MOE MOE EN NOG EENS MOE

A

Anoniem

Guest
zo ik ben nu 6 weken zwanger en ik ben nog nooit
zo moe geweest
voor de rest heb ik nog geen klachten maar ik vind dit wel een beetje vervelend
dus als mijn zoontje gaat slapen dan duik ik ook elke keer mijn bedje in
anders hou ik het niet vol s'avonds lig ik ook al vroeg in bed
nooit gehad ben eigelijk wel een avond mens maar dat gaat nu niet meer lukken
hopen dat het straks wel een beetje overgaat
hebben jullie daar ook zo last van nou ikke wel :)
gr liza

hoi liza ik ben nu 25 weken zwanger en nog steeds moe ik gebruik nu floradix en moet zeggen dat het wel wat helpt....sterkte sandra

Hoi Liza,

zou goed kunnen dat je ijzerwaarde heel erg gedaald is door de zwangerschap, dat komt nogal vaak voor, dus misschien is het handig om even bij de huisarts daarop te laten prikken alvast, (wordt ook standaard gedaan bij de eerste echo, waar ze er bij mij achter kwamen, maar ik had er eigenlijk ook eerder bij moeten zijn). Dan kun je eventueel een ijzerkuurtje krijgen, als je echt heel laag zit, zodat je je weer wat beter gaat voelen. Altijd handig om daar je verloskundige even over in te lichten ook, zodat zij weet dat ze ofwel daar niet meer op hoeven te prikken bij de echo, of dat ze er rekening mee kan houden dat je HB dan alweer wat gestegen is door een eventueel kuurtje...

Verder idd: floradix of roosvicee met extra ijzer, groene groente, volkorenbrood/pasta/zilvervliesrijst, bietjes: daar zit allemaal veel ijzer in. En extra vitamine C nemen om al die ijzer op te kunnen nemen, (in de roosvicee zit dar er extra bij in), want anders heb je er nog niks aan, ;-) Zonder vitamine C neemt je lijf de ijzer bijna niet op, namelijk...

OK, hoop dat ook jij je weer wat beter gaat voelen; ik weet wat het is, zit nu zelf ook half gaar thuis, omdat werken niet lukt zo... (en volgende week ga ik op vakantie, dus ik hoop tegen die tijd toch te zijn opgeknapt).

Hai Liza,

Ik was ook vooral in de eerste tijd heel erg moe, bij mij waren het de hormonen, had dat ook altijd als k ongesteld was.Wat ik je kan aanraden is idd lkkr te rusten zolang je die mogelijkheid hebt, maaar, ga daarnaast ook elke dag ff een rondje lopen, bewegen in de buitenslucht doet zoooo goed, ondanks dat je dr 0,nix geen zin in hebt.Enne, als je ijzerrijk gaat eten, let er dan ook ff op dat je ruime tijd tussen ijzerhouden en clacium houdend eten/drinken laat.Calcium heft namelijk de ijzer weer op en dat zou betekenen dat het niets helpt....Mocht je ijzer echt wat aan de lage kant zijn, is ijzerrijke voeding niet voldoende om je recerve eruit te halen, neem dan liever een vloeibaar ijzer preperaat, zoals Floradix.
Succes, Ynez

hoihoi

ik voel helemaal wat je bedoelt..ik ben namelijk nu 6,5 week zwanger.. en 's avonds lig is standaard op de bank en moet ook eerder mijn bedje in.
tijdens het werken ( halverwege de dag) kan ik niet wachten om naar huis te gaan.. lekker liggen evt ff een powernapp.

succes ermee ....ben benieuwd hoelang dit aangaat houden.. hopelijk niet de hele zwangerschap....hahaha

groetjes melissa

Hoi Liza,
Heeeeel herkenbaar! Tussen de 5,5 en ongeveer 12 weken ben ik zo ontzettend moe geweest. Een hele werkdag was eigenlijk niet vol te houden. Op mijn vrije dagen ging ik 's middags 1,5 uur slapen. Iedere avond lag ik om 9 uur in bed en dan was ik al trots op mezelf omdat ik 'zo lang' wakker was gebleven. Maar hoe veel ik ook sliep: ik bleef moe! Mijn ijzergehalte was perfect dus daar lag het niet aan. Gewoon hormonen denk ik...
Momenteel ben ik 16 weken zwanger en heb mijn normale energieniveau weer terug.
Heerlijk!
Sterkte ermee!
Groetjes, Irene

hallo allemaal
nou ik ben blij om te lezen dat ik niet de enigste bent
vind het zelf erg vervelend heb nog een zoontje lopen van bijna 20 mnd
en die is erg actief dus ja maar we slepen ons er wel door heen hoor maar is inderdaad lastig
en ook met werken ja ben het echt zat rond 15 uur maar ja we doen het voor iets moois toch dames
sterkte allemaal

ik was de eerste paar weken van de zwangerschap vaak moe maar dacht ik een griepje had waar k niet overheen kwam maar dat bleek dus een zwangerschap te zijn en ben nu 29 weken maar ben vanaf 23 24 weken ook weer erg moe steeds maar mijn ijzer is oook wat aan de lage kant.

Terug
Bovenaan