en niet meer de enige zijn die kunnen voeden? Ik geloof daar toch niet in. Een bewijs daarvoor vind ik ook dat je vaak hoort dat mensen afvallen tijdens de borstvoeding en continu honger hebben, dat had ik dus ook.
Ik denk wel dat het  bij iedereen anders kan zijn, dus dat er topfitte borstvoedende moeders kunnen zijn en ook erg vermoeide flesvoedende moeders.

Terug
Bovenaan