Moe door borstvoeding??

A

Anoniem

Guest
Hallo, Ik geef borstvoeding aan mijn zoontje van 18 weken. Nu ben ik al van voor de bevalling ontzettend moe, maar nu de laatste tijd is het extreem.

Op dit momment zeggen een aantal mensen in mijn omgeving dat ik maar moet stoppen met de borstvoeding want dat Thijn mijn energie weg vreet.

Nu is mijn vraag; is dat zo? en 2 zijn er hier ook zoveel vermoeide moeders? en 3 wat doen jullie ertegen?

Groetjes Wendy

hoi wendy,

tja, t klinkt logisch dat je moe wordt van bv geven, je kindje groeit op jouw melk, die jouw lichaam maakt, en dat kost energie. Van de andere kant, het moederschap is gewoon vermoeiend. Er zijn heel veel moeders van kv kindjes die ook harstikke moe zijn. Als je op borstvoedingssites kijken (www.borstvoeding.com , www.borstvoedingsforum.nl) zal je zien dat veel mensen denken dat het niet of nauwelijks verband heeft. Ik weet het niet, en zal dus ook niet zeggen dat je niet moet stoppen.

Maar, als de bv goed gaat, en  jij geniet  ervan en daar een goed gevoel bij hebt, zou ik goed nadenken voordat je om die reden stopt. T zou zonde  zijn als  het na het stoppen blijkt dat je nog  net zo moe bent.

Misschien zijn hier moeders die je meer kunnen vertellen over hoe zich zijn gaan voelen na het stoppen met de bv. Dat weet ik nml niet, ik geef nml nog  steeds  bv (en ben bij vlagen soms ook heel moe)    

hai wendy,
herkenbaar hoor, de moeheid! Ik heb in totaal 7mnd BV gegeven en heb wisselende periodes van moeheid gehad. Na de bevalling raadde m'n kraamverzorgster floradix aan ivm bloedverlies bij bevalling. De fles heb ik opgemaakt en daarna opgehouden. Toen ik weer erg moe was, ben ik er weer mee gestart: dit is een kruidenelixer, te koop bij alle drogisterijen, bevordert weersstand en vitaliteit. Ik heb er veel baat bij gehad. En ik pakte toch meer rust zodra het kon (middagdutje bijv). Na het stoppen van de BV zei mijn vriend dat hij dat goed kon merken: ik "klaagde" niet de hele tijd meer over moe zijn en ik hield het 's avonds langer vol. Dus het vreet wel degelijk veel energie!!
Wie weet heb je er baat bij. En als je het niet trekt, kun je altijd nog stoppen!
Sterkte ermee!
Groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

Heel herkenbaar!
Mn energie trok echt weg, uiteindelijk bijna negen maanden gevoed. Was blij dat brood, fruit en warme hap erbij kwamen.
Wat mij enorm hielp was een elixer van weleda (dacht esdoorn) maar het staat op de verpakking. Het is voor sporters na een grote prestatie en borstvoedende moeders.
(ook een hele prestatie dus)
Als het kan gun jezelf zo veel mogelijk rust!
Succes!
groetjes Leonie

Wat fijn dat jullie zo vlot reageren.
Ik zal die floradix en Elixer eens gaan halen morgen en dan kijk ik het tot t einde van t jaar even aan, anders denk ik misschien toch om te stoppen....

Hoop t niet hoor want ik geniet er wel heel erg van. Ik kijk wel even en laat t jullie nog weten.

Ik werd voor mijn gevoel letterlijk "leeg"gezogen door hem, en was altijd doodop nadien; dus ik kan me voorstellen hoe je, je voelt....
VSM Puur Mama siroop kan worden toegepast ter ondersteuning van de borstvoeding.
Is dit misschien dan iets voor jou?
http://www.vsm.nl/

Succes ermee, en pas goed op jezelf!

Groetjes vonneg

hoi hoi

ik geef momenteel ook al 7 maanden bv enhoop nog het lang te geven
natuurlijk heb ik dagen dat ik ook erg moe ben,
maar ik denk zo voor ons is het maar voor  eventjes en zij hebben er leven lang profijt aan.
en je hebt tegenwoordig allerlei vitamines die je kan slikken tijdens de borstvoeding periodes.
ik zou zeggen denk er goed over na voordat je ermee stopt,het zou zonde zijn als je alleen om die reden zou stoppen.

veel liefs kaltoum

ik kan je niet zeggen wat in jouw situatie het beste is.

In mijn geval was het geven van borstvoeding lichamelijk zwaar voor mijzelf. Op advies van de huisarts (en omdat hij tanden had en me gevaarlijk begon te bijten) heb ik het heel snel afgebouwd.

Ik zou je iig aanraden om, naast de floradix en zoveel mogelijk rust pakken, gezond eten en drinken etc, ook even bij de ha langs te gaan. De HA heeft bij mij destijds bloed geprikt om de schildklier te controleren. Soms werkt die nml te snel / langzaam na een zwangerschap en ook daar kun je heel moe van worden.

succes.

Terug
Bovenaan