moe en onbegrepen

Hey,

Ik ben in twee vriendengroepen de eerste die zwanger is. Dus het is allemaal heel bijzonder en heel leuk enzo... Maar nu begint het toch anders te worden.

De laaste twee weken werken zijn ongelofelijk druk, en hierdoor zwaar. Precies nu is ook nog eens de borstvoedingscursus die ik volg, en dan natuurlijk nog de zwangerschapsgym.
Als ik een avond niets heb, lig ik half 9 soms al op bed omdat ik gesloopt ben.... Kortom: ik ben moe!!!

En nu mijn probleem: mensen snappen het niet. Ik heb voor mijn gevoel echt al 100 keer aangegeven, heb het nu druk, heb over paar weken vakantie, dan heb ik alle tijd, maar nu wil ik al mijn tijd aan mezelf en baby besteden, en dus niet aan sociaal leven...
En mensen snappen dat niet! Goh, je bent wel veranderd. Het is niet meer zoals het vroeger was. Wil je nog wel vrienden zijn, je steekt er geen energie meer in!
En het erge is: DIT MAAKT ME NOG MOEIER!

Heb vanavond na een telefoontje van een familielid (waar blijf je? kwartier voor afgesproken tijdstip..) een kwartier op de bank zitten huilen...
Bij alles wat daarna niet helemaal ging zoals het hoorde te gaan, weer in tranen.. Zit nu weer te huilen...

Waarom snappen mensen gewoon niet dat zwangerschap energie kost, en dat als ik het dan zo druk heb op werk (heb bijvoorbeeld nu geen vrije dagen, terwijl ik normaal maar drie dagen werk), ik echt geen puf meer heb voor andere dingen... en at het maar tijdelijk is...

heb echt zin om gewoon helemaal de brui te geven aan al die mensen die zo moeilijk doen... straks heb ik toch ook minder tijd, als de kleine er is...

pfff... zullen wel hormonen zijn ofzo.. maar voel me echt super kut op dit moment...
ga lekker naar bed nu, maar moest het ff van me af schrijven...

Liefs,

T

Heeii T..

Wat vervelend zeg.. Is idd erg moeilijk omdat mensen die nog nooit zwanger zijn geweest gewoon niet weten wat zwangerschap van je lichaam vergt..
Hoop dat je snel weer wat meer energie krijgt en dat je vrienden wat meer begrip krijgen voor je situatie..

Denk nu vooral aan je baby en aan jezelf hea.. de mensen die daar moeilijk over doen zijn het niet waard zoveel energie in te steken toch..

Nou meid.. heel veel sterkte en denk maar zo nog een krappe 3 maanden en dan heb je je kleintje in je armen..:D

Liefs Mariska

Lieve T,

Ik zeg altijd maar zo, bij echte vriendschap hoef je niets uit te leggen. Ze komen er vanzelf een keer achter als ze zelf zwanger zijn. Het kost heel veel energie, die kleine neemt heel veel energie.
Belangrijkste ben jij en die kleine. Ik heb ook al een vriendschap verbroken, omdat ze men niet begreep. Tja misschien zijn het hormonen, maar nog kunnen we best redelijk denken hoor onder invloed van die hormonen. Ik snap dat je gevoel van onmacht de overvloed kreeg en je in janken uitbarste heel normaal.
Nog 10 tot 12 weken, daarna wordt alles anders, en ja dan wordt het nog passen en meten om sociaal te blijven zijn. Maar T, er zijn er zat die je maar eens in de zoveel maanden ziet, die je niets kwalijk nemen.

slaap lekker meid.

Idd, onbegrip van vrienden en familie is heeeeeeel erg! Ik ben ook al en vriendin nu kwijtgeraakt in mijn zw.schap.... schijnbaar geen echte vriendin dus.... Maar ja....

Ik vind het echt heel rot voor je. Ik zou toch nog eens duidelijk tegen al die mensen zeggen dat het inderdaad niet meer zoals vroeger is nu.... je hebt nou eenmaal een minimensje in je buik zitten wat onbewust energie van je vreet.

Jouw lijf moet hard werken voor het tot een gezond babietje te maken. Laat mensen daar mar wat respect voor hebben. Ik zou gewoon iets zeggen zoals:

Ik weet dat ik nu ff minder tijd heb, maar krijg het gewoon allemaal niet geregeld. De zwangerschap is af en toe toch zwaarder dan ik had gedacht.

Als mensen dat niet begrijpen???? pffff

succes

Liefs

Kan me alleen maar aansluiten bij de dames hierboven.. Bij echte vrienden hoef je niets uit te leggen! En een zwangerschap kun je nu eenmaal niet uitleggen, ook niet aan vrouwen die het zelf mee hebben gemaakt, want iedereen is anders. Mijn schoonzusje heeft zich in haar zwangerschappen nog nooit zo goed gevoeld, terwijl ik het bij de 1e en nu bij de 2e (wat weliswaar een tweeling is) heel zwaar heb (gehad). En als iemand dat niet (wil/kan) begrijp(t)(en), dan zegt dat meer over hen, dan over jou!

Een zwangerschap is topsport voor de meeste vrouwen! Dus probeer je te focussen op jezelf en je baby en doe de dingen die nog gaan en die leuk zijn, waar je een positieve energie van krijgt!!

He hallo,

Wat vervelend voor je!!!!!
Gelukkig ken ik het niet, ik ben in de vriendengroep eigenlijk de laatste die zwanger is en mag het doen met alle goed bedoelde adviezen maar das toch beter dan vrienden die je helemaal niet begrijpen.
Misschien een idee om ze jou stukje te laten lezen misschien opent dat ze de ogen.
Ik heb het nooit tegen vriendinnen die zwanger waren uitgesproken maar dacht ook weleens dat ze zich wel aanstelde en zich makkelijk over gaven aan de kwaaltjes. Nu ik zelf zwanger ben schaam ik me er bijna voor dat ik ooit zo heb gedacht ( en ben heeeel blij dat ik destijds mijn tong er bijna afbeet en niks tegen ze heb gezegd)

Heel veel sterkte!!!!!!!!

och jeetje wat enorm vervelend voor je meid!
kan me voorstellen dat je er zo verdrietig van word!
gelukkig had ik wel alle begrip terwijl ik de eerste van de club was..
echte vrienden dus!
denk goed om jezelf en om je kleine meid

dikke knuff!!!!

Vind het heel vervelend voor je dat je je zo onbegrepen voelt. Het is ook wel herkenbaar, bij mijn eerste zwangerschap snapte bijna niemand me, was nogal een rotzwangerschap.

Het belangrijkste is dat jij en je partner op 1 lijn zitten en dat jij goed naar je lijf luistert. Het zal de komende maanden waarschijnlijk nog wel vaker voorkomen dat je mensen teleur zult moeten stellen. Niet leuk om te horen misschien, maar met een kleintje in huis verandert er waarschijnlijk nog veel meer. Het is ontzettend geweldig om een kindje te krijgen, maar ook een hele verandering.. En tja, dat begint nu al langzaam maar zeker.

Geef mensen (en jezelf) ook de tijd om eraan te wennen dat de situatie aan het veranderen is.. Als de vriendschap sterk genoeg is, kan dat deze verandering wel aan.

Neemt niet weg dat het voor nu wel moeilijk is, je kunt jezelf niet in 2-en of 3-en splitsen en zult dus de keuzes moeten maken die voor jezelf en de kleine goed zijn. Heel veel sterkte, maar het gaat zeker goed komen!!

groetjes Linda

Terug
Bovenaan