Moe na hazenslaapjes

<p>Hi allemaal,</p><p>Mijn zoontje van 9 weken doet overdag enkel hazenslaapjes van 45 minuten. Na die ene slaapcyclus wordt hij wakker en valt niet meer in slaap, wat ik ook probeer. Hij ligt ingebakerd wat hem wel rust geeft. Ik zie echter aan hem dat hij nog moe is als hij wakker wordt, hij blijft vermoeidheidssignalen geven en wordt huilerig. Ik probeer een ritme te volgen gebaseerd op het boek baby in een droomritme en houd me aan de wakkertijd, maar na zulke korte slaapjes kan ik hem niet telkens voeden dus hij is toch ook vaak moe tijdens het voeden waardoor ook dat weer moeilijk gaat. Slapen op mij doet hij we langer, maar hoe heerlijk ik het ook vind, ik kan hem niet de hele dag door op mij laten slapen. Vaak laat ik hem één keer per dag lang op mij slapen, maar als ik dit bij ieder slaapje doe kom ik nergens maar aan toe. In de nachten slaapt hij overigens wel goed, komt hij voor 1 voeding en drinkt dan vaak ook rustig. Hoop dat jullie tips hebben :)</p>

Kun je hem niet in slaap laten vallen op jou en dan weg leggen? Hier werkte dat als ik m'n dochtertje dan op haar buik weg legde. Met een shirt met mijn geur eraan waar haar hoofdje dan lag. Legde ik haar op de rug weg, dan was ze meteen weer wakker. 
Rond de 11 weken ben ik me echt bezig gaan houden met de wakkertijden uit dat boek. En haar zelf leren inslapen. Ze deed ook vaak slaapjes van 45 minuten. Ik voedde haar dan wel. Dan nog even knuffelen/spelen en dan weer naar bed. Was even doorzetten maar na een ruime week ging het steeds beter. Ik ging die week ook nergens heen, geen bezoek enz. Zodat ik me echt met de slaapjes en een ritme bezig kon houden. 
Probeer het vol te houden of wacht nog even en probeer het met een paar weken nog eens. 

Daar heb ik ook over nagedacht, maar begreep dat baby’s van deze leeftijd nog niet op hun buik mogen slapen? Als ik hem op zn rug leg wordt hij inderdaad wakker.
Ja ik ga me deze week inderdaad maar eens even met hem terugtrekken thuis en kijken wat het voor effect dat heeft. Bedoel jij dat je na ieder slaapje voedt, ook als de vorige voeding pas 1.5 uur geleden is bijvoorbeeld?

Ja ik voedde toen ook als er inderdaad maar zo'n korte tijd tussen zat. Durf niet te zeggen of het ermee te maken heeft, maar ze kwam vanaf die tijd niet meer voor een nachtvoeding en heeft ze ook nooit meer om gevraagd. 
Je mag hem wel op z'n buik laten slapen, alleen moet je wel goed in de gaten houden dat hij z'n hoofdje goed kan draaien en niet met z'n gezicht in z'n matras komt te liggen. Overdag sliep ze bij mij vaak nog beneden in de wagen of box. Als ze wel boven in bedje lag, dan had ik een camera om haar in de gaten te houden. Maar het is wel het proberen waard. Oja evt het bedje of waar hij gaat slapen even voorverwarmen met een kruik kan ook helpen dat hij niet wakker wordt als je hem weg legt. 

Heeeel herkenbaar! Mijn dochtertje sliep ook (overdag) alleen op mij langer dan 30/45 minuten. Slapend wegleggen etc. werkte allemaal niet! Hele dagen heb ik met haar op de bank gezeten. Op gegeven moment ben ik haar in bed gaan leggen, dan maar 45 minuten en hopen dat het steeds beter wordt. 
Nu is ze 5,5 maanden en nog steeds slaapt ze 'maar' 45 minuten. Toch lukt het steeds vaker om haar aansluitend nog een keer 45 minuten te laten slapen. Wel met hulp!! 
Ik kan je geen tips geven, maar het komt veel vaker voor dan je denkt! Helaas niet gezegend met een baby die rustig van voeding tot voeding slaapt. Ik legde haar dus vaak tussen de voedingen 2x kort op bed ipv 1x lang. En ja, dat kan oplopen tot 6x (of meer) per dag naar bed brengen. Ze doet het 's nachts wel goed, dus dat 'geluk' hebben en hadden we wel. 
Sja.. uitzitten noem ik het maar en hopelijk gaat ze nog een keer het licht zien dat overdag langer dan 45 min slapen best lekker is :)

Gek is dat he! Vooral als je ziet dat ze ‘s nachts zo goed doorslapen... Dus ze kunnen het wel! En sneu om te zien dat hij zo moe wakker wordt maar de slaap niet meer kan vatten. En stiekem ook sneu voor mij dat ik zo weinig tijd voor medelf heb ;-)

Toch fijn om te weten dat ik niet de enige ben, en we doen het er maar mee. Er zijn ergere dingen!

Dat was (is) met mijn dochtertje precies hetzelfde. Is niet uitgerust na die 45 minuten, maar lijkt ook gefrustreerd dat het niet lukt om door te slapen. En het is ook geen kindje wat 'weinig' slaap nodig heeft, maar het lukt haar gewoon niet. Gisteren heb ik haar voor  70 minuten niet gehoord (klein feestje). Maar vandaag gewoon weer standaard na 40/45 minuten wakker overdag.
Ja gek he, dat ze het in de nachten wel kunnen ? je zou toch denken dat ze het dan wel snappen. Volgens mijn kinderfysiotherapeut is het iets neurologisch en ontwikkeld het ene kind de slaapjes overdag op een veel latere leeftijd dan de ander. Sja.. hebben we alleen niet zoveel aan.. en dat weinig tijd voor jezelf hebben dat ken ik ook. Slapen / iets van eigen tijd terwijl je baby slaapt muhahahaha.. wie heeft dat ooit bedacht? 
Sterkte, wij kunnen dit ??

@Gebruiker10177241
Toeval of niet, maar..... mijn kleine heeft gisteren voor het eerst 2 uur geslapen. Ik was helemaal verbaasd en wist me geen raad wat ik met mijn tijd moest doen ? ook nu slaapt ze al sinds 12:30 (al bijna 2 uurtjes). Ik heb niet speciaals gedaan, maar hopelijk is het kwartje gevallen! 
Dat gaat bij jou zeker een keer lukken. Geen idee wanneer, maar het komt goed! (Mijn kleine is bijna 6 maanden). 

Terug
Bovenaan