Moe door borstvoeding??

Hoi Wendy,

je zou ook eens bij je huisarts na kunnen gaan of het zin heeft je bloed te laten controleren op schildklierhormonen. Een kleine groep vrouwen wil na de bevalling nog wel eens een wat trage schildklierwerking hebben (ik heb dat ook) en één van de verschijnselen is dat je erg moe en energieloos bent. De kans is vrij groot dat er niets aan de hand is, maar als de jouwe ook wat vertraagd is, krijg je wat hormonen voorgeschreven en voel je je ook niet meer zo moe. Kleine actie, groot resultaat!

Hoe dan ook, veel succes!
Groetjes,
Tess

hallo

ik heb zelf 8 mnden bv gegeven en was ook altijd ontzettend moe.
als je bv geeft zeggen ze ook dat je een dubbele boterham en een glas melk extra per dag nodig hebt omdat je lichaam veel meer verbrand.
ik weet niet of je die extra calorieen binnen krijgt zoniet kan dat ook een reden zijn.
veel suc6!

liefs Tam

hoi wendy,

Als eerste goed van je dat je om advies vraagt en niet meteen de "raad" van je omgeving opvolgt!

Je hebt al veel tips gehad over floradix ed.

Maar ik heb nog twee tips voor je. je kunt ook altijd een lactatie deskundige inschakelen, en bij ons op het consulatiebureau hedden ze ook een verpleegkundige die de borstvoeding onder haar aandacht had op het burea, andere verpleegkundige hadden volgens mij weer andere aandachtsgebieden. Dus misschien kun je een sbij jou Cb informeren of en bij wie je meer informatie kan krijgen.

Als je besluit te stoppen met BV bestaat er ook de mogelijkheid om BV en KV te geven, Dit heb ik zelf 6 maanden zo gedaan en het beviel mij uitstekend.
Ik gaf dan bv 3 keer Bv en 3 keer KV Maar je kan bv ook 4 of 5 keer BV geven en 1 of 2 keer KV. Dat ligt ermaar aan wat jij wil (en wat je kleine wil natuurlijk)

Als je hier meer over wil weten dan wil ik je wel verder helpen hoor! ik zal nou niet mijn hele verhaal opschrijven want miwwchien zit je daar wel helemaal niet op te wachten!

Heel veel succes in ieder geval!

oh ps nog een tip. De laaste Bv afkolven   (rond 9 uur ofzo) en door je man laten geven met een flesje zodat jij al eerder je bed in kan! En dus meer kan slapen wil ook nog wel helpen. En hem 's nacht een keer een flesje laten geven zodat jij door kan slapen is ook geen overbodige luxe! Het kan natuurlijk ook best zijn dat je moe bent door slaap gebrek!

Groetjes Anneke

Terug
Bovenaan